čtvrtek 27. září 2018

Pohlazení po duši

... jedno krásné ráno ...
při procházce lesem nás ozářily sluneční paprsky.
Půjčila jsem si od Míry telefon a zkusila ten okamžik vyfotit.
Byla to neuvěřitelná podívaná a já se snažila k paprskům přiblížit 
a nechat se od nich pohladit.
Stála jsem tam v němém údivu a dívala se, kam až paprsky dopadají.
Ten okamžik netrval dlouho, čím bylo sluníčko výš, tím sluneční záře v lese ubývala.








A já děkovala za to, že jsem tuto podívanou mohla spatřit.


Letošní úroda jablíček.
Máme tři stromy plné jablek a žádný prostor na uskladnění, 
takže je po taškách nechávám před brankou k volnému odběru.
Tyto červené jsou ale nejhezčí a chuťově výborné.
Někteří lidé nám je trhají ze stromu při procházkách kolem, ale my se nezlobíme. 
Ba naopak, alespoň si pochutnají a sní se dřív, než shnijí. 
A těch shnilých je opravdu hodně.



No a na závěr květy asi topinamburu. 
Roste nám už spoustu let na jižní straně zahrady u plotu a každý rok jsou květy výše. 
Hlízy jsem nikdy neochutnala, protože nemám jistotu, že je to opravdu topinambur. 


Znáte a máte zkušenosti s touto rostlinkou?
Pokud ano, napište mi, prosím.

Moc děkuji za všechny krásné komentáře, které mi zde necháváte,  
mám z nich obrovskou radost 

Přeji vám báječný prodloužený víkend 
a snad se ještě vrátí babí léto.
Dáša F.

Včerejší ráno. :o(
Víc jsem vyfotit nestihla, protože jsem skoro půl hodiny hledala klíče od auta. :o)




17 komentářů:

  1. Tedy to vyfocené ráno to je tedy skvost !!!! Jak z pohádky.
    Dáši, to nebudou květy topinambur. My je máme léta na kousku zahrady a ještě nekvetly. Tato kvítka znám, ale nevím jak se jmenují :-).
    Měj hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Dáši, ten les, to byl za odměnu, vám oběma, že jste šli spolu a mohli to vidět...Kouzlo okamžiku, pro ty, co vidět chtějí...
    Jinak Topinambury to jsou, ale upřímně, lepší do vázy , než do břicha :o).
    Měj se moc hezky a užij si zasloužený víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Dáši, moc děkuji za úchvatné fotky! Fakt nádhera!
    Topinambury jsem kdysi měla na zahradě, ale využívala jsem jen květy do vázy!
    Měj hezké dny! Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Dášo, lesní sluníčko je krásné, to člověka opravdu pohladí po duši :)
    A stejné kytičky jako máš ty máme na zahradě taky. Hlízy mají, ale nikdy jsme je nechutnali. Ale ve váze nemají květy chybu :)
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši, sluneční paprsky v lese se Ti moc povedly :-) Krásné podzimní dny P.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné fotky ranního sluníčka. A jablíčka máte jak vymalovaná
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo, to není slunce, to je nebeské světlo...:-). Ten okamžik tam musel být krásný, dobře, že jsi ho zachytila. Jablíčka jsou k nakousnutí, nedivím se kolemjdoucím, že si utrhnou:-).
    Užij si prodloužený víkend a třeba se Ti podaří zachytit opět něco mimořádného.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  8. Taková rána v přírodě mám ze všeho nejraději:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherná chvíľa v lese ... slnečné lúče, trochu hmly a čo to s nami urobí, však ? :)) Topinambury som ani ja nikdy nejedla, aj keď kvietky poznám ... rada si ich dávam do vázy ...prežiaria krásne byt ... Daška, maj príjemný víkend ... L.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, to je nádhera ten les. Síla okamžiku. A máte krásnou úrodu jablek. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  11. Kouzelný les, nádhera Dáši :) Měj krásný sváteční den :)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné fotky z lesa, moc pěkně jsi zachytila, Dáši, sílu okamžiku.
    Ohledně květů, znám je jen ze zahrady u máti a vydrží dlouho ve váze. Malá sluníčka.
    Jablíčka bych si hned zajela nakoupit.
    Zdravím z N.
    Jiřina

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný okamžik,takové mám také nejraději.Hezký večer:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Dáši, krásně zachycený okamžik probouzejícího se dne a ovoce, toho je úroda. Božka

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Dášo, fotky z lesa jsou doslova dech beroucí. To musela být ale nádhera... hotový zázrak. To jsou přesně "ty chvíle", kdy se na chvíli téměř zastaví svět a člověk jen nad tou krásou v celé jeho šíři žasne.
    Prima dny
    Katka

    OdpovědětVymazat
  16. Opravdu nádherný okamžik. Děkuji za fotky - ty hladí po duši nás ostatní.
    Jablíčka máte krásná a je úžasné, jak jste štědří. To se už dnes jen tak nevidí.
    Měj hezké dny, pa!

    OdpovědětVymazat