neděle 28. října 2018

Skanzen Rochus

 ... a kaple sv. Rocha ...
Na toto místo jsem se podívala při další cestě na poradu. 
Den před cestou jsem nakoukla do map, kde bych se mohla zastavit, 
jenže se už brzy stmívá a přeci jen pracovně se zastavuji ještě v Jihlavě, 
takže na žádné dlouhé procházení to už není. 
Ale skanzen Rochus se nachází jen pár kilometrů od cíle mé cesty,
a tak jsem si řekla, že sem zavítám. 
Nejdříve mne ulička zavedla do zahrádkářské kolonie
a odtud mne paní poslala zpět, někam do kopce. 
Když už jsem si myslela, že se otočím a půjdu k autu, protože nikde žádný ukazatel, 
uviděla jsem novostavbu a před ní stojací cedule. 
Tam jsem se optala a hned jsem pochopila, že jsem na místě. 
Jenže poslední prohlídka skanzenu začala v 16 hodin a teď už bylo tři čtvrtě na pět. 
A v 17 hodin zavírají. 
Jaké bylo mé překvapení, když mne slečna pustila do areálu udělat si pár fotek. 
"Když už jedu z takové dálky" :o)
Nakonec mne po areálu provedla 
a tak jsem zažila malou, rychlou, soukromou prohlídku i s povídáním.
Tak nakoukněte do jednoho z nejmladších skanzenů u nás se mnou.







Nevím už, jak se tento stroj jmenuje, ale čistila se s ním kukuřice.


Dokonce jsem dostala ochutnat i dva druhy naloženého kysaného zelí. 





Po prohlídce mne slečna nasměrovala ke kapli sv. Rocha, po které je skanzen pojmenován.
Základní kámen kaple byl položen 12.11.1680.



Prohlídce skanzenu předcházela cesta zahrádkářskou kolonií, kde stojí úžasné "bůdy".







Večer jsem přijela na hotel plná nádherných dojmů.
Jo a skanzen se od listopadu až do jara zavírá, funguje jen při různých slavnostech. 
O to víc si této prohlídky vážím.
Nejbližší akci jsem našla zde, tak pokud to máte kousek....

Mějte příjemný sváteční den  
a užívejte krás naší země.
Dáša F.



18 komentářů:

  1. Dášenko, to je pěkné místo s duší, ani se nedivím, že jsi se tam probojovala, prostě některým lidem se toto děje, mám s tím občas také zkušenost. A díky, žes nám to zprostředkovala, jak slovem, tak pěknými obrázky. Jiřina z N.
    A tu Jihlavu mám taky ráda...

    OdpovědětVymazat
  2. Dáši, a ja teraz ďakujem Tebe za krásnu prehliadku skanzenu - dobre vedieť a v lete sa tam môžme ísť pozrieť aj my:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dáši,všechno je kouzelné 🙂 prásný příšťí týden Božka

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Dášo, tak ani nevím, že takový skanzen u nás je. Možná, že je dobře, že jsi zde byla před zavírací hodinou, protože se ti před objektiv nedostal žádný rušivý moment, skanzenu chtivý návštěvník. Jakoby se zde zastavil čas, a že zastavil, že?

    OdpovědětVymazat
  5. Ten domeček na první fotce je pro mne pohádkový. Díky za fotky, vidíš a navštívíš tolik nádherných míst.
    Dášo, měj krásné dny. J.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné, kouzelné místo.....trošku cítím i víno? :)
    Dobře , žes přijela maličko pozdě, to nízké sluníčko udělalo krásné světlo ;)
    Dášo, ta tvoje "cestovatelská" práce tě zavádí na úžasná místa :) Až ti to, ale v dobrém, závidím :)

    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  7. Tedy Dáši, to je zase sen... Já myslím, že si tu dobu před zavíračkou snad vybíráš nezáměrně-záměrně. To už je klasika, ale moc ti to přeju.Je až neskutečné, jakou pak ty fotky mají atmosféru... Moc krásné místo. Díky z výlet.
    Měj se fajn i na dalších tvých dlouhých cestách.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za nakouknutí do zajímavého skanzenu. Uherské Hradiště mám z ruky, takže tam se asi hned tak nedostanu. Ráda jsem se pokochala tedy alespoň na fotkách.

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkné, děkuji za tip, ráda se tam někdy podívám, ač to mám hodně z ruky ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Skanzen i fotografie sú fantastické ... Dýcha z nich príjemná, čistá vidiecka atmosféra a tú mám ja veľmi rada ... Možno raz sa tam vyberiem na dovolenku. Dáška, maj sa fajn ... L.

    OdpovědětVymazat
  11. Tvoje fotky jsou krásné pohlazení po duši. Z každé sálá příjemná atmosféra.
    Díky Tobě za ně!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Skanzemy mám rada, na Slovensku som navštívila snáď všetky. Je to taký návrat do minulosti,kde mnohé veci boli ťažšie ale podľa mňa sa žilo veselšie.

    OdpovědětVymazat
  13. Okamžitě na mne dýchla historie, hodně podobně měla zařízenou kuchyň i moje babička z Moravy.
    Nemusím ti asi ani psát, jakou atmosféru mají ty fotky díky úžasnému světlu, myslím, že jsi to cítila sama.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné fotky, nádherné světlo, kouzelné místo!
    Moc děkuji, Dáši a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Daso, krasne misto a mam pocit, ze mas na ty soukrome prohlidky velike stesti:-). Pro mile lidi jini udelaji moc:-). M.

    OdpovědětVymazat
  16. Dáši, to je moc hezké místo a krásně jsi nafotila. Dobrý člověk ještě žije :-) Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  17. Dášo děkuji za fotky. Díky tobě jsem objevila místo, které vůbec neznám.

    OdpovědětVymazat