středa 23. září 2020

Vrškámen

 ... u Petrovic ...
Minulý týden jsem si jeden den vzala na cesty foťák. 
Jen tak, bez cíle. 
Co kdybych něco hezkého potkala. A protože jsem cestou domů měla chvilku čas, 
podívala jsem se do map na výlety po okolí. 
Našla jsem zámeček v Petrovicích. To je obec, kterou často projíždím, 
ale spíše koukám po křižovatkách, než po okolí.  
No a kousek od obce se nachází přírodní památka Vrškámen, 
takže jsem tentokrát dvakrát přizastavila a šla se na tato místa podívat. 
Byla jsem mile překvapena, jaké památky se nachází kousek od silnice 
a já kolem nich bez povšimnutí projíždím.
Nejdřív vás vezmu ke kameni o kterém jsem se dočetla, 
že vzhledem k malé ploše na které spočívá,
 se dá označit jako viklan a spolu s nedalekou Husovo kazatelnou 
patří k největším balvanům tohoto druhu v republice.











Zastavení v Petrovicích.








A co vy, také občas objevíte něco zajímavého na místech, 
která míjíte jindy bez povšimnutí?

Přeji vám pohodové dny babího léta.
Dáša F.


PS: Zdravím vás ze střechy zahradního domku a skladu nářadí.
Nyní probíhají uvnitř přípravy na štukování
a na střechu přijde ještě krytina, ale na tu zatím čekáme.
Je to mazec, jak to za dva měsíce vyrostlo a co je za tím vším práce.





21 komentářů:

  1. Dášo, ten zámeček vypadá opravdu malebně a tak nějak civilně. Už se vidím, jak tam trávím vakace :-)
    Měj hezký večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Foťák vždy s sebou !!!!
    Krásné foto.
    Do práce chodím stále stejnou cestou a přitom pokaždé jinou )))

    OdpovědětVymazat
  3. Dášo, ty fotky jsou perfektní. To by byl šutřík do zahradní skalky, viď 😊
    A máš pravdu, leckdy máme zajímavá místa jen malý kousek a nevíme o nich. Tak ať ta místa nacházíš s lehkostí a my se můžeme těšit z dalších tvých příspěvků.
    Zdar všem stavebnikům :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  4. To je balvan, krásně nafocený,skvělé záběry:)
    Nedávno jsme šli blízko na výlet - na Kuníček. Ale zápis má zpoždění..
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je teda maxi šutr :-)
    Líbí se mi ten zámeček a ta lavička.
    S mužem sem tam zajdeme na procházku, ale jen málo, je to škoda....

    OdpovědětVymazat
  6. Dášo,baví mě hledat zajímavé památky,které nejsou tak středem zájmu.Známých a navštěvovaných míst je plný internet.Tvůj objev oceňuji a pěkný je i zámeček.Moc krásné záběry jsi pořídila.Přeji Ti při tvých cestách hodně objevů a při Vaši stavbě ať se všechno daří.

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo, připravila si mi po ránu malou detektivku, ale už jsem dohledala, že to jsou Petrovice v okrese Příbram. Malebné místo, děkuji za zprostředkování. A je ti asi jasné, že i já občas objevím nečekané...
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši, děkuju, že jsi nás vzala na zajímavý výlet. Pěkná vesnička. Svého času měla nejdelší nohy Sklenaříková, teď si to bez konkurence ty :-)))

    OdpovědětVymazat
  9. Dáška,
    krásne miesto si objavila, máš pravdu, niekedy máme niečo pred očami a my to nevidíme...
    Páči sa mi anjelik s kvietkami, tak nech Ťa opatruje na Tvojich cestách :-)
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
  10. Objevila jsi zajímavé a pěkné místo. Je tolik míst, která by za zastavení stála a my je míjíme.
    Klidný den, Dáši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Také někdy náhodou objevíme zajímavé místo. Kochám se krásnými fotkami, zámeček stojí za návštěvu.
    Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Dáši, fotky jako vždy skvělé a místo? napíšu ti dopis. Jen tak dál... Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, velmi pěkné místo a pěkně vyfocené. My většinou jedeme přímo za nějakým cílem vlakem nebo autobusem, takže se nemůžeme jen tak někde zastavit a proto kolikrát zajímavá místa musíme vynechat.

    OdpovědětVymazat
  14. Opět nádherné fotky, ten kámen je úžasný. Je pravda, že kolikrát projíždíme známou cestou a nemáme tušení, co se v okolí skrývá. Díky ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  15. Dášo, moc pěkné fotky z pro mne neznámého místa (musela jsem si vygooglit, kde to je). Mimochodem - my máme na kraji Prahy taky Petrovice - dokonce i se zámečkem (který je na tom ale bohužel mnohem hůř)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  16. Moc krásné fotografie a zajímavá místa. Moc se mi líbí ta fotografie s bedlou u kamene. Ta je opravdu super krásná. Zámeček vypadá zajímavě a krásný je i kostelík. Děkuji za krásnou podívanou a přeji Ti příjemné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
  17. Dáši, opět krásné fotky. Ostatně jako vždy. Můj muž se mě vždycky ptá, proboha proč taháš zase ten těžký foťák! Já myslel, že dnes nemáš žádné focení. No jo, ale co když potkám něco zajímavého... Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
  18. Jak je vidět, pořád je co objevovat a to je moc dobře. Zajímavý kámen a netradiční lavička v dlaních. Krásné fotky. Užij si prodloužený víkend. Hanka.

    OdpovědětVymazat
  19. Daso, nadherne fotky, jeste letni slunicko, krasna atmosfera. M.

    OdpovědětVymazat
  20. To bylo moc příjemné objevení. Líbil se mi kámen i stavby. Ovšem houbička pod kamenem je nejlepší :-)

    OdpovědětVymazat