sobota 25. května 2019

Na Velehrad

... a do kláštera ...
Jedno milé překvapení za druhým. 
V minulém příspěvku jsem psala, že se mi do skanzenu Modrá moc nechtělo, 
ale došlo na něj ve správný čas. A opravdu moc se mi tam líbilo. 
Zato na Velehrad jsem se chtěla podívat už dříve, ale také nebyl ten správný čas.
Až nedávno vše uzrálo a já se v jeden den podívala na obě místa.
Jaké bylo moje překvapení, že klášter Velehrad není na kopci, jak jsem si dříve myslela, 
ale nachází se uprostřed stejnojmenné obce.
Jedná se o uzavřený komplex budov a okolního parku.
Každoročně se na Velehrad sjíždějí desetitisíce poutníků
a já tam v páteční podvečer byla téměř sama.
Stála jsem tam s němým údivem a vnímala tu krásu.
Pojďte nahlédnout se mnou.


Pohled od skanzenu.












Věrozvěsti Cyril a Metoděj. 




Konec prohlídky a jede se domů.
Z porady jsem přijela až po deváté večerní, ale plná dojmů.
Pokud budete mít cestu na jižní Moravu, doporučuji tato místa navštívit.

Vám přeji nádherný víkend plný pohody 
a snad už i sluníčka.
Dáša F.


PS: Ještě pár fotek ze skanzenu.



Tento sirup jsem si koupila domů, ale ještě jsme ho neochutnali.


A na závěr bludiště, kde se můžou děti zabavit.


Děkuji všem, kdo došel až sem. :o)

20 komentářů:

  1. Vyšlo ti krásné počasí, ty fotomraky!!!

    OdpovědětVymazat
  2. vida,uhodla jsem.jezdíme zde často,máme to nějakých 40km....nádherné místo pro ztišení a získání klidu.přeju hezký den,Helena.

    OdpovědětVymazat
  3. Je to opravdu místo, které působí monumentálně. Mne možná o něco víc oslovují menší církevení stavby. I když z baliziky sv. Prokopa jsem byla "naživo" unešená, takže možná Velehrad by byl ten samý případ.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme měli naposledy smůlu, že byla bazilika samé lešení a plachty, opravovalo se...díky za foto. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši,tvoje fotky vždy potěší a pohladí po duši,čekám kdy budou další neboť jsou nádherné a focené s láskou.Božka.

    OdpovědětVymazat
  6. Dášo,na Velehradě jsem také nebyla.Je to pěkné místo a nádherná stavba.Ty zaujmou vždy.Moc krásné fotografie jsi pořídila.Děkuji,že jsem mohla zhlédnout.

    OdpovědětVymazat
  7. Dáši, je to pár let, co jsem na Velehradě byla, v bazilice byla svatba, tak jsem se dovnitř nepodívala.
    Děkuji za krásné fotky a přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši, připomněla si mi, že jsem na tomhle poutním místě jednou byla jako dítě s mojí babičkou. Ale to už je fakt hodně dávno, půl století. Děkuji za připomenutí. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  9. Sedím v pendolínu a stejný sirup mám v kufru. Morava je nádherná a s otevřenou náručí nabízí krásu, požitek a obrovský prostor pro relax a rozjímání.

    OdpovědětVymazat
  10. No tak já jsem taky měla představu, že klášter je na vyvýšeném místě. Krásně jsi ho nafotila. I ten příspěvek před tímto je moc hezký,fotky zaujmou na první pohled.Ráda se vracím alespoň návštěvou podobných míst do starých časů.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Dáši,
    krásny výlet ste absolvovali, fotografie hovoria za všetko... a verím, že aj sirup bude vynikajúci :-)
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné a zvláštní místo. Úplně to na mě,jen z fotek působilo svou velkolepostí.
    Krásný týden.
    Danča
    PS:Vůbec netuším proč se Ti můj blog nezobrazuje?!I jsem koukala na různé nastavení jestli nemám někde něco,ale nic jsem nenašla. :-(

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši moc krásné fotky!Hezké pohodové dny přeji

    OdpovědětVymazat
  14. Velehrad je další místo, které jsem zatím nikdy nenavštívila. Snad někdy....
    Fotky jsou nádherné, takové stavby a místa fotit, to je radost, viď. :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  15. Tedy Dáši, to je zase pecka... ten chrám, to nebe, ty mraky...jako na objednávku, zase...
    Krása, dokonalost...díky za výlet.
    Šťastné cesty i šťastné další jarní dny.

    OdpovědětVymazat
  16. To místo ve mně vyvolalo dojem Dášo, že to snad ani není u nás, ale v cizině...Je to opravdu jedinečná stavba a krásné místo. Rozlehlá řepková pole mě ale přesvědčilo, že jsme doma:-). Přesto to bylo krásné podívání, děkuji.
    Bezpečné cestování Ti přeji.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  17. Daso, to je ohromna nadhera, nikdy jsem tam nebyla, ale s tvymi fotkami jakoby ano. Mej se bajecne. M.

    OdpovědětVymazat
  18. To je krása Dášo, nikdy jsem na Velehradě nebyla. A teď tedy doufám, že se tam někdy podívám.

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné místo, na kterém jsem ještě nebyla a nevím jestli se vůbec někdy podívám....mít za partnera naprostýho nevýletovače kterej je línej vytáhnout paty z baráku je na nic. Jenže já autem nejezdím a tak se jen můžu tiše vztekat a závidět jinejm....

    OdpovědětVymazat