pátek 23. listopadu 2018

Krýzovy jesličky

... největší mechanický betlém na světě ...
Před pár dny jsem se zašla podívat do jindřichohradeckého muzea na Krýzovy jesličky.
Kdysi dávno jsme tam byli i s dětmi, ale to už je fakt dávno a fotek moc nemám. 
Tentokrát jsem byla v muzeu sama a tak jsem s foťákem běhala zleva doprava, 
abych pořídila pár záběrů. 
A protože během focení toho moc nevnímám a každou půlhodinu betlém pouští znovu, zašla jsem si celý příběh poslechnout ještě jednou. :o)
Paní průvodkyně mi pak říkala, že mám štěstí, protože za pár dní tam budou návaly 
a během svátků navštíví jesličky až 600 lidí denně. Ve skupině je jich max. 35, 
tak to bych už nic nevyfotila. .o)
Více informací o Krýzových jesličkách najdete třeba zde.
Fotky jsou foceny přes sklo a nejsou zrovna moc ostré, tak se nezlobte 
a pojďte se podívat se mnou.

Doplňuji: Pan Krýza vyráběl jesličky více jak 60 let.






Vidíte, jak se točí kola katru?



Kominíček vylézá z komína ... a pak zase zalézá.



Král Herodes večeří s dalšími třemi králi.




15. poledník


  Už se rozsvěcují lampy a je čas jet domů.


Pokud budete mít cestu do J. Hradce, zajděte se na betlém podívat, 
stojí za vidění. A v tomto čase obzvlášť.

Přeji vám krásný víkend.
Já se už pomalu budu připravovat na Vánoce. 
Chci nazdobit truhlíky (než začne mrznout), vyrobit věnec, rozvěsit světýlka 
a "oprášit" spoustu dalších dekorací.
Ať máme na příští víkend, kdy začíná advent, vše nachystáno. :o)
Dáša F.


A co vy? 
Také už začínáte s přípravou, nebo to necháte až na příští týden?

20 komentářů:

  1. Ahoj Dáši, jesličky mám moc ráda a tak jsem se s tebou moc ráda podívala. Krásné předvánoční zastavení. Já už také pomalu chystám, ale o víkendu jsem pryč, tak příští týden budu mít fofr. Přeji ti pohodové vánoční zdobení. Iva

    OdpovědětVymazat
  2. V Jindřichvě Hradci jsme sice byli, ale v létě a na jesličky nás nějak ani nenapadlo jít. Takže jsem se ráda koukla na tvých fotkách. Mělas štěstí, že jsi trefila dobu bez návalu a mohla si to všechno nafotit.

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za Tvoje fotky. Vždycky žasnu nad krásou vystavovaných betlémů. Co je za tím práce.
    Vánočně to začnu ladit od první adventní neděle.
    Měj se hezky a užívej si svoje zdobení.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Dášo, znám je, viděla jsem je snad 10x. Hradec je v jeho historickém centru taky pěkný, takže doporučuji jej navštívit a pěkně se poprocházet.

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši, to je nádhera. Kochala jsem se, ještě jsem ho neviděla. A vánočně dekorovat budu až první adventní neděli. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  6. Dáši, děkuji za předvánoční naladění. Jesličky jsou neskutečná krása. Přemýšlím nad tím, že dneska už by je asi nikdo nevytvořil.
    Hradec je krásný, já ho znám jen v létě. Takže moc děkuji za další výlet.
    Ať se vánoční zdobení a těšení vydaří, já bohužel mám víkend pracovní, takže musím stíhat až příští týden.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem ostuda. Jindřichův Hradec mám 10 km, jsem tam co chvíli a na jesličkách jsme byli naposled snad před dvaceti lety když byly naše holky malé. Je na čase si je zase připomenout.
    Přeji krásnou sobotu.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
  8. Musím se smát, dokud jsem četla text nic známého, v momentě fotky jsem si vzpomněla, že jsem se na něj byla podívat před třemi roky, ach jo, hlava děravá.
    A nenápadně asi zdobím pořád, protože proti tmě nám svítí světýlka už dlouho.
    Navíc mám kolem sebe aranžérky a květinářky , které mi nenápadně plní byt dárky v podobě adventní výzdoby, mám svátek a narozeniny v prosinci, tak se vlastně nesnažím já, ale mé okolí.
    Kouzelný víkend.

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši moc nádherné, kouzelné fotky a jesličky jsou překrásné zdravím krásnou neděli Božka.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, nemáme daleko Třebechovice s Proboštovým betlémem, i když je pravda, že ani tam jsem dlouho nebyla. Děkuji za fotky, betlém je nádherný a v tuhle dobu se do JH určitě nedostanu.
    Adventní zdobení budu dělat postupně v příštím týdnu.
    Měj hezkou neděli, moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Daso, to je nadhera. A ta velikost ta me udivila. Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  12. To musel být krásný výlet. Jesličky obdivuji, protože si neumím ani představit, kolik to muselo dát práce je vyrobit.
    Jinak zdobit už jsem začala, vyndala světýlka, a vyzdobila truhlíky. V týdnu budu pokračovat, ale ještě musím došít pár dekorací na páteční mikulášský jarmark :)

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši, když jsme byli na dovolené u Jindřicháče s vnučkami, vzala jsem je tam a obdivovali jsme to my dospěláci i ty děti, holky jsem nemohla utrhnout. Letos jsme zas jeli obdivovat betlémy do Třebechovic a možná se vypravíme i do Teplic n.M. - tam někde má být výstava betlémů...
    dík za foto Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  14. Dáška,
    nádherný betlehém, ani neviem, kam sa skôr pozrieť, to by sa aj nám páčilo :-)
    Pekný deň prajem,
    A.

    OdpovědětVymazat
  15. To je neuvěřitelná nádhera!Mám betlémy moc ráda, tohle je opravdu skvost.

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Dáši!!!
    Prošla jsem se tu s Tebou Cestou necestou s Tvými krásnými fotkami!!
    Děkuji!!! Na rybáře na výlovu nikdy nezapomenu...ty fotky jsou nádherné,
    úplně cítím tu vůni rybníka...chodím tam každý rok se podívat...
    A dnes? po poledníku chodím každý den a kolem muzea též...(tedy ve dny pracovní :o)jesličky jsou nádherné a je fakt, že za pár dnů tam budou fronty...moc hezky jsi je nafotila! Přeji Ti hezké chvilky u zdobení na Vánoce- v neděli už máme Advent, měj se hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
  17. Podobný betlehem máme aj na Slovensku v Rajeckej Lesnej, len asi v menšej verzii. Je to fakt úžasné, čo dokážu ľudské ruky.

    OdpovědětVymazat
  18. Díky za fotky, Dášo. :-) Jesličky neznám a je to škoda. Musí to být pěkná podívaná.
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  19. Dáši, betlém v J.H. jsem viděla před čtyřiceti léty a byl to zážitek. Dnes jsem udělala doma výzdobu a venku pod stříškou už nám svítí světýlka, odpoledne popadával drobně sníh, hned je to víc vánoční :-) Hezky večer, Dáši :-)

    OdpovědětVymazat