středa 31. října 2018

Střípky z cest

... a výletů ...
Někdy nafotím jen pár fotek ze zajímavého místa, ale na samostatný příspěvek to není, 
tak dnes je dám dohromady a koukněte na malá zastavení.

Plzeň






Horažďovice
Město, kde jsme s Mírou a Terri přespali při letní dovolené, cestou z Rabí.






Český Rudolec neboli Malá Hluboká
Zámek, který hodně zažil.
Nyní, po dlouholetých soudech patří obci Český Rudolec, 
která ho s ostatními budovami  rekonstruuje.
Ze Zájezdního hostince je restaurace a penzion, 
z barokní oranžerie  - wellness a pivní lázně 
a hospodářské budovy slouží jako 1. českokanadský pivovar, 
kterým se po 118 letech obnovila tradice vaření piva v Rudolci.


Prohlídky jsou možné po tel. domluvě.
(V 50. a 60. letech zámek užíval státní zemědělský statek 
a ten zde vybudoval byty pro zaměstnance.)





Krásný zámek, jezdím kolem něj už léta, 
tak snad se na něj usmálo štěstí a konečně přestane chátrat. 
Byla by ho škoda.

Přeji vám příjemné listopadové dny. 
Dáša F.



12 komentářů:

  1. Pěkné fotky :)
    Musím říct, že Rudolec mě osobně láká i jako zřícenina (mám pro ně slabost). Na druhou stranu je ale potěšující fakt, že se nějaká obec stará o památky na svém území.

    OdpovědětVymazat
  2. Dáši,
    nádherné fotky a krásne miesta...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
  3. Hezké fotky. A připomenutí, že Rudolec mám ve výletnických plánech. V Plzni a Horažďovicích jsem byla (i když myslím, že jsem ani v jednom z měst nefotila)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásná zastavení, Dáši! Plzeň má krásné vývěsní štíty, Horažďovice zjevně příjemnou vodu na brodění a Rudolec. To je trochu smutné podívání. Byli jsme tam před pár lety, právě opravovali věž a jak vidím, dál se nepostoupilo... Škoda, je tak krásný!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši, zase paráda.Nalákala jsi mě na Plzeň. Rudolec jsme viděli, moc bych si přála,aby se zase vyloupl ve skvost, ne zbořeniště...Je ho vážně škoda.
    Měj se pořád moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  6. Dáši, krásná reportáž. V Plzni jsem byla mnohokrát, ale vždy pracovně na poradách. Ani jsem nevěděla, co je tam krásného. Až díky tobě. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná zastavení! Jak je možné nechat tak hezký zámek zchátrat.
    Díky za moc hezké fotky a měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné a zajímavé momentky. Český Rudolec by mě zajímal blíž. :-)
    Přeji krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  9. Na české hroudě máme krásně, navíc všechny tvé fotky mají ohromně přívětivé světlo, které to celé podtrhuje.
    Kéž by bylo více peněz, neplýtvalo se na zbytečné a nepochopitelné projekty, které peníze sežerou a nic nám nedají. Zde by byly skutečně poplatné.

    OdpovědětVymazat
  10. Máš dobré očko na zachycení atmosféry :)
    Opět musím chválit nádherné fotky.

    OdpovědětVymazat
  11. Dáši,krásné fotky z cest. Hezký víkend Božka

    OdpovědětVymazat
  12. Moc pěkné, Dáši, ráda se podívám na místa, která jsem ještě nenavštívila :)

    OdpovědětVymazat