středa 7. března 2018

Zamrzlý vodopád

...v Terčině údolí ...
V sobotu dopoledne jsem se vydali do Nových Hradů, 
podívat se na zamrzlý vodopád.
Když jsme přijížděli k Údolí, nechápala jsem.
Všechna parkoviště i místa naprosto plná. 
Loni jsme tam byli také, také v sobotu dopoledne, 
ale to tam byli tak čtyři auta. 
No, stačilo vodopád zmínit ve zprávách a o senzaci je postaráno.
A senzace to opravdu je. 
Pokud déle mrzne, tak uměle vytvořený vodopád zamrzá každoročně. 
Podívaná je to úžasná, takže se vlastně ani těm lidem nedivím. 
Jenom jsem čekala, že přijedou až po o.


Pohled přes potok na Modrý dům.



 Modrý dům, bývalé letní sídlo.


  No, a tady už máme ono ledové království. 
Přesto, že vodopád zamrzá téměř každý rok, podívaná je to pokaždé jiná.
Loňský vodopád.



Trocha sněhu na objektivu. :o)






Terri před stromem svatebčanů.
(Je to dub letní a je více jak 500 let starý, obvod kmene měří cca 7 m.)


 Dnes ráno u nás ještě sníh a nyní už se vše začíná zelenat. 
Teplé počasí a sluníčko během dne udělalo své.
Přichází očekávané jaro !!!
Dnes už jsem ho opravdu cítila.

Mějte se báječně a doufám, že jaro je cítit i u Vás.
Dáša F.

A ještě jedna letní.



20 komentářů:

  1. Tak to je bomba, to jsem naživo nikdy neviděla. Ale k vám to tedy máme opravdu daleko na podívanou :) Měj se krásně, Dášo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dášo,
    zima umí vykouzlit krásu :-)
    Já se ještě o víkendu na bruslích radovala, že nám zamrzla říčka Loučná :-)

    OdpovědětVymazat
  3. No páni, to je zase nádhera. Příroda je mocná čarodějka.
    Ta fotka s pejskem je úžasná.

    OdpovědětVymazat
  4. Dášo, nikdy jsem takový vodopád naživo neviděla a věřím, že je to nádhera.Miluji taková místa.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši, krásná podívaná, jako v pohádce. Terri je jak modelka, kabátek ji sluší :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Zimní krása, ale přiznám se, že moje já touží spíš po té zeleni na poslední fotce:o). Jinak vám to moc sluší! Měj se krásně! Inka

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádhera! To se hned tak nevidí!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je opravdu neskutečné! To jsem ani netušila, že takový vodopád v naší zemi máme. Krása!
    Dášo, měj se prima. Petra

    OdpovědětVymazat
  9. V Terčině údolí jsme kdysi byli na dovolené, moc ráda na to vzpomínám. Ale bylo to v létě, takže vodopád jsme viděli jen v té podobě jako je na poslední fotce. V ledovém zakletí je to ale taky úžasná podívaná.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, to je nádhera! Jo u nás ráno taky dost sněhu a během dne roztál. Teď večer jsme dokonce seděli na zahradě a cítili jaro. Bože, ať už tu je.

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné ľadové kráľovstvo, ako z rozprávky. Zaujali ma aj rozvaliny Modrého domu, iste to voľakedy muselo byť pekné sídlo, ktovie prečo modré? U nás ešte stále sneh, ale vo vzduchu už cítiť prichádzajúcu jar.

    OdpovědětVymazat
  12. Přijde mi to jako mystické místo, nádherný strom, kouzelná krajina a jako bonus vodopád, zde skutečně příroda nadělila vrchovatě.

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši tak tomu říkám úžasná nádhera. Ledové království.
    Musím si udělat poznámku na příště, ráda bych vodopád viděla na živo.
    Moc Vám to holky - kluku 😉 sluší.
    Krásný den přeji.Z ❤
    ( P.S.. Dáši výhra přišla v pořádku a ještě jednou moc děkuji.Už se těším, až budeme s Klarkou řadit 😉)

    OdpovědětVymazat
  14. To je úžasné místo. Já jsem o něm ještě neslyšela. Třeba si příští rok vzpomenu a zajedeme se tam podívat. Strašně ráda bych nějaký takový ledopád viděla na vlastní oči.
    Měj prima dny. Pa.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši, tak to je opravdu nádhera!
    Děkuji, že jsi nás vzala sebou!
    Přeji ti krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  16. Dášo to je nádhera! Moc jsem se na tyhle fotky těšila a rozhodně nezklamaly. Tenhle vodopád jsme viděla pouze tekoucí, ale i tak to byl zážitek. Mám ráda burácení vody. Ledopád je přímo umělecké dílo přírody.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  17. Dáši, v Terčině údolí jsem byla v létě a tahle zimní nádhera mi úplně vyrazila dech. Krásné fotky. P.

    OdpovědětVymazat
  18. Musí to být úchvatný pohled! Škoda, že je to od nás celkem zruky.:-(
    Krásné předjarní dníky přeji.:-)

    OdpovědětVymazat
  19. Dáši, i já děkuji za zprostředkování, tohle je vážně pohádka.
    A teď už žádný led a jenom slunce, teplo a jarooo...

    OdpovědětVymazat
  20. To je nádhera. Podle toho ale, že celý vodopád zmrzl, tak to tipuju na pořádnou zimu. To není nic pro mě. Kouknout se na fotku i stačí a i tak mi je zima :-D . Já si radši uvařím čaj a zalezu si k akumulačním kamnům, která máme z https://www.flamen.cz/product-brands/norsk-kleber/ . O nich jde teplo, i když v kamnech už netopíme :- ) .

    OdpovědětVymazat