čtvrtek 10. března 2022

Urbex???

 ... tak trochu ...
Dnes Vás vezmu na místo, kde jsme před pár lety byli fotit. 
Ta budova byla ještě celá, sice opuštěná, ale neteklo do ní. 
Dnes je vyhořelá a chátrá. Nikde jsem bohužel nedohledala, o jakou stavbu šlo. 
Pravděpodobně pivovar, možná spíše lihovar, těžko říct. 
Takže fantazii se meze nekladou...














Místo se nachází kousek od Stráže nad Nežárkou.
Po letech jsem ráda nakoukla jak to tu vypadá. 
No, ruiny už asi nikdo zachraňovat nebude, takže to tu bude chátrat, 
ale na focení super.

Přeji Vám krásné klidné dny. 
Dáša F.

PS: Pokusím se dohledat nějaké fotky z dřívějška a pokud najdu, tak dnes ještě vložím.
Rok 2008



19 komentářů:

  1. Vždycky je mi moc líto takových staveb, které dříve něco znamenaly a nyní si jich už nikdo nevšímá a chátrají.

    OdpovědětVymazat
  2. Dašo,take mě často takove ruiny lakaji k foceni.Zajima mě jejich osud.Fotografie jsou zajimave.Foceni neni jenom o tom,ze budu fotit jenom to nej.Byla jsem na vystave fotografii ruznych chatrajicich budov a moc se mi libila.
    Mej hezke dny

    OdpovědětVymazat
  3. Dáši, zajímavé místo na focení. Moc zajímavé fotky, nedivím se, že tě místo zaujalo. Měj klidný pátek.

    OdpovědětVymazat
  4. Je mi smutno z takových osudů nejen staveb. Zdá se mi, že se to týká i lidí - ta opuštěnost a ponechání bez povšimnutí, když je už někdo-nikdo nepotřebuje. Tak ať je líp.

    OdpovědětVymazat
  5. Podobne stavby jsou lakave a odstrasujici zaroven, jako pozadi k foceni ale urcite zajimave, pekny vikend, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Dášenko, tak té budovy je mi líto a je jich, podobných, bohužel, v naší zemi hrozně moc. Hlavně ale, že ty jsi pořád tak čilá, svižná a pohledná. Ať ti zdraví slouží. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Dáši, vypadá to, že budova vyhořela. Kolik takových budov tady v pohraničí je anebo už jsou zbourané. Tady u nás ve městě je zajímavou stavbou bývalý pivovar. Jen že majitel areál využívá jako sklady (myslím), a na opravy asi nemá peníze. Navíc je areál pod památkovou péči, tak že před každou opravou se musí nejdříve vypracovat projekt a nechat schválit památkáři, tak že mám pocit, že budovy dříve spadnou...Je to podobné i s bývalou budovou, která na pivovar navazuje. Kdysi tam bývala loutková scéna, pak nějakou dobu prodejna kuchyňských potřeb. Budova je už roky uzavřená a nemůže tam být ani obchod, protože tam naměřili vysoké hodnoty radonu, který je tu všude...Tak že je jen ve hvězdách jak to s těmi budovami dopadne...Doufejme že ne tak hrozně jako s tou na fotografiích. Přeji Ti krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo, zdravím. Smutný osud opuštěných staveb... Na focení určitě lákavé, jinak smutné. Měj hezký víkend. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Dášo, znám písničku Jarošovský pivovar, ale jestli by to mělo souvislost, to fakt nevím. Přeji pěkný a klidný víkend, zdravím 🌞

    OdpovědětVymazat
  10. Dášo to tedy koukám! Od Jarošova nad Nežárkou bydlím 5 kilometrů ale tohle místo vůbec neznám, budu muset zapátrat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, je to za městem, směrem na Třeboň, za pumpou doprava. Stavba je vidět od silnice. :o)

      Vymazat
    2. Ahoj Vlasti, musím se Ti moc omluvit za chybu, kterou jsem napsala. Nevím proč, ale do hlavy mi skočil Jarošov, jenže je to ve Stráži nad Nežárkou. Opravím to i v textu nahoře. Dnes nad ránem mi to došlo, přitom včera jsem se dívala do map, abych Ti to místo přiblížila a tu chybu jsem stejně neodhalila. No, občas se dějou věci ...Tak se prosím nezlob. D.

      Vymazat
  11. Dášo, na focení hezké místo. A komín vypadá zachovale, ten budeš moc fotit ještě za pár let :D
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  12. Když si člověk odmyslí, že se některé objekty nechaly zbytečně zchátrat, mám urbex určitě svůj půvab.
    Dášo, děkuji, že si nás vzala sebou.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Ty si tedy umíš najít na focení místo ! Paráda!
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  14. Já prošvihla návštěvu bývalé textilky tady ve městě. Tak dlouho jsem to odkládala až jí zbourali.... jinak takhle jsem prolejzala strarý dům na Petříně, nebo na Mníšku v areálu Skalky. Nikdy totiž neodolám.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, vyšlo krásné slunné počasí. Místo - respektive rozpadající se budova asi lihovaru, cukrovaru či pivovaru vypadá zajímavě. Spíš bych budově přála a také by si ji zasloužila lepší budoucnost, rozvoj a arch. projet, který by ji oživil a přitom plně zfunkčnil nové době a potřebám. Přeji krásný víkend. ☺
    https://www.youtube.com/watch?v=sazq_IXA9-o

    OdpovědětVymazat
  16. Skvělý objekt pro focení. Jen bych se asi bála tam lézt.

    OdpovědětVymazat