neděle 14. února 2021

Kosmogramy

 ... a kamenné spirály ...
u Pěčnova, směr Prachatice - Vimperk.
Kolem těchto menhirů jezdím už nějaký čas 
a vždy si říkám, že se tu musím zastavit a nafotit si je.  
Postaveny byly mezinárodní skupinou výtvarníků v roce 2017 
a vždy, když kolem jedu, tak je vlastně přejedu. 
Stejné to bylo i tentokrát, přestože jsem si focení trošičku plánovala. 
Prostě, není kde zastavit.
Ale já ty fotky tentokrát chtěla a tak jsem zpomalila a zastavila na vjezdu na pole. 
K místu jsem kousek popošla a jaké bylo moje překvapení, 
že se nejedná o kamenný kruh, ale kameny jsou postaveny do dvou spirál.
Vše jsem si prošla, nafotila a až doma zjišťovala, co že jsem to tedy vlastně viděla. 
Dohledala jsem i letecké fotky, kde jsou spirály krásně vidět.
A také mne zajímalo, co je to za tvary na kamenech.
Dočetla jsem se, že jsou to kosmogramy, tedy tvarové zářiče, harmonizátory, 
které léčí krajinu a místa, kde jsou instalovány.
Zvu vás na místo plné energie v krajině.














Viděli jste někde podobné menhiry s kosmogramy?
Napište mi. 

Přeji Vám krásný Valentýnský den,
 ať už ho slavíte, či nikoliv.
Dáša F.

PS: My jsme si s Mírou udělali radost a pořídili si infrasaunu. 



Včera jsme ji využili podruhé a zatím spokojenost. :o)


27 komentářů:

  1. Krásné fotky zajímavého místa. Ještě jsem o něm neslyšela a pojem kosmogramy vidím poprvé.
    Pořídili jste si pěkný dárek, ať dobře slouží.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. To je nádherné působivé místo. Nic podobného jsem ještě neviděla, tedy v reálu ne, jenom na fotkách. :) A sauna taky super.

    OdpovědětVymazat
  3. Na fotkách jsem už toto místo viděla, ale ve skutečnosti ne. Když ono je toho tolik všude k vidění.
    Sauna bezva !
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Dášo, to je zvláštní, vůbec jsem netušila, že něco takového existuje.
    Jezdila jsem do Volar k tetě na prázdniny a ráda bych se tam ještě jednou podívala, tak mám tip na výlet.
    Užívejte si saunu a valentýnskou neděli. Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši,
    krásna reportáž ako vždy :-)
    A sauna je super vec, tak nech vám dlho robí radosť.
    Peknú nedeľu, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Dášenko, jsi velký objevitel. Tohle kamenné dílo jsem neviděla a od tebe o něm slyším prvně. Na téhle trase jsem byla vícekrát, ale tyto řady neznám. Jsi obětavá a díky za obrazovou část i článek.
    Zrovna dnes jsme říkala manželovi, že jsme dlouho nebyli v Prachaticích a ve Vlachově Březí, odkud pocházela matka mého otce.
    Hezký den tobě i Mírovi a vyhřívejte si kosti v nové sauně. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo, to je zajímavé místo. Trochu mi tedy svým tvarem připomínají náhrobní kameny. Znám jiné, které mají trochu přírodnější tvar. Ale i tak, určitě stojí i tyhle za návštěvu :)
    Sauna je super počin, jen ať si dá manžel pozor. Ten můj ji má po infarktu a mrtvici bohužel zakázanou.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  8. No Dášo, ještě jsme tam nebyli, to jsme ale ostudy :D
    Taky přeji krásnou valentýnskou neděli, užívejte si saunu. Já jsem měla doporučené do ní nechodit kvůli nízkému tlaku, teď v těhotenství se mi tlak srovnal, tak uvidíme, jak to bude potom.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Dášo,
    to vypadá jako hodně zajímavé místo. Domácí sauna musí být luxus, obzvláště v těchto fakt studených dnech (u nás v Příbrami má teplárna poruchu, tak je fakt zima). Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Je to pro mne novinka, o to jsem vůbec nic nevěděla. Každopádně je to hodně zajímavé místo. Dášo a sauna, to je fakt paráda ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo, menhiry jsem ani nevěděla, že u nás taky máme. A to jsme letos z Prachatic na Vimperk jeli :-) Doufám, že tam nějakých 1000 let vydrží, jako ty anglické.
    Měj krásného Valentýna.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  12. Dášo, díky za zajímavé fotky. Mám takovéto objekty v krajině ráda. O kosmogramech jsem ale ještě nikdy neslyšela...
    Ať se vám hezky saunuje.

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši, vůbec jsem neměla tušení, že je něco takového na trase mezi Vimperkem a Prachaticemi. Děkuji za přiblížení a až zase pojedeme na Šumavu, určitě se na toto zajímavé místo podíváme.
    Měj hezké dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
  14. Sauna je urcite skvela volba. O kosmogramech jsem v zivote neslysela:-). M.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši to je velice zajímavé místo. U nás je Kamenný strom života. Místo bylo vytvořeno v letech 2003 - 2004 podle přesných propočtů z kamenů nalezených při opravě náměstí v Jiřetíně pod Jedlovou. Ráda tam chodím v každé, ročním období a dnes jsem tam byla také.

    OdpovědětVymazat
  16. Dášo, moc děkuji za zprostředkování zajímavého místa. Se sněhem má hodně zvláštní atmosféru. Podobné kameny jsou u Holašovic.
    Přeji hezký večer a hodně spokojených pobytů v sauně.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to je krásné. Nikdy jsem o nich neslyšela. Dáváš zajímavé tipy na výlety.
    Užijte si saunu. V mrazech přijde vhod.
    Krásný valentýnský večer❤️

    OdpovědětVymazat
  18. Dášo, ve skutečnosti jsem nic takového neviděla. Jenom jsem o tom četla. Hezký dárek - saunu jste si pořídili, tak si užívej tepla. Měj se hezky Lenka

    OdpovědětVymazat
  19. viděla jsem nedávno takový novodobý Stonehenge na naučné stezce kolem Úval
    a pak taky v Dendrologické zahradě u Průhonic - to mám i vyfocené (https://4.bp.blogspot.com/-X1X6Em5BKFw/WAvQ6bi6viI/AAAAAAAAObI/7KeTOC8uEwA7x3TxGF1TpVYda9ONasKbACLcB/s1600/20161021_130457.jpg), ale tvůj soubor kamenů je opravdu rozsáhlý a ještě jsou na nich ta sluníčka :)
    Zajímavé!
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  20. Dášo,to je zajímavé místo.Co ty všechno při svých jízdách neobjevíš.Bavilo by mě objevovat podobná místa,musím se podívat,zde není něco v našem kraji.
    Sauna je bezvadná,tak si ji pěkně užívejte.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
  21. Moc šikovní výtvarníci, zajímavé umění :)

    OdpovědětVymazat
  22. Dášo, neviděla, nečetla, moc zajímavé. Jaké to tam bude na jaře, v létě ... Pokaždé objevíš krásná místa. Měj se hezky. J

    OdpovědětVymazat
  23. Dášo, ani já jsem o kamenech neslyšela. Je to tůze zajímavé místo. M.

    OdpovědětVymazat
  24. Dáši, úchvatný počin, vůbec o tom nevím. Moc se mi místo líbí. Díky za tvoje objevy. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  25. Tak to musel byť krásny výlet. Vyzerá to tam moc pekne a škoda, že teraz moc cestovať nemôžeme, lebo presne takéto zaujímavé miesta rada navštevujem.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  26. To místo neznám, no všakk vzniklo docela nedávno a v tom sněhu má jakýsi tajemný nádech. Infrasauna je super. :)

    OdpovědětVymazat