úterý 15. března 2022

Na mlýně

 ... ve Spáleném Poříčí ...
Minulý týden jsem cestovala opět na Plzeňsko a v mapách jsem hledala místo, 
kde bych se mohla zastavit. 
Našla jsem Podhrázský mlýn ve Spáleném Poříčí, kousek od zámku. 
Na zámek se chystám někdy příště, ale k mlýnu jsem chtěla hned. 
Zastavila jsem kousek od zámku a v malém obchůdku jsem se ptala, kudy k mlýnu. 
Paní prodavačka nevěděla, prý není místní, a jedna místní zákaznice říkala, 
že o mlýně neví. A tak jsem se vydala hledat ono místo.
 No, když Vám řeknu, že jsem ušla jen 170 m a byla jsem u něho, 
tak jsem tomu sama nemohla věřit. 
Tu délku trasy jsem si teď změřila na Mapách. :o)
U mlýna mne překvapily rampouchy visící z náhonu, ty jsem letos ještě neviděla. 
Tak nakoukněte k mlýnu se mnou.





Kousek před Spáleným Poříčím jsem zastavila u rybníka, 
který byl zamrzlý a zasněžený. 
Na tomto úseku jsem jich ještě pár viděla, přitom u nás doma bylo téměř jaro, 
takže sníh mne mile překvapil.



Druhý den jsem se vracela domů přes zámek ve Lnářích.
Vyfotit jsem si ho chtěla už dávno, jenže buď u něj stálo spoustu aut, nebo bylo pod mrakem, 
nebo nebyl prostě čas zastavit.
Až tentokrát. Nikde nikdo a zapadající sluníčko udělalo své.






 A tak jsem neodolala a zámek si obešla.
No a takovéto maličkosti mi v těchto nelehkých dnech dělají radost.
(Situace na Ukrajině se odráží i v mé práci, ale u koho ne, že?)

Přeji vám klidné dny 
a alespoň trošku malých či velkých radostí, jsou moc třeba.
Dáša F.

PS. Ještě jedna ranní námraza na skle auta. :o)








20 komentářů:

  1. Dašo,to jsou moc pěkna mista.Maš to zpestreni prace,když tolik jezdiš.Docela tě obdivuji,myslim,ze jezdiš i hodně daleko.Mlyn i zamek jsou krasne a obdivuji nadhernou namrazu.U nas sice mrzne,ale neni vubec žadna vlhost a tak neni ani namraza.
    Měj hezke dny

    OdpovědětVymazat
  2. Dáši, to jsou překrásné fotografie, které vždy moc potěší. Krásný mlýn a nádherný zámek vzhlížící se ve vodní hladině. Překrásné fotografie, které potěší.Děkuji a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné záběry na zámek s odrazem na vodní hladině a také dobré světlo.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Dášo, moc hezké fotografie - líbí se mi mlýn i zámek s odrazem ve vodě. A ty krajky na posledních fotkách taky. Opatruj se. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Dášo, moc krásné fotky z obou míst. Ze Spáleného Poříčí mám naše Terka kamarádku, se kterou se seznámila v Londýně. Jednou jsme ji tam vezli, ale to už je dávno...
    Měj hezké dny, jak to jen půjde.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Díky tobě poznávám nepoznaná místa. A mrazivá krajka je nádherná.
    Přeji krásné cestování.

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo, fotky jsou povedené, ten zámek je nádherný. Zarazilo mne, že ani místní paní nevěděla o mlýně nic, přestože byl téměř nadohled. Měj se hezky, zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši, malých radostí je potřeba, i když to jde někdy v těchto časech ztěžka. Tvá zastavení byla pěkná, moc ráda jsem se s tebou podívala.
    Měj se moc hezky. Iva

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné putování a námrazu na sklech auta mám moc ráda a její odstraňování beru jako dobrou rozcvičku. Hodně pohody.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, moc pěkný výlet. Miluju vodní i větrné mlýny.

    OdpovědětVymazat
  11. Sem asi nikdy nezavítám, takže za fotky díky. Minulý týden jsem také fotila zamrzlé rybníky, ale včera jsem své rodné město navštívila znovu a už zamrzlé nebyly :-).
    Ano,ano člověk teď musí využívat všeho, co mu náladu trochu vylepší.
    Měj pěkné dny, Dáši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Dáši, Spálené Poříčí jsme navštívili a poběhali s mužem asi před dvěma lety, v zámecké zahradě bylo plno levandule a spousta včeliček... a Lnáře jsme poctili návštěvou několikrát, byla tam výstava papírových modelů hradů a zámků... co mne ale příjemně překvapilo, to byla ta zima na rybníkách, tady u nás haraší už jaro.Že lidé neznají ani své okolí, mě nepřekvapuje.
    Tvé fotky námrazy jsou úžasné a moc pěkně jsi to hned nafotila, taková pomíjívá krása. U tebe se nikdy nezklamu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, pěkné fotky. A ta námraza na oknech se ti moc povedla.

    OdpovědětVymazat
  14. Dáši, díky za další reportáž z krásných míst, kde jsem ještě nebyla. A ta nafocená námraza... Úžasné. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  15. Krasna mista a uzasne fotky, jako vzdy:-). A nekdy ani nevime, co mame u nosu, ze? :-) Pekny vikend, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
  16. Hezká procházka, dost mě překvapila paní prodavačka, že o mlýně nevěděla, a přitom byl takový kousek :D Hezké fotky!

    OdpovědětVymazat
  17. Teda, Dášo, to jsou skvostné fotky z míst, která vůbec neznám. Celkově se na Českou stranu dostanu spíš sporadicky, hodlám to napravit. Námraza nemá chybu. Měl hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  18. Dáši,díky za moc hezkou procházku.🥰

    OdpovědětVymazat
  19. Opět krásné fotky.
    Máš skvělé zaměstnání, které tě zavede na tolik krásných míst v naší zemi.

    OdpovědětVymazat