pondělí 17. dubna 2017

Vajíčko z větviček

... ale měla to být koule ...

Nedávno jsem v pořadu Polopatě 
viděla výrobu koule z ořezaných větví stromů a keřů.
Moc se mi to líbilo,
 proto  jsem si z lesa dotáhla (a to doslova) dlouhé větve pokácených náletů 
a začala tvořit. V televizi to vypadalo velice jednoduše, 
ale ve skutečnosti se mi moc nedařilo.
 Nejen že jsem měla málo větví, ale nakonec i málo drátku. 
A tak z toho vyšla šiška, možná tématicky vajíčko.


Větve nastříhané na stejnou délku. 



Další věc, kterou jsem na blogu okoukala,
je ozdobená větev.
Líbila se mi, když na ní byly pověšené fotky, korálky, šišky,
pytlíčky jako adventní kalendář,
no a v poslední době vajíčka, peříčka, skořápky aj.
Našla jsem tedy zajímavý  kořen z pařezu
 a pokusila se o výzdobu "Co dům dal". 
(Jenže on toho moc nedal) :O)
Větev visí na pergole, foceno za větru. :-)


Také jsem, jako každý rok, napekla mazance a beránka.
Mazance se už skoro snědly 
a beránek se zakrojí zítra na snídani.




Přeji vám krásné Velikonoční pondělí,
mužskejm bohatou pomlázku 
a nám holkám, ať nás zadnice moc nebolí.
Dáša F.



30 komentářů:

  1. Dášo, všechno vypadá náramně. Vajíčko - koule, větev i mazance :-) My už jsme mazanec skoro celý snědli (jenom my dva s Bertíkem), tak přemýšlím, že bych něco ještě upekla. Krásné velikonoční pondělí D.

    OdpovědětVymazat
  2. Náhodou ta koule je bezvadná! Taky mám doma kus větvičky a na ní zavěšené teď velikonoční drobnůstky. Mazance jsou jedna radost!
    Hezké a veselé dnešní pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za milý komentář.
      Přeji příjemný večer.

      Vymazat
  3. Dášo, to je naprosto parádní a originální nápad vytvořit vejce z větviček, to se mi moc líbí a myslím, že to muselo dát dost práce, aby takto pěkně drželo tvar. Obdivuji i mazance a vůbec, vše je krásně čisté, jarní a velikonoční. Tak pěkný den Diana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dianko, děkuji. Tu kouli jsem dělala na dvakrát a ani na podruhé to nevypadalo, že se z toho vytvoří nějaký tvar. Větvičky docházely a nebylo co přidávat. Ale nakonec, po zastrkání všech čouhajících větviček z toho vylezl tento výtvor.:O)
      Přeji krásné dny.

      Vymazat
  4. Super nápad!Mazance vypadají skvěle!Hezké pondělí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, děkuji. Nápady okoukány, ale tvorba vlastní. A to se počítá.:O)
      Hezký večer.

      Vymazat
  5. Koule nebo vejce, to je jedno Dášo:-) Je to moc pěkné, já bych do toho rozhodně nešla, musela to být docela dřina. Ta jednoduchá větev pod pergolou je vkusná. V jednoduchosti je krása. Mazance Ti krásně vyběhly, mě se rozjely, takže oku moc nelahodily, chuti naštěstí ano.
    Měj krásný, poslední velikonoční den.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, děkuji. Věřím, že mazance chutnaly i když měly malou vadu na kráse. Mně se často sveze vánočka, ale také se zbaští a s chutí. :O)
      Přeji pohodový večer.

      Vymazat
  6. Také jsem sledovala tvoření koulí v pořadu Polopatě a chtěla bych se o ně pokusit. Napadlo mne, že to nebude tak jednoduché, jak to tam vypadalo a ty jsi mne nyní Dášo v tom utvrdila :o). Náhodou to vůbec nevadí, že koule je mírně šišatá!
    Teda tolik mazanců jsi upekla a máš je pěkné, mně většinou prasknou, ale zbaští se hned i tak. Velikonoce končí a venku je chladno, prší a někde i chumelí - no prostě aprílový duben.
    Měj hezký zbytek dne.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, mně spíš překvapila spotřeba větví a drátku Chce to opravdu hodně větviček, aby bylo co přidávat a zakulacovat. Na začátku to vypadalo spíše jako snop, než jsem to trochu zakulatila. Třeba příští rok, až ostříhám jabloně a nezlikviduji odpad jinak, učiním další pokus. :O)
      Přeji krásný večer.

      Vymazat
  7. To je ale nejake maxi vejce, ne? A za me dobry! Mazance taky nadherne, musely byt vyborne. Vetev se mi libi, nekdy mene znamena vice. Pekne odpoledne, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, děkuji. Maxi vejce, mini koule, bylo málo materiálu. :O)
      Krásný večer.

      Vymazat
  8. Dáši to je bezva nápad a tvé mazance mňam.
    Opět žasnu nad tvýma fotkama, nádhera...
    Krásný zbytek velikonočního pondělí.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, moc děkuji za pochvalu a přeji pohodový večer.

      Vymazat
  9. Dášo, krásné fotky!!!! Moc hezké tvoření- to se mi líbí!!!!!
    Vejce jsem kdysi umotala z přerostlých větví PSÍHO VÍNA- VÍM, CO TO DÁ ZA PRÁCI!! :O))
    HEZKÝ VELIKONOČNÍ VEČER ♥ Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, moc děkuji za milá slova. Z psího vína může být koule také zajímavá. Toho nám tu roste dost. :O)
      Hezké dny.

      Vymazat
  10. Mě se tedy vejce moc líbí, není to vůbec sranda pracovat s proutím, to dobře vím, kolik je za tím práce. Takže za mě obrovský palec nahoru :-) Báječné dny přeji.

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo, i mě se moc líbí to vejce, i ta větev. Letos bych to nedala, naše štěně si myslí, že každý klacíček je jen jeho :o)
    Mazanečky rovněž parádní, typuji, že už nejsou :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, poslední kousek mazance dojím za chvíli ke kávičce a beránek padl na snídani a svačinu.
      Krásný večer.

      Vymazat
  12. Jo také vždy když něco tvořím PŘESNĚ podle návodu, je výsledek naprosto jiný. :-D Ale nakonec větvové vejce se k Velikonocům hodí mnohem líp než koule. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak. Když dva dělají totéž, není to totéž.
      A tak to asi má být. Každý kus je pak originál. :O)
      Hezké dny.

      Vymazat
  13. Dášo, naši psi by vzali cokoliv proutěného jako skvělou zábavu, i pomlázku jsme museli chránit. Já jsem pro jakoukoliv tvůrčí činnost, i přestože to dopadne jinak než jaká byla představa, vždy je ve výsledku znát úsilí a energie do toho vložena.
    Těmi mazanci jsi mě ohromila. Jsou dokonalé a takové množství. Krásné dny! Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jodie, děkuji za milý komentář. S tím tvořením to je pravda. Né vždy se vše povede dle představ, ale snaha se cení. A teď to není myšleno na ty mé výtvory, ale všeobecně. :O)
      Přeji krásné dny.

      Vymazat
  14. Musím říct, že to proutěné vajíčko mě oslovilo, jsi dobrá, já bych se do takové tvorby nepustila.
    Také jsem pekla mazance a ještě cítím jejich chuť na patře, tobě se též evidentně zadařily....máš zahradu podle mého vkusu, to chci totiž napsat, jsem dneska nějaká chaotická, ale to ty už víš..../ že nejen dnes /

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, děkuji. Mně se zase líbí tvoje zahrádka.
      Krásné dny.

      Vymazat