úterý 4. dubna 2017

Barvičky

    ..... v květináči, v truhlíku, na zahrádce....

Každý rok na jaře osazuji proutěný truhlík primulkami, hyacintem a narciskami.
Letos jsem se inspirovala u vás :O)
 a osázela i keramický květináč u vchodových dveří. 
Růžové sedmikrásky, žluté macešky
 (které jsem nikdy nemusela  a nyní jsem z nich úplně nadšená), 
tmavě růžový hyacint a modrá primulka v pozadí
mi dělají obrovskou radost.





Tento košíček vypadá každé jaro stejně, jenom barvičky se mění. :O)


Barvínek



Po dešti - primulka z košíku, před lety zasazená do záhonu.


Až kytičky odkvetou, půjdou na zahrádku  do záhonků, 
aby i v příštích letech nám dělaly stejnou  radost jako letos.
Pokud tedy přežijí, protože  sedmikrásky prý zplaní 
a macešky se pěstují jako letničky, dvouletky nebo trvalky 
a já nevím, jaké máme my. 

A co vy a kytičky z truhlíků? 
Sázíte na zahrádku a kvetou i další léta?

Krásné jarní dny.
Dáša F.

26 komentářů:

  1. Nádherně osázeno.Macešky mám moc ráda,jsou nenáročné a do léta mi dělají radost.Ostatní jarní sázím do zahrádky a příští rok vždy vykvetou:-)Krásné dny přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, děkuji. Na macešky jsem letos zvědavá, jak dlouho vydrží.
      Také přeji hezké dny.

      Vymazat
  2. Dáši máš to vše tak krásné. Ty barvičky jsou opravdu nádherné.
    I já květinky po odkvetení zasazuji do zahrádky. Nejčastěji primule, hyacinty či narcisky. Měj se moc hezky.Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, děkuji za milý komentář a přeji krásné dny.

      Vymazat
  3. Hyacinty do zahrádky sázím, někdy i primulky- ale ty mi vykvetou jen někdy a i narcisky jdou do zahrádky. Někdy na mne příští rok zamávají, někdy ne :-). Macešky jsem kdysi vnímala jako hřbitovní kvítí, ale teď je mám každé jaro a kvetou mi dlouho.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, macešky jsem vnímala stejně, přehodnotila jsem až letos. :O)
      Pohodovou středu.

      Vymazat
  4. Další,také sazim z truhlíků do zahrádky primulky a letos koukam,že vysvětlí všechny bílé;-)Jinak mám také osazené truhliky jarne:-)Nejvíce maceskami,ty mi vydrží prkne až do prvních veder,ale najdou se i sedmikrásky,pryskyřníky,...Krásné rozkvetlé jaro!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji. Některé kytičky nám udělají radost i v příštích letech. Mně také jedna primule kvete bíle a určitě kdysi bývala barevná.
      Hezkou středu.

      Vymazat
  5. Dášo, ten keramický ,,hrnec" je nádherný. Primule mám ráda pro jejich neuvěřitelně syté barvičky. A macešky, či violky mi někdy kvetou i přes léto.
    Radostné, květinové jaro Tobě!
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, ten keramický, mrazuvzdorný hrnec, mám již dlouho. Těchto nádob mám víc a zrovna v pondělí jsem šla do města hledat obchůdek s touto keramikou. Na původním místě již pár let neexistuje a po projití několika ulic okolo náměstí, jsem našla paní, která tuto keramiku prodává. Do konce měsíce by měla dostat nové zboží, tak mám hroznou radost, že vím o místě, kde tyto nádoby mohu nadále nakupovat. :O)
      Přeji příjemné dny.

      Vymazat
  6. Dášo, u nás to je stejné, taky jdou všechny květy po odkvětu do zahrady, a většinou to vyjde, sedmikrásy časem zplaní, ale mě v trávníku nevadí
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, my máme také trávník plný pampelišek a sedmikrásek a nevadí nám to. Jsme poslední parcela, kolem nás jen pole, louka, les a tak boj s těmito rostlinkami by byl marný.
      Přeji pohodové dny.

      Vymazat
  7. Dášo, máš to moc hezké - prostě jarní :-)) Já budu sázet do truhlíků až letničky. Domů ještě něco kvetoucího chci koupit. Měj se krásně D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, děkuji. Už se těším na tvé letní truhlíky. Já mám jen muškáty v květináči. Ostatní nestačím v létě zalévat. :O)
      Krásné dny.

      Vymazat
  8. Moc hezky jsi nakombinovala a osázela Dášo. Také vždy jarní květiny zasadím do záhonů, jen občas a některé další rok vykvetou, ale mám dobrý pocit, že jsem je jenom tak nevyhodila :o).
    Pěkné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, děkuji. Kytičky mi nosí i dcera, která bydlí v paneláku a pak je nemá kam zasadit. A já se každé jaro těším, kde mi co vykvete a na co jsem od sázení zapomněla. :O)
      Přeji krásnou středu.

      Vymazat
  9. Nádherné kytičky,úžasné barvičky,parádní fotky:)Super:)!

    OdpovědětVymazat
  10. Daso, ty barvicky proste zari. Ja take davam nasledne do zeme, funguje to, mozna se neujmou vsechny cibulky, nektere asi vyhrabou ptaci, ale je mnoho mist, kde prave tyhle jarni kyti z predchozich let kvetou:-). Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, také se mi zdá, že letos jsou ty barvičky zářivější. :O)
      Uvidím, jaké budou příští rok, po přesazení.
      Příjemnou středu.

      Vymazat
  11. Když barvičky květů září, je to vše mnohem veselejší. :-) Možná skutečně jsou letos barvy zářivější, kvůli časnějšímu nástupu jara.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je to tak. :O) Dívala jsem se na loňské fotky a takto nezářily. Jenže tenkrát jsem fotila, když napadl poslední jednodenní sníh. :O)
      Hezkou neděli.

      Vymazat
  12. Tohle umí jen jaro! A ty si ho, Dášo, moc krásně vyfotila.
    Hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji. Jaro se fotí hezky.
      Krásné dny.

      Vymazat