středa 19. září 2018

Jsme urbexeři?

... tak trochu asi ano ...
Že někteří nevíte co to je? 
Já už jsem o tomto pojmu párkrát slyšela, ale po shlédnutí včerejší reportáže 
v magazínu Víkend mám jasno.
Ano, dříve jsme s Mírou rádi jezdili fotit staré opuštěné budovy, 
domy, továrny, zámky a jiná stavení.
Na spoustu míst jsme se dostávali dírou v plotě nebo rozbitými okny
a museli si dávat hodně pozor, kam šlapeme.
Správný urbexer zachycuje dané místo a prostředí, 
my jsme zachycovali většinou nás, v daném prostředí. 
Ale pár fotek i bez nás máme.
Tentokrát vám ukážu fotky z našich výprav z let minulých  
a jako správný urbexer neprozradím místa, která jsme prozkoumali. 
Fotek je trochu víc, tak snad to nevadí a nějaká vás zaujme. :o)






























 Poslední naši urbex prohlídku jste mohli vidět zde.
Sice jsem prozradila místo, ale ono bylo tak známé. 
Dnes už je z větší části srovnáno se zemí.

A co vy? 
Také jste se alespoň jedenkrát stali urbexerem 
a bavilo vás to?

Mějte se prima a užívejte krásné dny. 
Zítra opět tropy.
Dáša F.


21 komentářů:

  1. Ja mam z techto mist trochu respekt, zatim jsem je nefotila, ale jsou desne fotogenicka. Jak by ale vypadala, kdyby se ta mista opravila! Hezky vecr, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
  2. fiha, pre mna novy pojem, takze som zasa mudrejsia a velmi zaujimave fotky a miesta! Pekny vecer, Daska!

    OdpovědětVymazat
  3. Cíleně staré budovy nevyhledávme, ale rádi je prolézáme, když na ně někdy narazíme. Ale moc jsme je v minulosti nefotili. I kdž pár fotek bych asi v archivu vyhrabala. Ty tvoje jsou pěkné,ráda jsem si ta místa prohlédla.Některá mají atmosféru, člověk uvažuje, co se v těch zdech asi odehrálo.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Dáši, fotky máte skvělé...Jen na mě tahle místa přenáší nějakou zvláštní atmosféru, kde mi není moc dobře.
    Já bych tam fotit nemohla, zvláštní, nikdy jsem si toho nevšimla.
    Ale obdivuji všechny, co umí zachytit sílu těchto míst.
    Takže vždy dobré světlo a chuť tohle zaznamenat...

    OdpovědětVymazat
  5. Staré budovy majú svoju charizmu. Rada o nich premýšľam, kto si ich postavil, aké osudy sa tam odohrávali, akí ľudia bývali...to všeto zanechalo v nich svoju stopu a energiu. Tvoja fotka na kufri je úplná pecka.

    OdpovědětVymazat
  6. Marně se snažím vzpomenout jest-li jsem už někdy navštívila nějaké opuštěné místo a popavdě řečeno nevím. Ale každopádně mě toto téma hodně zajímá a do budoucna bych určitě pár takových míst chtěla navštívit.
    Tvoje fotky jsou zase super!!! Přeji krásné dny.
    Danča

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo, místa jsou to víc než zajímavá. Těch otázek, co člověku, když je navštíví, probíhají hlavou.... Kdo, kdy, proč....

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem srab, abych se vydala sama na opuštěné místo, a ještě pokud je tam zákaz vstupu. Budu se nad sebou muset zamyslet... Ale souhlasím, že taková stavení mají neuvěřitelnou atmosféru. Jakoby tam zůstaly všechny emoce, osudy, prostě duchové. :-)
    Měj krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tohle mě tedy taky strašně baví. Též jsme nějaké staré budovy prolezli a bylo to vždy úžasné.
    Hana B.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky. Mám rada taky taková místa, ale abych pravdu řekla, tak v poslední době jsem na nic takového nenarazila.
    Ta černobílá fotka je super!!!!!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Dášenko, super téma, já jsem dosud ani netušila, že jsem urbexer...až se to bojím napsat. Zámků a různých starých staveb, kde byly kopřivy do podpaží a houštiny keře černého bezu jsme prolezli spousty, můj muž vždy vrčí: ty tvoje bouračky!
    Hned si vymýšlím, jak by to vypadalo, kdyby se to opravilo a proklínám vojáky a jezeďáky, kteří zničili za totáče spoustu úžasných budov.
    Na kufru je modelka!
    pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  12. Dáši, fotka s tebou a kufrem je překrásná Božka

    OdpovědětVymazat
  13. Musím se přiznat Dášo, že termín urbexer slyším poprvé. Každopádně obdivuji vaši odvahu, protože já bych měla z takových míst respekt. I když připouštím, že mají svoje kouzlo a jejich fotky v Tvém podání jsou moc pěkné.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  14. Dášo,
    kolik je to roků, co tyto fotky vznikly - byla si fakt kočka štíhlá.

    Hezká den přeje

    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, no, pár let to už bude. Fotka na kufru je z roku 2012. :o)
      Pa a hezký víkend. D.

      Vymazat
  15. Znám ten pojem, na internetu jsem si prohlídla fotky spousty takových míst, hlavně v zahraničí jsou to nádherná místa, třeba staré opuštěné a zařízené vily ...
    Já jsem podnikla několik takových "výprav". Kdysi když jsem tento pojem neznala, tak jsme s mužem na Šumavě v okolí Černého jezera "navštívili" staré kasárny. Byl to zvláštní pocit pohybovat se po opuštěné stavbě, trochu jsem se i bála.
    A pak jsem si vzpomněla, že jako dítě jsme měli od našeho domu cca 200 metrů, starý opuštěný dům, to byl pro nás ráj, dodnes si pamatuji jak vypadaly místnosti, no už dávno není ...
    Urbex mě moc láká, určitě něco navštívím.
    Hezký víkend, Jitka

    OdpovědětVymazat
  16. Dáši, tak jsem si představovala při prohlídce těch tvých fotografií, kdo tam žil, kolik tam prošlo lidských osudů.Nikdy jsem opuštěné objekty ještě nenavštívila, ale lákalo by mne to tou jejich atmosférou. Dáši měj se moc hezky Iva

    OdpovědětVymazat
  17. Dáši, mám ráda taková místa, mají tolik tajemství a svou vlastní atmosféru. Měj hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak nejsem, nu a pokud to někdy bylo, tak to nebylo cílené. Člověk občas zaplul do míst, na kterých byl čas podepsaný ze všech stran, ale že by to byl výsledný level, to né.
    Když se na některá tato místa dívám, je mi to spíše líto, že takto strádají a lidská ruka jim nepomůže od hlodajícího času.
    Krásný podzimní víkend.

    OdpovědětVymazat
  19. Dáši, nejsem, i když mě taková místa moc přitahují. Synův kamadád je, fitky jsou neskutečné, ale někdy mám o něj strach!
    Tvé fotky jsou perfektní, prostě to umíš!
    Hezký večer! Helena

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné fotk, úžasně zachycují atmosféru a duši místa.

    OdpovědětVymazat