čtvrtek 5. září 2019

Klokoty

... klášter ve městě Tábor ...
Minulý týden jsem zavítala do Tábora a po práci se zastavila v klášteře, 
který se nachází ve stejnojmenné čtvrti, Klokoty.  
Do Tábora jezdím často, ale o klášteře jsem dlouho nevěděla. 
Ani nevím, kde jsem na něj prvně narazila, možná na fb.
Moc se mi líbil a hned jsem věděla, že se do něj jednou chci podívat.
A ten čas právě nastal.





Je zde k vidění i celoroční výstava betlému od autorky Dany Nachlingerové.
Musím napsat, že se mi toto dílo hodně líbí.




 Bylo krásně a tak jsem si na chvilku sedla na lavičku a pozorovala mraky
 a po dlouhé době nikam nespěchala.






Návštěvu kláštera můžu jen doporučit, je to úžasné místo k zastavení a rozjímání.
Mějte hezké dny 
a občas se zastavte a rozjímejte.
Dáša F.


PS: Dnes jsem se po dvou dnech vrátila z Plzeňska a musím vám napsat 
můj hotelový zážitek.
Teď už se tomu směju, ale ráno ...
Celou noc slyším strašné chrápání. 
Říkám si, jak mají tenké stěny a snažím se zase usnout. 
Když se ráno probudím, chrápání stále trvá a slyším ho od dveří pokoje.
Vypadalo to, jako by mi někdo chrápal za dveřmi. A taky že jo. 
Pomalu otvírám dveře a jde to asi jen na tři centimetry.
A co teď? Nějaký bezdomovec, ... na hotelu ve 4. patře?
Chci zavolat hotelovým telefonem na recepci, ale ten nefunguje. Co mám dělat?
No, vždyť mám dva mobily. Hurá. 
Volám na recepci a za chvilku přichází dvě ženy a slyším. " Haló pane, vstávejte."
Pootevřu dveře, pán se už odvalil, a vidím mladého chlápka, 
který včera hóóódně přebral a ustlal si na chodbě. Stihl se i zout. :o)
Zjistily jsme, že bydlel o dva pokoje dál, tam zašel po našem probuzení.
No, jak píšu, teď už se směju ...



14 komentářů:

  1. Dáši,
    aj ja reda sledujem oblohu a "ovečky" na nej :-)
    Zážitok nebol asi veľmi príjemný, ale našťastie všetko dobre dopadlo...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Dáši, dobře to dopadlo, po přečtení se směji, jinak fotky jsou velice krásné,zážitek vyřešen,krásnou dobrou noc. Božka.

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, Dášo, Klokoty... Jezdíme tam pravidelně na Dušičky na hrob. Znám je tedy spíš podzimní než kvetoucí (i když jako holka jsem tam ještě s dědou jezdívala i v létě). Už jsem si mockrát říkala, že je vyfotím na blog, ale nikdy jsem to nezrealizovala. A tedy na Dušičky by se mi určitě nepovedlo vyfotit vchod do areálu bez aut... Díky za milou vzpomínku.

    OdpovědětVymazat
  4. Dáší, krásná místa, krásná zákoutí. Děkuji za fotečky a nahlédnutí.
    Krásné dny
    K.

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši, o Klopotech vím, jsou moc krásné. Chtěli jsem se tam podívat loni, ale nakonec to nevyšlo. Děkuji za krásné fotky.
    A tvůj hotelový příspěvek - stanou se to ale věci, že...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Dášo,klášter se mi moc líbí a nafotila jsi ho moc krásně.Určitě vyhledáváš co nejlepší záběr,aspoň tak na mě všechny fotky působí.neděláš jenom cvak,cvak.
    Ta příhoda je úsměvná,skoro by mě nenapadlo,že se může něco takového stát.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  7. Tábor znám jen z fotek, kde jsou záběry z krásných uliček, ale tento hezký klášter jsem na nich nezahlédla. Takže jsem ráda za Tvoje opět perfektní fotky.
    Ranní zážitek je úsměvný i když v danou chvíli jsi se určitě neusmívala :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši, to je nádhera. Kochám se. Nikdy jsem tam nebyla. A tvůj ranní zážitek mě pobavil. No i to se stává. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
  9. Vybral si dobře, teď je z něho blogová hvězda :-)))))
    Táborský kláštěr znám. Líbí se mi tam.
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, no to je zážitek s opilcem!
    Klokoty znám a mnohokrát jsem je navštívila, vlekla jsem tam i známé a příbuzné. Jsou moc pěkným místem na zastavení, třeba cestou od nás na jih, na Šumavu a tak. U mne na blogu už byly nejméně dvakrát a hezky jsi mi je připomněla.Dalšší krásné cesty a zážitky ti přeji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. O tomhle klášteře čtu v rozmezí pár dní už na druhém blogu! Jedna blogerka byla v Táboře na dovolené, měla ho jako výchozí bod na výlety po kraji.

    OdpovědětVymazat
  12. Marcela - Nordic Passion8. září 2019 v 20:09

    Klášter tedy opravdu nádherný!!! A zážitek taky:). Hezký večer, Dášo. M.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky. Celé léto jsem chtěla do Tábora zajet, jak to dopadlo, no nebyla jsem tam.
    Měj hezké dny Dáši. J.

    OdpovědětVymazat