sobota 1. dubna 2017

Velikonoční trhy

 ....v Budějcích....
pro neznalé místního nářečí v Českých Budějovicích.

Ráda chodím na trhy.
Vždy je tu k vidění spousta krásných a zajímavých věcí.
Já zde nejradši okukuji keramiku, mám své oblíbené výrobce 
a jejich kousky stále dokupuji.
Některou mám na terase a v zahradě, jinou zase doma u krbu.
Letos jsem si udělala radost drobnostmi z keramické dílny v Bechyni.

Za pozornost stojí ale i další stánky.
Vystavuje zde hodně tvořivých a velmi šikovných lidiček.
Sice  ne všichni prodejci jsou zároveń  i výrobci,
přesto je na co koukat.

Dřevěná vajíčka.


Proutěné košíky.


I kytičky se zde daly koupit.


Výrobky z keramické dílny Domeček v Trhových Svinech.


Keramika z Bechyně ...


.... a mnoho dalších stánků s úžasnými  výtvory.








Našlo se i něco k zakousnutí...



.... a také  ke kávičce.


A jak to máte vy? 
Nakupujete rádi na trzích a za co nejvíce utrácíte?

Přeji vám krásný víkend plný jarního sluníčka.
Dáša F.



32 komentářů:

  1. Trhy mam rada, ale moc se na ne nedostanu, bohuzel. Ty v Budejicich byly urcite fajn. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, my tu máme troje do roka, Velikonoční, švestkové a adventní.
      Pokud mi vyjde čas, ráda je proběhnu, ale ne vždy se zadaří.
      Krásný den.

      Vymazat
  2. To je krásy kolem...škoda,že jsou Budějice od nás daleko,hned bych se šla podívat:-)Krásný víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, snažila jsem se nafotit ty hezčí stánky. Také tam byli s ponožkami a s povlečením a se vším možným ..., ale ty jsem nefotila.
      Opravdu nádherné staročeské trhy jsou v létě v Holašovicích. Jeden stánek hezčí než druhý.
      Krásné pondělí.

      Vymazat
  3. To je nádhery.. Mám moc ráda takové trhy. Nejčastěji nakupuji keramiku a neodejdu nikdy s prázdnou.. Ráda se však nechávám i inspirovat. Přeji ti krásný, sluníčkový vikend. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni děkuji. Já na keramice také ujíždím. :O)
      Přeji ti příjemný den.

      Vymazat
  4. Milá Dášo, to ses mi trefila do noty:-)Trhy mám hrozně ráda pro tu jejich atmosféru a taky je samozřejmě vždycky na co koukat. Ručně vyrobené výrobky mají energii a každý je originál, to se mi na tom líbí nejvíc. Ujíždím na keramice(tu Bechyňskou také znám) a na proutěných košících.
    Musela to být krása...
    Hezký den
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, tyto trhy nejsou špatné, ale nádhernou atmosféru (jak jsem již psala v odpovědi výše) mají selské slavnosti v Holašovicích. To je teprve zážitek. Tam doporučuji zajet, ale nejlépe v pátek. Přes víkend už je tam moc lidí. :O)
      Přeji ti krásné pondělí.

      Vymazat
  5. Trhy mám ráda, nejčastěji jezdíme na trhy v Berouně. Hezkou neděli přeji. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, o těch jsem také slyšela, ale ještě jsem na nich nebyla. Třeba někdy. :O)
      Krásný den.

      Vymazat
  6. Trhy mám moc ráda, ale těchhle "normálních" moc není, nebo o nich nevím :-)) Krásný večer D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, je fakt, že jsou trhy a trhy. V mém okolí jsou nejhezčí ty staročeské v Holašovicích. Letos budou od 21. - 23.7.2017.
      Pohodové pondělí.

      Vymazat
  7. Trhy mám ráda. Tady v relativní blízkosti našeho městečka se konají v létě trhy v Kohoutově. Vždycky je tam hodně k vidění a k nakupování. Keramice neodolám :-).
    Hezký den, Dášo!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já to s tou keramikou mám stejné. Už musím hledat, kam zakoupený kousek umístím. Ale vždy ještě místečko najdu. :O)
      Hezké podělí.

      Vymazat
  8. Taky mam rada kramáře;).Moc hezky mate vvtech vasich Budejcich:).At jsou dalsi dny jarni co nejhezci.H.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný jarní trh:-)
    Líbí se mi ty dřevěné rámy. Trhy mám ráda pro jejich atmosféru. Dala jsem si už zákaz nakupování , takže většinou podlehnu jídlu nebo nějaké kytičce.
    Krásné a slunečné dny....Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rámy se mi také líbily. Pán si je vyrábí a ostařuje sám.
      Hezký den.

      Vymazat
  10. Také mám své oblíbené jarmarky a trhy, kde je tolik nepřeberné rukodělné práce k vidění a nakupování. Těžko odolávám, ale vždy si něco stejně domů vezu :o)).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, také málokdy přijdu s prázdnou. Občas, hlavně o Vánocích, nakupuji keramiku z chráněné dílny Domeček v T. Svinech. Sobě udělám radost a jim ráda přispěji na další provoz.
      Pohodové dny.

      Vymazat
  11. Jé kočičí obrázky, ty by mě hodně zaujaly. :-) Překvapuje mě, že by se v Budějicích také pekly "lokše"? Myslel jsem že je to moravská specialita. Možná se jim tam jinak říká. (s cukrem a sádlem, mé úplně nejoblíbenější jídlo z dětství :-) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli to jsou lokše, ale tyto placky prodávali s černou klobásou pod názvem Čertík. Je to výborná mňamka. :O)
      Hezké pondělí.

      Vymazat
  12. Zdravím,
    tak nejdřív bych chtěla poděkovat za návštěvu na mém blogu a milý komentář.
    Prohlédla jsem si to tu u vás, a hned mě zaujal pejsek, je nádherný :o) Taky máme doma (u rodičů) bígla.
    Jinak na trhy chodím ráda, prohlížím si různé výrobky a řemesla a inspiruje se tím k vlastnímu tvoření, no a samozřejmě si koupím nějakou dobrůtku. Do Budějovic se s přítelem chystáme na Hobby.
    Káťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, také děkuji za nahlédnutí a komentář. Na hobby se chystám i já, chci si udělat radost nějakou novou kytičkou popř. stromečkem.
      Krásné jarní dny.

      Vymazat
  13. Tak to bych si užila, miluju trhy a blešáky ☺ A těch dobrot kolem, paráda ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si je také užila i počasí vyšlo skvělé.
      Hezké dny.

      Vymazat
  14. Vodíš nás na krásná místa, Dášo!
    I já mám ráda trhy a to i ty bleší :o) Na jeden ve Florencii nemůžu roky zapomenout...
    Krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Na blešáky nechodím, protože o nich ve svém okolí nevím, ale určitě bych si je také užila. :O)
      Hezké dny.

      Vymazat
  15. To musela být ale nádhera. Také tu atmosféru zbožňuji.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, našlo se pár zajímavých stánků. :O)
      Příjemné dny.

      Vymazat
  16. Krásné, takové trhy mám moc ráda :)

    OdpovědětVymazat