čtvrtek 28. října 2021

Zamračený Horšovský Týn

 ... ze začátku října ...
Poslední kolo výzvy u Járy jsem nestihla a díky kolům předešlým 
jsem tento příspěvek nenapsala dřív, protože se tématicky nehodil k výzvě.
Pak následoval sled různých událostí a já se opět na blogy ani nepodívala.
Jedna nepříjemná záležitost - už třetí týden nám vzlíná voda na jedné zdi v komoře, 
téměř do 50 cm od země. 
 Chvíli trvalo, než jsme přišli na to, proč to tam tak smrdí. Následovalo zjistit příčinu.
To se dodnes nepovedlo, ale vyloučeno už je topení i prasklá voda v řádu. 
Myslím si, že to souvisí s novou pračkou, ale příčinu stále neznáme. 
Prošli jsme všechny fotky ze stavby domu, kde co vede a ani tady jsme na nic nepřišli.
Zeď začíná pomalu vysychat, tak uvidíme, co bude dál. 
Kopat a bourat se nám opravdu nechce a hlavně nevíme kde.
Příjemná událost, teda jen pro mne, dotvořila jsem fotoknihu a teď je v tisku. 
Zítra by měla být hotová, ale nevím, jestli i připravena k vyzvednutí. 
Jo a Happy Foto prodloužilo akci do 8.11., tak pokud máte čas a chuť 
můžete si ji za super cenu vytvořit také.
No a nyní Vás už vezmu do mého oblíbeného H.T.










Mám to tu opravdu ráda, i když se na mne H.T. tentokrát mračil. :o)
Další cesta sem mne čeká v druhé půlce listopadu, to už do parku nechodím
 a fotím jen rozsvícené lampy, které už mají adventní výzdobu.
Tak uvidíme, co uvidím letos. :o)
Zítra mám dovolenou a konečně se dostávám do klidu. 
Čeká mne ještě zazimovat zahradu, ostříhat pár keřů a uklidit pár muškátů, 
ale mám na to čtyři dny, takže pohoda.

Mějte i vy pohodový prodloužený víkend, 
(pokud ho tedy máte prodloužený),
a užijte si i o hodinu delší neděli.
Dáša F.

PS: Pár západovek. Nevím, jak se tomuto jevu kolem slunce říká, ale líbilo se mi to.









25 komentářů:

  1. Opět krásné záběry. V Horšovském Týně jsem nikdy nebyla. S vodou držím pěsti, to je nepříjemné.

    OdpovědětVymazat
  2. Západy slunce i H.T. jsou nádherné fotografie. Držím palce, ať brzy přijdete na to, kde se ta voda bere, a ať vám zeď vyschne. Hezke volné dny

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotografie. Horšovský Týn neznám a tak se kochám. Fotky západu slunce jsou nádherné.
    Užij si volno.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné západy slunce, to se fakt neomrzí a městečko je velmi půvabné. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Horšovský Týn je krásné městečko, sama jsem tam nikdy nebyla, ale podle fotek by se mi tam také určitě líbilo. Fotky západu slunce jsou fakt skvělé. Užívej víkend, počasí nám zatím ještě přeje. Zítra se chystáme na pár dnů na chatu, sluníčko nás vylákalo. Měj se fajn 🌞

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky stmívání. A držím palce, ať se problémy s vlhkem vyřeší.

    OdpovědětVymazat
  7. Překrásné fotografie jak z Horšovského Týna, tak ty západy slunce i ty první s koronou. ( nikoli koronavirem - to ne!) Doufejme, že zjistíte důvod podmáčené zdi. Snad už se to opakovat nebude. Přeji Ti krásnou dovolenou a hlavně hezký čas na odpočinek. Měj se moc krásně a užij si slunečných dní, dokud to ještě jde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, děkuji za info. Tak to je ta koróna, už jsem koukala na netu na další fotky. U nás byla jen málo viditelná, ale úkaz to byl zajímavý. Nejprve jsem si myslela, že v tom místě zapadá slunce, pak jsem popošla do pole a viděla jsem slunce vlevo, takže jsem byla docela překvapena. :o)

      Vymazat
  8. Do tvého i mého oblíbeného H.Týna jsem letos s mužem zavítala při dovolené v M.L. a nyní jsem se tam díky tobě, Dášenko, vrátila. Adventní H.T. může být později také zajímavý. Ať se ti podaří zase jiné, působivé foto. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši, tak hlásím, že asi budu muset jet nutně do Týna... tuším, že asi na advent tedy ...
    Moc děkuji za doporučení, teď už to mám blíž...
    PS: A držím palce na tu komoru ;o)

    OdpovědětVymazat
  10. krásné fotky, měj hezké dny,Sv.

    OdpovědětVymazat
  11. Tam je krásně a poslední fotky jsou TOP))

    OdpovědětVymazat
  12. Dáši, nádherné fotky. A ať brzy vyřešíte problém. Nejhorší je, když se nedá přijít na to proč. Taky jsme to zažili. Měj pohodové dny a užij si dovolenu.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky, Dášo!
    Přeji klidné dny, s vodou v suterénu jsem teď taky trochu bojovali, moc vám přeji, ať se najde příčina a zeď vyschne.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Dášo,krásné fotky Horšovského Týna a západu slunce.Ty barvy jsou úžasné.Já jsem fotila včera,vraceli jsme se z výletu a zrovna slunce zapadalo.
    Nemilý problém vás postihnul,snad brzy zjistíte příčinu.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  15. Moc krásné fotky jak Horšovského Týna, tak západu slunce- ty jsou tedy doslova čarokrásné.
    Moc přeji, aby se záhada vlhké zdi co nejdříve vyřešila a vy měli klid v duši.
    Užij si prodloužený víkend a měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. Dášo, ono se pořád něco děje a bohužel jsou to někdy i nepříjemnosti :(. Tak ať to brzy a zdárně vyřešíte.
    Fotky jsou ale krásné, jako vždycky.

    OdpovědětVymazat
  17. Daso, H, T. na tvych fotkach nadherny. Preju ale hlavne, at se najde pricina a at se snadno necha odstranit. To jsou neprijemne starosti. M.

    OdpovědětVymazat
  18. Děkuji za HT a ty zapadovky jsou nádherné. Nám vzlíná voda do sklepa chaty, je i mokrá podlaha, ale nyní na podzim vše vyschlo. My si myslíme, že to k nám stéká povrchová voda po vykácení lesa a není dostatečně provedená izolace chaty. Táta před lety měl dokonce 20 cm vody ve sklepě, museli jsme obnovovat trativody a přepad studny, která je ve sklepě. Přeji,aby se vše vyřešilo s co nejmenším zásahem do domu či okolí.

    OdpovědětVymazat
  19. Dáši,
    opäť veľká nádhera. Obdivujem nádherné západy slnka...
    A verím, že problémy okolo domu rýchlo zmiznú a prídete na príčinu.
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
  20. Dášo, zdravím, Horšovský Týn neznám, ten je moc hezký. Ta řada domečků je moc půvabná a západy slunce taky. Přeju vyřešení závady s vodou. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  21. Dášo, to je moc pohledné město s rybníkem. A musím pochválit luxusní západy slunce.
    Pěkný blížící se víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
  22. Všechny fotky jsem si užila :)
    Měj se moc hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj Dášo,
    doufám, že bude doma brzy vše ok a že budete znát příčinu problému. Horšovský Týn vůbec neznám, takže jsem si užila aspoň malou prohlídku díky tvým fotkám.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  24. Krásné fotky a západ slunce nikdy neomrzí.J.

    OdpovědětVymazat