sobota 10. října 2020

Vyšší Brod

 ... a klášterní zrcadlení ...
Koncem září jsem se dostala do Vyššího Brodu, 
a protože bylo krásné počasí, zastavila jsem u kláštera a udělal si malou okružní prohlídku.
Ten den jsem měla důležité jednání a tak jsem byla za dámu, 
jenže abych vyfotila zrcadlení, musela jsem v lodičkách a saku vylézt na podezdívku 
a fotit přes plot.
O to větší mám z fotek radost.







Rožmberská brána, fotky z obou stran. :o)




Honem k autu a pokračovat v práci.

V posledních dnech mám tolik krásných zastavení, že nevím, které vám ukázat dřív.
V týdnu se téměř na blog nedostanu a o víkendu běháme kolem stavby, 
která už se blíží do finále. Tento víkend se pokládá střešní krytina, pak udělat stropy ze sádrokartonu a vše zateplit, vybílit a položit poslední vrstvu podlahy. 
Snad se to stihne do konce října a pak už bude volněji.
Jestli mi dnes zbyde chvilka času, zkusím si příspěvky, alespoň jeden, připravit, 
abych ho vložila i v týdnu. A nebudu předbíhat a vezmu to pěkně popořadě.

Přeji vám pohodový víkend, 
ať už děláte cokoliv.
Dáša F.

PS: Ještě pár fotek ze zahrádky.





PS 2: Začalo strašně lejt, takže se střecha odkládá, snad na zítra. :o)

PS 3: Mám dotaz. Po zveřejnění příspěvku (tento ve 13:30) trvá hodiny, než se ukáže u vás na stránkách, v sloupečku, kde máte oblíbené blogy. 
Také vám to v tomto novém programu trvá takto dlouho?
Dříve se mé příspěvky na vašich stránkách objevovaly po pár minutách od zveřejnění.

24 komentářů:

  1. Dáši, to jsou nádherné fotky. Jak z Vyššího Brodu, tak ze zahrady. 👍👍
    Kdysi jsme byli ve Vyšebrodském klášteře na prohlídce. Když jsme vstoupili do kostela, ozval se nádherný dívčí hlas. Byla jsem v tu chvíli malá a uvědomila si, jak tohle musí působit na věřící. Když to zamávalo se mnou - pohanem. Vyslechli jsme si zpěv a pak nám průvodkyně vysvětlila, že nějaká slečna z Karlových Varů, studující konzervatoř, jim takhle během prázdnin pomáhá. Je to spousta let, ale na tohle se opravdu nedá zapomenout.
    K tvému dotazu, už při publikaci předchozího článku jsem si toho všimla. Lehce mě to vyděsilo, přemýšlela jsem, zda jsem zase neudělala nějakou chybu. A pak jsem si vzpomněla na původní blog, kde také vše dlouho trvalo. Sand se tady nebude opakovat situace z původního blogu. Přešlo nás sem docela hodně.
    Měj hezké podzimní dny a se stavbou držím 👍👍

    OdpovědětVymazat
  2. Dášenko, já bych reagovala stejně nebo podobně jako nade mnou Alenka. A když jsme nedávno projížděli se zájezdem Vyšší Brod, vzpomínala jsem, kdy že jsme tam byli naposledy a opravdu už by to stálo za novou návštěvu.Moc se ti fotečky povedly. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. To je zase nádhera ))) máš na focení to správné očko :-)
    U nás prší celý den. Taky nějaké činnosti odkládáme.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky, Vyšší Brod neznám a jsem ráda, že jsem mohla poznat další hezké místo v naší zemi. A obdivuji i fotky ze zahrádky, takhle zachytit motýla je umění.
    U nás se počasí také pokazilo a prší. Manžel jel zazimovat chalupu, doba je nejistá.
    Držím palce, ať se vám práce daří.

    OdpovědětVymazat
  5. Dášo, jsi zarputilá fotoreportérka, fotky jsou krásné a díky Tobě jsem se mohla seznámit s Vyšším Brodem, kde jsem nebyla. U nás se tento víkend natahoval nový plot. Původně byla plánovaná sobota, ale jeden z pomocníků mohl jenom v pátek. Díky za to, dneska by se díky dešti neudělalo nic a takhle je hotovo, moc zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Další krásné místo Tvým objektivem, Dášo. Pokochala jsem se.
    Přeji Ti, ať jde se stavbu vše tak jak má a užívej podzimu.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  7. Tady zatím neprší, ani nepršelo, udělala jsem pár věcí na zahradě, ale zataženo už je dost. Vyšebrodský klášter toužím navštívit od prvního přečtení Vaňkové Přemyslovské ságy. Je zde pohřbený enfant terrible českých dějin ale můj velký oblíbenec Záviš z Falkenštejna. Bohužel v místech kam není přístup protože už je v části kláštera který opět slouží mnichům. A pak tu leží další nešťastná postava českých dějin, česká královna a manželka posledního Přemyslovce Václava III. a pozdější manželka Petra z Rožmberku Viola.

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo,nádherné fotky.Zrcadlení se Ti moc povedlo a fotky ze zahrádky s pavím okem jsou překrásné.
    U nás od víkendu prší a proprší i další víkend.Jsme zalezlí doma.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotografie, to zrcadlení je fakt super, ale i fotky posledních letošních motýlů na květinkách. Ve Vyšším Brodě jsem byla jednou, ale je to dávno a moc si toho odtamtud nepamatuji. Je tam fakt krásně. Děkuji za nádhernou podívanou a přej Ti příjemný zbytek soboty a pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, krásné fotky - vzpomínám při nich, na poznávací zájezd v jižních Čechách před pár lety. Měj se krásně. P.

    OdpovědětVymazat
  11. Úžasné místo. Nikdy sem tam nebyla, přitom jsem byla kousek. Díky tobě o něm vím a zapsala k dalším místům, která chci určitě navštívit.

    OdpovědětVymazat
  12. krásné fotky,pro mě neznámého místa,Sv.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc krásně jsi to nafotila. Tento kousek země bohužel neznám. Snad budu mít někdy příležitost ho navštívit.

    OdpovědětVymazat
  14. Dášo, krásné fotky. Zrcadlení nemá chybu a ten motýl je taky super.
    Ať se stavba daří a postupuje rychle ke zdárnému konci.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši, opět nádherné fotky a to zrcadlení je úchvatné. A motýl nádherný. Já letos viděla jen pár bělásků. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  16. Parádní fotky. Pro mne seznámení s místem, kde jsem nebyla. Fotky ze zahrádky taky bezvadné. K nám letos tito krasavci skoro nelétali. Sem tam někdy a než jsem si došla pro foťák, byli fuč :-).
    K tomu zveřejňování příspěvku. Když jsem byla na Blogu.cz, tak tomu tak bylo, takže mne ani nepřekvapilo, že tady je to taky tak.
    Měj se hezky, Dáši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  17. Dáši, v dobrém závidím a kochám se. Tenhle klášter máme v plánu už strašně dlouho a pořád se to nějak nedaří...
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  18. Sice takový malý pracovní výlet, ale fotky se moc povedly! Ale mě se stejně nejvíce líbí ty ze zahrádky, je v nich takový kus přírody :)

    OdpovědětVymazat
  19. Dášo, moc hezky jsi to nafotila. Mám podobné fotky a krásné vzpomínky.
    S Blogem taky bojuji, ale tohoto prodlení jsem si ještě nevšimla. Budu to sledovat.
    Krásné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné záběry! Radost pohledět!!!

    OdpovědětVymazat
  21. Dášo, překrásné fotky. Jako vždy. :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  22. Ano, čas si poslední dobou dělá na našich stránkách psí kusy.
    Stavba ... Dášo, co to je ? Bourání, septiky, nádrže, okna, normálně mi hrabe :-)
    Krásné fotky, ta barevnost je nakažlivá.

    OdpovědětVymazat
  23. Daso, fotky jak lusk! Nahdera, to zrcadleni je primo kouzelne. S clanky a aktualizaci ja bohuzel neporadim. At se i stavebni dilo dobre dari. M.

    OdpovědětVymazat
  24. Máš to opět nádherně nafocené. Nejen Vyšší Brod, ale i ten motýl je úžasný

    OdpovědětVymazat