sobota 29. dubna 2017

Páteční probuzení

... do bílého rána...









Takovou nadílku jsem opravdu už nečekala. 
Vím, že sněžilo před několika dny na různých místech republiky, 
ale u nás na jihu?
Před pár dny nám zmrzly třešně i švestky, teď sníh pokryl i jabloně. 
Tak snad to ustály a nezmrzly.
Sníh během dne roztál a zahrada je celá pod vodou.
Voda se valí i z vedlejšího pole a tak máme jezero na zahradě. 
A celý den pršelo. Co nezmrzlo, to asi uhnije. 
Tyto záplavy po deštích máme letos již po několikáté.
Budu věřit, že vše dopadne jak má a v létě ještě budeme na vodu vzpomínat.

Dnes od rána svítí sluníčko. 

Snad počasí vydrží a zítra na čarodějnice bude sucho.
Chodíte na hromadné pálení na vsi, nebo máte soukromé na zahrádce?

Mějte krásný víkend.

Dáša F.

28 komentářů:

  1. Dáši,moc přeji at se u vás počasí umoudří.Pálíme a opékáme na zahrádce:-)Krásné volné dny mějte,pa Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, dnes už druhým dnem svítí sluníčko, tak snad se večer povede. My chodíme na pálení na vsi, jsou tam akce pro děti a i dospěláci si můžou koupit buřtíka a pivko a opékat s dětmi. Ty dostávají buřtíky a pitíčko zdarma.
      Hezký den.

      Vymazat
  2. U nás to bylo před týdnem ... doufejme, že sluníčko vše zachrání ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, také doufám, že sluníčko vše zachrání. :o)
      Krásnou neděli.

      Vymazat
  3. To tedy koukám ! My tady v Podkrkonoší tedy takovou sněhovou nadílku nedostali. Jen včera dopoledne mezi kapkami deště proletoval sníh, ale k zemi už padala voda.
    Dnes zatím slunko nevylezlo, brzy ráno byl obzor zahalený do husté mlhy, teď se to jakoby projasňuje, ale těžko říci, jaký den se vyklube.
    Čarodějnice máme tady u nás na kopci každý rok. Dnes už se staví hranice a zítra odpoledne vypukne srocení sousedů. Já jsem tam za fotografku :-). Většinou už pak do pozdních hodin večerních nezůstávám, ale jsem tam vždycky.
    Hezký prodloužený víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my jdeme také na ves. Potkáme se se spoustou známých, je to takový pěkný večer.
      Přeji pohodové pálení.

      Vymazat
  4. To teda není hezké probuzení....Snad už bude lépe :-)) I já se chystám zítra na čarodějnice u nás ve vsi, chodíme s kamarádkou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, dnes už je lépe, sluníčko vykouklo a tak se na večer těším.
      Přeji krásný den.

      Vymazat
  5. My jsme také měli včera sněhové probuzení.Nechtělo se mi teday vůbec vstávat a už vůbec jet do práce.Dnes je tu také slunečno a tak si sluníčka užívám plnými doušky.
    Teď už pár let chodíme ke kamarádům pálit čarodějnice,ale předtím jsme pálili s rodinou.
    Krásnou sobotu. Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, hezky si užijte pálení u kamarádů. My chodíme na ves, sejde se tam hodně známých a tak vždy pokecáme, co je kde nového.
      Krásný den.

      Vymazat
  6. Pááni, to je nadílka! Viděla jsem ji v televizi na mnoha místech a jen zírám. Taky jsem z Podkrkonoší a u nás nic. Jen chlad s ranními mrazíky - až -6C, déšť, vítr.
    Dubnový sníh jsi nafotila pěkně, leč kvetoucí příroda trpí.
    Hezký víkend, Dášo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, hezky u vás mrzlo. U nás je kolem -2 stupňů každé ráno, i dnes. Ale naštěstí, sníh je pryč a sluníčko na nebi.
      Přeji hezký den.

      Vymazat
  7. Tak tomu říkám nadílka nakonec...šílený blázinec,to letošní aprílové počasí :(.
    Doba,kdy jsme se scházeli celé ulice za vsí,odnesl čas...ale doma na zahradě snad bude taky fajn.Tak pozor,ať zítra nezkřížíme dráhy letadlům :)))H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, letošní duben fakt stál za to. Tak ať se povede alespoň dnešní večer.
      Krásné čarodějnice. :O)

      Vymazat
  8. Včera jsem si volala s mamkou a ta mi říkala, že jih překvapila pořádná sněhová nadílka ( pocházím z Českých Budějovic). Ani se mi tomu nechtělo věřit, u nás v Jizerkách ani vločka a přitom to bývá téměř vždycky naopak. :) Na jihu krásně, u nás na severu zima, mráz a sníh. :) Mám sníh sice ráda, ale už ho letos bylo dost. Mohlo by konečně dorazit pravé jaro! Chybí mi teplo, lehké kabátky a sluníčko...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, je to pravda. I mne sníh překvapil, většinou padá jen na horách a spíše na severu, ale tentokrát se ukázal i u nás. :O) Dnes už je slunečno, ale fouká.
      Přeji krásný den.

      Vymazat
  9. Dášo, snad si s tím vším příroda poradí... Duben má nárok na ledacos, ale letos to je opravdu síla...
    Posílám pozdravy a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, také doufám, že to příroda ustojí. Kéž by květen přinesl více sluníčka a mohly jsme začít zahradničit.
      Přeji krásnou neděli.

      Vymazat
  10. Taky doufám, že to příroda zvládla. V sobotu už u nás bylo hezky. Krásný čarodějný den ;-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, dnes už je u nás taky příjemněji.
      Krásný den a hezky si užij čarodějnice.

      Vymazat
  11. Dášo, měla jsem také zprávy z jihu o velké nepřízni počasí, která Vás tam potkala. Moje mamka je hotová z toho, že jí vše na zahrádce pomrzlo a shnilo, táta zase, že nebude úroda na ovocných stromech... Tak snad to alespoň nějaké rostliny a květiny přežijí, to přeji dolů na jih...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dianko, moc děkuji. Já také doufám, že ne vše pomrzlo a alespoň třešnička na chuť se urodí.
      Přeji krásnou neděli.

      Vymazat
  12. Dáši brrr.Kdyby byl začátek zimy, napíšu krásné,ale teď už opravdu nee.😉.
    I u nás je chladno již několikátý den,ale bez sněhu..
    Přeji ti snad už lepší a teplejší dny.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, na začátku zimy se nemůžeme sněhu dočkat a na jaře už je ho opravdu moc.
      Dnes je tepleji, ale hodně fouká.
      Přeji krásnou neděli.

      Vymazat
  13. Je to zvláštní jaro, to je pravda. My tady v Jeseníkách bojovali se sněhem téměř celý týden, ale dnes nám čarodějnice u ohně slibovaly, že u bude líp :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, to byl snad poslední sníh,:O) od soboty svítí sluníčko. Sice fouká, ale na čarodějnice se počasí povedlo.
      Přeji krásný květen.

      Vymazat
  14. Také jsem měla podobné probuzení, ale trošku horší. Ani jsem se nemohla dostat do práce. A mohla bych se zeptat odkud přesně jste? Koukala jsem, že taky z jižních Čech, já jsem bydlím kousek od Nové Pece :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, koukala jsem jak to u vás vypadalo.
      My bydlíme kousíček od Českých Budějovic, ještě k nám jezdí městská. :O)
      Přeji krásný den.

      Vymazat