neděle 7. listopadu 2021

Vyčistit hlavu

 ... procházkou v lese ...
Jo, to byla dnes nutnost.
Už čtrnáct dní jsem nic nefotila, a po dlouhé době nevím ani co psát.
Z jedné strany se nic neděje a máme se fajn, 
jenže z druhé strany se toho děje moc a moc fajn to není.
V práci se daří, ale je jí hodně a tak i když stále cestuji, 
nemám čas a nějak ani chuť se zastavit a fotit.
Jenže focení je pro mne relax a dobíjení baterek a to mi teď chybí.
U nás doma je také vše v pořádku, 
kromě té zdi v komoře, která už celkem vysychá a příčina se stále nezjistila.
Zato v mé blízké rodině to v pořádku není a už nějakou dobu to trvá.
Vygradovalo to včera, kdy naše devadesátiletá babička, 
 díky všem těm problémům, které se kolem ní dějí, 
se rozhodla, že už tu nechce být.
Přede mnou si vzala nějaké léky a když jsem se ptala, co to spolkla, 
řekla, že chce usnout a už se neprobudit.
Takže jsem volala záchranku, přijela i Policie a lékař 
a babičku odvezli na vypumpování žaludku. 
K tomu nakonec nedošlo, protože léky se našly a nebyly silné. 
Babička skončila v nemocnici na psychiatrii a ...
A nikdo neví, co bude dál? 
(Včera večer jsme s mojí sestrou mluvily téměř půl hodiny s ošetřující lékařkou 
a dobré to není.)
Po tom, co se kolem  babičky v posledních dvou týdnech odehrálo se nedivím, 
proč to udělala, ale psát o tom opravdu nechci.
Mám toho plnou hlavu a nejen já.
Dnes v lese jsem potřebovala nabrat sílu, ale foťák jsme nechala doma.
Když jsem na jednom místě uviděla to bílé nadělení, potřebovala jsem ho zvěčnit 
a tak mne zachránil Míra s jeho mobilem. 
Procházka splnila účel a fotky mi udělaly radost, tak snad potěší i Vás.











Je mi ze všeho moc smutno ...
Doufám, že Vy máte příjemnější starosti.
Držte se a opatrujte se.
Dáša F.

PS: Ještě jedny mobilovky. Takové krásné říjnové zrcadlení.




Život nejsou jen radosti, ale i trápení. Tentokrát trápení mých blízkých.

30 komentářů:

  1. Dášo, je mi moc líto, že máte v rodině takové starosti. Držím palce, aby se stav babičky zlepšil. Procházka v přírodě mi také pomáhá alespoň na chvíli zapomenout na problémy a nabrat síly do dalších dnů. Fotografie jsou krásné, hladí duši.
    Přeji Ti do dalších dnů méně starostí.

    OdpovědětVymazat
  2. Výlet do přírody s možností udělat si pár obrázků pomáhá aspoň trochu ulevit i v takových těžkých situacích. Tak držím palce, aby se vše pokud možno napravilo.

    OdpovědětVymazat
  3. Dášo,to je smutné s babičkou.Držím palce,aby se z té chmury dostala.
    Fotografie jsou krásné a les je to pravé místo k relaxaci.Na námrazu čekám,ráda ji fotím,ale u nás ještě nebyla.
    Dášo,měj se i přes to všechno hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Dáši, to je smutné a snad se vše vyřeší a babička bude relativně v pořádku.
    Nádherné fotky jsi udělala, i když jen mobilem. Takové bílé zdobení tady máme málokdy.
    V Polabí je opravdová zima vzácná. Moc ti přeji sílu to vše zvládnout. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši, důležité teď je, aby se všechno vyřešilo a babička byla v pořádku. Přeji všem hlavně zdraví a ať se vše co nejdříve vyřeší. Pořídila jsi moc hezké fotografie. U nás byla námraza jednou nebo dvakrát, po ránu je vidět jen na některých místech, ale tak dokonalá snad ještě letos nebyla. Ona zima asi na sebe už nenechá dlouho čekat, protože už se mezi domy slétají práci od lesa, tak že ochlazení brzy přijde. Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  6. Dášo, fotky jsou nádherné. A držím palce, ať se rodinné problémy vyřeší.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  7. Dáši, mrzí ma to...
    Posielam Ti veľa pozitívnej energie, verím, že bude lepšie. A na "vyvetranie hlavy" nepoznám nič lepšie ako les :)
    A ďakujem za krásne fotky.
    Nech sa Ti darí a starosti skoro pominú,
    A.

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo,tak to nevím,zda by babička neměla dostat na sedinku. Občas jsou starší lidé jak malé děti. Přeji ať se vše vyřeší 🍀možná bude dobré více s babičkou si povídat. Fotky jsou moc krásné.🍀

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši, to je smutné, co prožíváš a marně hledám slova útěchy. Na druhou stranu, pokud se u vás něco závažnějšího děje, nelze se ani babičce v jejím věku divit, že už se jí tady nechce být. Přeji ti moc, ať je brzy líp a takové velké starosti pominou. Díky za krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  10. Dášo, co ti napsat. Na dálku objímám a držím, tohle jsou hodně těžké chvilky, bohužel i to život přináší.
    Děkuji za krásné fotky!
    Drž se, myslím na tebe! Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo, moc hezké fotky se zrcadlením i ty krajkové. Rozumím Ti, co prožíváš. Zažila jsem to samé v rodině, se synem... Bylo to strašné. Moc hezkého se teď opravdu neděje... Budu na Tebe myslet ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Život přináší nejen hezké chvíle. Moc Ti přeji, aby vše dospělo zase k normálu, abys měla klid v duši. Fotky jsou moc hezké. Takovou námrazu jsme u nás ještě neměli, taky ji ráda fotím.
    Myslím na Tebe, Dáši !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, i mobilem jsi zachytila kouzelný podzim. Krajkovou námrazu taky ráda fotím a zrcadlení máš suprové.
    Trápení občas postihne každého z nás. Mám teď mamku po operaci a taky to teď není jednoduché. Musíme věřit, že bude líp.
    Pevné nervy. Jitka

    OdpovědětVymazat
  14. Mobil je taková KPZetka fotografova. Podzim přináší splíny a slabší povahy to dost často pokládá. Proto ho nemám ráda ani já. Jsem člověk slunce a tepla, a za takového počasí nejsem schopná dobíjet baterky. A staří lidé jsou na tom ještě mnohem hůř....

    OdpovědětVymazat
  15. Dášo, krásné foto, které pohladí po duši. Přeji, aby se vše brzo dobře vyřešilo.M.

    OdpovědětVymazat
  16. To jsou krásné fotky. Letošní podzim je obzvláště fotogenický a procházka přírodou hodně pomáhá. Problémy se nevyhýbají nikomu, ale věřím, že u vás bude líp. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  17. Dášo i mobilové fotky mohou být krásné, a také jsou. S babičkou je mi to líto, ale v tomhle věku jeden nikdy neví, co se jim honí hlavou. Mám otce, kterému je 93 a protože jeho žena, moje matka je v domově pro seniory se zvláštní péčí je doma většinou sám. Zatím si dokáže většinu věcí obstarat. Chodím za ním já i brácha, ale přesto si na samotu stěžuje a už několikrát nám říkal, že až ho to naštve, že si vezme prášky. To mi teda moc nepřidá, mám nervy skoro při každém telefonu, kdy to hned nebere. Může být v obchodě, na WC, zapomněl mobil nebo už ho to nebavilo? Není to jednoduché. Přeji klid a pevné nervy i když to někdy jednoduché vůbec není. Pá 💗

    OdpovědětVymazat
  18. Dášo, to je mi líto. Moje tchyně vždycky říkala: to stáří není hezký, to jsem si to představovala jinak. A jak roky přibývají, dávám jí čím dál víc za pravdu.
    Fotky jsou hezký i když jen z mobilu.

    OdpovědětVymazat
  19. Krasne fotky, Daso.
    Stari je slozite, me babicce je 96 a rika, ze do 80 to bylo dobry, pak uz je to dlouhy. Nektere veci asi pochopime, az je zazijeme. Lidi kolem to urcite trapi, ale z pohledu opacneho je to vlastne pochopitelne. Nemyslim to nijak zle. Jen empatie mi rika, ze by vlastne bylo "fajn", kdyby byla i tahle cesta. Jednou, treba ve 100 letech:-), mit tu moznost si rict, ze stacilo, vse krasne uz jsem zazila a ted uvolnim misto jine dusi, vzit si pilulku a v klidu ve spanku odejit... Drzim pesti, at mate co nejmensi stres a starosti...vsichni! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, je to tak. Babička má pocit, že tu už přesluhuje a navíc nic nemůže dělat. Dříve hodně tvořila, pletla, háčkovala, šila, dokonce i paličkovala, jenže teď už na nic pořádně nevidí, špatně slyší a občas padá a stále si něco láme. Sama nikam nemůže a tak jen sedí doma a kouká z okna. Teda nyní je v nemocnici a snaží se chodit po chodbě s chodítkem. Paní doktorka se pro ni snaží sehnat místo v pečovatelském domě, ale nebude to jednoduché, místa nejsou. On celý příběh je na delší povídání. Už párkrát jsem mluvila telefonicky s babičkou a ví, že to už neudělá. Vím, že jsou chvíle, kdy tu ještě chce být, ale občas jsou i chvíle, kdy už ne. Je to těžké, pro všechny. Uvidíme, co bude dál.

      Vymazat
  20. Dášo, to je mazec,ale nedivim se babičce a nedivim se ani tobě. U nás to takhle nějak je od jara, kdy to vyvrcholilo teď v říjnu. A neni mi z toho moc dobře,ale už jsem si dala zákaz se tím stresovat a nervovat, protože to mi fakt nepřidává. Přijde mi celkově, že tento rok neni dobrým rokem a děje se toho až příliš!!!
    Tak se držte!!! Někdy nám dává život lekce, které je těžké ustát,ale jde to, musí to nějak jít. Je dobře, že procházka splnila účel, když příroda zabírá,je to dobrý.
    Přeji pokud možno, pěkný podzimní víkend.
    Danča

    OdpovědětVymazat
  21. Děkuji Vám všem za slova podpory, babičce už je lépe, ale jak to bude dál se zatím stále neví. Paní doktorka se pro babičku snaží zajistit pečovatelský dům, nebo DD, ale místa jsou obsazená. A u babičky v rodině (tedy mezi mamkou a strejdou) je situace hodně napjatá. Víc psát nechci, tak snad pro babičku dopadne vše dobře.

    OdpovědětVymazat
  22. Dáši, držím palce babičce i vám, ať se vše vyřeší ve prospěch všech. Stáří bývá smutné a člověk nikdy neví, jak dopadne. Přeji ti hezký večer Iva

    OdpovědětVymazat
  23. Smutné povídání o babičce. V tom věku si člověk bere každou maličkost, která mu není příjemná příliš k srdci a někdy stačí hodně málo, aby už se člověku nechtělo být na světě. Stačí k tomu i zdravotní potíže a člověk by tu nejraději nebyl. Babičku docela chápu. Tvoje fotky jsou krásné. Podzim je fotografům nakloněn. Ty barvy... a když se člověk ještě umí dívat, pak to stojí za to.

    OdpovědětVymazat
  24. To s babičkou mě mrzí. Nemáš to snadné. Snad to všechno dopadne dobře.

    OdpovědětVymazat
  25. Les to je lékárna, posilovna a mocně očišťuje.

    OdpovědětVymazat
  26. Dáši, tuším, jak se trápíš kvůli babičce. Něco podobného jsem si prožila se svou maminkou, ale ona trpěla zase trochu jinak, i když žít se jí také už nechtělo. Chvílemi byla ale až zlá a pletla si sny s realitou......Procházka tě určitě na chvíli přivedla na jiné myšlenky a jak už jsem četla v novějším článku i babička už je na tom lépe. Tak držím palce ať se všechno srovná do normálu.

    OdpovědětVymazat