sobota 17. března 2018

Upršené pondělí

... a den pod mrakem ...
V pondělí jsem odjela na dva dny pracovně do západních Čech. 
Cesta do Tachova (200 km) celá propršela, 
místy lilo, někde jen deštíček, ale stále pod mrakem. 
Ubytování jsem si sehnala už v neděli, na hotelu vedle zámku v Horšovském Týně.
Chtěla jsem se ubytovat a pak zajít na prohlídku okolí zámku.
Když jsem v Tachově měla vše hotové, jela jsem se tedy ubytovat. (Dalších 40 km)
Ovšem, myšlenka na prohlídku zámecké zahrady díky dešti vzala za své 
a tak jsem si řekla, že si zajdu nejdřív na večeři, pak do sprchy a z ní zalezu pod peřinu.
Jenže pak se  to stalo.
Přestalo pršet a místy vykouklo sluníčko.
Začala jsem po cestě oživovat myšlenku na procházku kolem zámku 
a tak jsem už jenom doufala, že sluníčko ještě snad půl hoďky vydrží.
Zaparkovala jsem před hotelem, na recepci jsem nahlásila, že se přijdu ubytovat později, 
paní recepční mne nasměrovala do zahrad a já jsem se šla kochat.
Stihla jsem to na poslední chvíli, ale bylo mi dopřáno několik desítek minut 
zapadajícího sluníčka. Já vím, že už to zní neuvěřitelně, ale opravdu se to stalo. 
Tentokrát jsem neměla ani odvahu si něco takového přát.
Stála jsem před zámkem a dívala se na odraz zapadajícího slunce. 
Byla jsem tam sama, bez Míry .... a tak jsem mu musela zavolat, co vidím.
Když jsem přijela v úterý domů, ukazoval mi pár fotek z telefonu, 
kdy asi 10 minut po našem hovoru ta úžasná žlutá se ukázala i u nás doma.







A je po sluníčku.
Pokračuji procházkou kolem zámku.




Vlevo za věžičkou je hotel.
Vidíte kosáka?


Zrcadlení v kalužích.



Pohled z okna hotelu.


A ještě pohled ze zahrady hotelu, 
za oknem vlevo nahoře byl můj pokoj. :o)


Je úžasné, že i když jsme byli s Mírou tak daleko od sebe, zahlédli jsme stejnou žlutou, 
stejný západ.



A co vy, také jste ho takto viděli, 
nebo u vás bylo stále zataženo?

Mějte příjemný víkend.
Dáša F.

34 komentářů:

  1. Krásné, jedinečné a neopakovatelné! Díky tobě, Dášo, si to můžu taky užít!
    Horšovský Týn mám spojený s maturitou našeho Adama - byl jsme tam na pracovní cestě den po tom, co ji udělal a nikdy nezapomenu na ten pocit euforie :o), bydleli jsme taky v tom hotelu u zámku, chodili večer parkem..
    Měj krásný víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, v Horšovském Týně jsem už párkrát pracovně byla, ale o zámku jsem nevěděla. Až když jsem hledala ubytování, jsem ho objevila. A byla to nádherná procházka a i ubytování bylo super.
      Krásnou neděli přeji. D.

      Vymazat
  2. Milá Dášo, kosáka vidím, a po pravdě se taky po nich stále koukám...kde zrovna sedí a odkud jde jejich zpěv, jestli už staví hnízda, nebo si jenom vyhlížejí větve, kde by se dalo takové dobré hnízdečko postavit. Fotky jsou krásné. Inspirující. A není nad žluté sdílení s někým milým, který je vzdálen více než 200km...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dianko, ten podvečer byl opravu zajímavý, hlavně tím západem, který jsme téměř ve stejnou chvíli mohli vidět. Protože ne všude se sluníčko ukázalo.
      Přeji krásné dny. D.

      Vymazat
  3. Dáši, to je nádhera, překrásné :) Já jsem byla v pondělí celý den v práci a vyšla domů až za tmy, takže vůbec ani nevím, jaké počasí bylo. V obchodním centru jsem jak v kukani, nevím, co se děje venku :))
    Ale je krásné, že jste to stejné s mužem sdíleli a přitom každý jinde.
    Pěkný víkend, Dáši :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, je pravda, že v obchodních centrech člověk ani neví, jak je venku a celý den při umělém osvětlení asi také není žádný med. Ale ono ani to cestování celý den za deště není nic moc. Naštěstí se někdy nebe umoudří a zašle krásný pozdrav.
      Hezké dny přeji. D.

      Vymazat
  4. Teda Dáši, to je zase sen... moc ti tyhle zážitky přeju, ale ony se dějí všem, jen ne každý je má schopnost vidět... Ale kdo má, k těm se vrací, stejně jako k tobě...
    A já v pondělí?- byla celý den po delší době opět v práci, takže jsem ani nevěděla, jestli nějaké slunce vyšlo...
    Měj krásný víkend, kde třeba i přání se plní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, krásně jsi to napsala. Jsem ráda, že tuto nádheru mohu vnímat a občas ji i zvěčnit. Pro radost svoji i vaši.
      Přeji příjemné dny. D.

      Vymazat
  5. Krásné fotky umocněné sílou daného okamžiku. Asi ne všude bylo takové podvečerní políbení krajiny sluncem. U nás tedy ne!
    Hezký víkend, Dáši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za milá slova. To sluníčko se objevilo opravdu na chvíli a já za něj byla moc ráda. Ten den jsem měla celkem úspěšný, tak to bylo asi za odměnu. :o)
      Přeji příjemné dny. D.

      Vymazat
  6. Nádherné snímky, úžasné. Zámek je na nich jako vymalovaný. Je báječné, jak ti to vyšlo....máš někde nahoře zřejmě skvělého anděla, který tě má rád a tak ti tuhle krásu i s Mírou na dálku zařídil.... :)
    Měj se moc hezky. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo, věřím, že ho mám a stále mu děkuji, nejen za tento okamžik.
      Přeji krásnou neděli. D.

      Vymazat
  7. Dáši, to je nádhera. U nás většinu týdne propršelo a včera a dnes sněží. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, u nás dnes také trošičku sněhu a stále mrzne. Už aby přišlo to jaro. :o)
      Hezké dny. D.

      Vymazat
  8. I u nás během týdne na několik okamžiků vyhlédlo sluníčko, ale jinak hlavně zamračeno, déšť a dnes od noci sníh. Ty jsi měla ŠTĚSTÍ a zachytila jsi překrásné okamžiky Dášo, moc povedené opět fotky.
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji. Štěstí to určitě bylo, protože přijet o půl hoďky déle, bylo by po všem. Teda po sluníčku. :o)
      Měj krásné dny. D.

      Vymazat
  9. Nádherné fotky !!!
    Byli jsme na zámku před mnoha lety a první se mi při jeho zmínce vybaví velmi horký letní den, ale bylo tam i tak krásně.
    Hezké dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji. V létě tam muselo být také nádherně.
      Přeji fajn týden. D.

      Vymazat
  10. Ty "sluníčkové" fotky jsou krásně zlaté. A v Horšovském Týně jsem ještě nebyla, zapisuji si jakot typ na výlet, až budeme na chatě (i když tam jezdíme málo a většinou pak stačíme tak akorát opatřit chatu, aby nespadla na hlavu ;-))
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, i já, pokud to čas dovolí, se tam ještě někdy zajedu podívat. Hlavně na prohlídku zámku, nyní byl ještě zavřený.
      Měj krásné dny. D.

      Vymazat
  11. Krásné fotky. Ta zlatá je úžasná, ale mně se moc líbí i ta fialová obloha. Příroda ti opravdu přeje, máš skvělé záběry.
    Krásný večer, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, moc děkuji za pochvalu. To fialové nebe je také zajímavé, to už jsem byla ubytovaná a začalo se smrákat.
      Přeji příjemný týden. D.

      Vymazat
  12. Já jsem v pondělí mezi Prahou a Ústím zažila bílou tmu, kdy nebylo vidět na metr, pršelo takovým způsobem, že nebraly stěrače a cesta po dálnici byla o život. Jiní řidiči jeli jako prasata, hrůza. Cesta trvala dvojnásobek běžné jízdy. Takže hrůza.
    Tvé fotky jsou luxusní, teplé , hřejivé a hodně vzdálené od mého pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, to se fakt blbě jede. Zastavit nejde, aby do Tebe nikdo nenarazil a jet vlastně také moc ne, protože není vidět na krok. Snad už takové kalamitní dny budou za námi.
      Měj krásné dny a děkuji za pochvalu. D.

      Vymazat
  13. Milá Dáši u nás bylo sice zataženo,ale žlutě- vesele naladěno.
    Týden nám ukázal mnoho různých tváří,ale kdo si počká ten se opět sluníčka dočká.
    Moc děkuji za nádhernou procházku s Tebou. A úžasné fotky. Přeji ti krásnou neděli.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, děkuji. Také věřím, že se brzy dočkáme slunných dnů a budeme si je užívat, co to půjde.
      Měj pohodový týden. D.

      Vymazat
  14. Daso, ja opet budu zavidte, ze takto necestuji:-). Nadherne zabery uzasneho mista! Hezke dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, tady bylo opravdu nádherně. I ubytování bylo skvělá a ráno jsem se dozvěděla, že jsem na hotelu byla úplně sama. Snídani ve stylu švédský stůl připravovali jen pro mne. :o) Přesto, že na ubytovacím portále mi to hlásilo už jen 2 volné pokoje. :o)
      Přeji krásný večer. D.

      Vymazat
  15. Nádherně jsi zachytila zámek ve zlaté hodince. A ten výhled z okna hotelu se mi taky moooc líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, to světlo dělá svoje. A výhled, ač jsem se musela naklonit, také stál za to. :o)
      Hezké dny. D.

      Vymazat
  16. Úžasné světlo, zámek je krásně zlatý. V podnělí jsem byla celý den pracovně zapíchnutá u počítače, takže ani pořádně nevím, jak bylo. Určtě pršelo, protože syn přišel navečer z hudebky celý promáčený. Přes Horšovský Týn jsme jezdívali za mého dětství pravidelně na chalupu, často jsme se tam stavovali. Takže Tvé fotky na mě dýchly závanem minulosti.
    Krásný týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alice, když se povede světlo, povedou se i fotky, viď? A tady bylo krásné vše. Světlo i místo.
      Přeji hezké dny. D.

      Vymazat
  17. Úžasná atmosféra, ktorú dokáže vyčarovať slniečko. A ten kontrast s tmavou oblohou je priam neskutočný.Pekný začiatok týždňa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, je to tak. Sluníčko dokáže divy a procházka díky němu byla nádherná.
      Krásný večer. D.

      Vymazat