neděle 26. března 2017

Když se les probouzí

  .... a sluníčko pošimrá svými paprsky mechové polštářky ....
to je pak ráno mnohem krásnější.


nový za starý... ?


Nádherné ticho občas přeruší datel, který nad námi klove do stromu.
Mimochodem, datel se stal ptákem roku 2017.



Pohled na Orty.
Orty jsou bývalý kaolínový důl a přírodní památka v katastru 
obcí Hosín, Borek a Hrdějovice.
Od nás vzdálené asi 1,5 km.
.

Proběhnout se přes kopečky....


a kolem obory domů.


Ranní procházka s Terri
je úžasný relax pro tělo i duši, 
zvlášť, když to máme do lesa coby kamenem dohodil.

A co vy, jak to máte daleko k lesu, dojdete pěšky 
a nebo musíte vyrážet na čtyřech, popř. na dvou kolech?

Mějte krásnou, slunečnou neděli
Dáša F.

26 komentářů:

  1. Krásné foto s úžasnou atmosférou.
    Na les koukám z okna.... Chodíme tam často....ale někdy za nim jedeme na kole i autem :))))
    Včera jsme byly na dámské túře.... Já, nevěsta a vnučka ... Daly jsme 7km podle Vltavy a bylo to moc fajn. Hezký nedělní podvečer. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolem řeky jsou procházky taky nádherné. My kolem Vltavy jezdíme na kole a když je čas na chvilku zastavit a podívat se po vodě podél proudu, tak mám nádherný pocit a úžasný nával energie.
      Jednou ročně jezdíme na Vydru. A tu fakt miluji. To je dobití baterek na hodně dlouho.
      Krásný týden.

      Vymazat
  2. Naše cesta nakonec vedla do lesa na medvědí česnek. Už se na něj měsíc těším :-)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak ho používáte? Kdysi jsem četla recept na pesto z medvědího česneku.
      Krásné pondělí.

      Vymazat
    2. Mě z něj udělala pesto mamka a moc mi to nejelo. Bylo mi těžko - kombinace ořechů, med. česneku a oleje.
      Ale dávám jej ke kopřivám do špenátu a pak do závinu z listového těsta.Dnes jsem ho hrst snědla k chlebu s máslem :-)
      Jarka

      Vymazat
  3. My musíme vyrážet na čtyřech kolech. Moc hezké fotky, zachytila jsi tu atmosféru skvěle. Krásné dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, moc děkuji. My na čtyřech kolech také vyrážíme na delší výlety.
      Příjemné pondělí.

      Vymazat
  4. naše ulice končí v lese, uvědomuju si, že to je veliký luxus, a ty doly, co jsi fotila, to vypadá hodně zajímavě :)
    měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do dolů se dá vlézt jiným vchodem, viděla jsem z něj nádherné fotky, ale na to odvahu nemám. Hodně se propadají.
      Příjemný týden.

      Vymazat
  5. Moc pěkné fotky, Dášo. Les miluju a mám to štěstí, že ho mám na dosah. Z domova sedm minut chůze. No není to nádhera...:-)
    Pěkný nedělní večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, to je super. Člověk si někdy ani neuvědomuje, jaký luxus, jak píše zeměměřič, má na blízku.
      Měj pohodový týden.

      Vymazat
  6. V lese je proste bajecne, nam tu chybi, o to vic si kazdou prochazku tam uzivam. A o datlovi jsem nemela tuseni, ze mu byla dana tato velka funkce:-). Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Datel je sice ptákem roku 2017, ale nám ticho přerušoval prý strakapoud. :O)
      Ale rány to byly slušné.

      Vymazat
  7. Dášo tvé fotky jsou tak nádherné.. Miluji to ticho v lese a pokaždé si procházku v něm užívám.. Les máme téměř za humny a jsem za něj vděčná.. Proto jsem také před pár lety utekla z města.. Krásný nový týden. Z.❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme také odešli z města, z panelového sídliště a dodnes si to na domečku užíváme.
      Příjemné pondělí.

      Vymazat
  8. Nádherné fotografie a nádherný pejsek :-)
    Les nemám úplně za domem, ale přes ulici a ještě jednu řadu domů. Je v podstatě kolem celé vesnice a jsem za to strašně ráda.
    Každé ráno z toho "lesa přes ulici" poslouchám datla, jak "datluje", když dávám ranní hygienu.
    Přeji krásný nový týden. Dý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, moc děkuji za milý komentář. Mít les nablízku je moc fajn. A jak už jsem psala výše, u nás to nebyl datel, ale prý strakapoud. To jsem nevěděla. :O)
      Také přeji nádherný týden.

      Vymazat
  9. Les máme takřka za humny. A já mám tzv. dvě procházkové trasy.Kratší a delší, takže podle nálady je zvolím. Jinou procházku mám kolem řeky a pak i nad ní. Nemohu si naříkat, že mi chybí příroda. Hezké fotečky. V lese se fotí dobře.
    Hezký den a i příjemné další dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji. I my máme dvě trasy kolem nás. V týdnu chodí manžel s Terri na kratší a o víkednu se přidám i já a jdeme na delší procházku.
      Měj prima týden.

      Vymazat
  10. Milá Dáši,za obrovské štěstí a dar v mém životě pokládám to,že mohu žít na malé vesnici..v údolíčku mezi kopci a lesy je náš domov..moc si toho považuji a přírodu vnímám jako skutečně absolutní všelék pro tělo i duši..
    ..lesy máme na všechny světové strany..stačí si jen vybrat..a vydat se "cestou necestou"..jen tak na procházku s foťákem,v létě na houby,pracovně na dřevo do kamen..
    Mějte krásné sluníčkové dny Dáši, srdíčkově Vás zdraví Jana Š.z chaloupky mezi kopci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já to mám podobně. Les sice nemáme ze všech stran, ale také si považuji bydlení na vsi. Jsme poslední parcela a kolem nás jen pole, louka, les. Nádhera.
      Krásné jarní dny.

      Vymazat
  11. Milá Dášo, tvé fotky jsou prostě kouzelné, celý příspěvek tak poetický, úplně jsem se zasnila...
    Vnímám les stejně, jen ho nemám tak blízko, abych se tam dostala hned po ránu.
    Přeji krásný den a posílám pohlazení Terri, je moc hezká!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Na tvém blogu jsem objevila také bezva místa, krásně nafocená.
      Hned jsem si ho přidala do oblíbených.
      Terri děkuje a zdraví Aronka.
      Příjemné slunečné dny.

      Vymazat
  12. Pěkné záběry.
    Do lesa to mám asi 30 minut. Zahrádku máme na okraji lesa, ale tam většinou pracuji. Chatu máme u lesa a tam si užívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji za nahlédnutí. Koukám, že se také nenudíte, docházet na zahrádku a ještě se starat o chatu, to dá fušku.
      Hezké dny.

      Vymazat
  13. To je nádhera. Věřím, že je v lese krásně, i když je vedro. My bydlíme ve městě, takže do lesa chodíme jen, když jedeme na chatu, kterou máme v Krkonoších. I doma se ale můžeme před vedrem schovat. Pořídili jsme si klimatizaci do bytu , takže jsme přes ta největší vedra většinou doma v chládku :-) .

    OdpovědětVymazat