středa 3. února 2021

Borotín pod peřinou

 ... sněhovou ...
Jak jsem minule zmínila, 
dnes vás vezmu na krátkou prohlídku zříceniny Borotín.
Jezdím kolem pravidelně, ale na zastavení moc času nezbývá.
Jenže minulou středu opět nasněžilo a tak jsem si tu chvilku udělala.
Sice jsem se chtěla jít podívat i k rybníku, jako kdysi na podzim, ale nějak nebylo kudy. 
Všude závěje sněhu a já se bála jít kolem zříceniny dolů.
Takže tentokrát jen prohlídka zříceniny na kopci. :o)








No a pak rychle do auta, zahřát se čajem z termosky a pokračovat na cestách.
Přeji Vám pohodový týden. 
Dáša F.


PS: Poslední dobou už moc nepeču, 
protože jsem s Mírou sami a on sladké moc nemusí. 
Teda dá si, ale jen trošku a ten zbytek je pak na mně.
Po dlouhé době jsem upekla jablečný koláč, po kterém se jen zaprášilo.
Kousek jsem vzala Mírovo mamce, kousek k ségře na návštěvu a všude chutnal.
Proto jsem se rozhodla podělit se o recept i s vámi a poslední kousky nafotit. 
To, že mi foťák vůbec, ale vůbec, neostřil, jsem zjistila pozdě. 
Přefotit už nebylo co, takže se za fotky moc omlouvám, 
ale recept sem dám. :o)

Jablečné řezy:
500g hladké mouky
100 g cukru 
2 vejce
1 Hera
5 lžic mléka
špetka soli
1/2 prášku do pečiva
Ze surovin vypracujeme hladké těsto, rozdělíme na dvě půlky, vyválíme na plech, 
na spodní díl přidáme nastrouhaná jablka s cukrem a skořicí, vlašské ořechy, 
já přidávám ovesné vločky a vše zapráším troškou pudinkového prášku.
Na to jsem přidala uvařený a vychladlý vanilkový pudink z půl litru mléka.
Přiklopím druhou plackou těsta, kterou vidličkou propíchám a dám péct.

To je vše.
Přeji dobrou chuť.



26 komentářů:

  1. Dáši, děkuji za krásné fotky. Zřícenina vypadá zajímavě. Musím mrknout, kde to přesně je. Ještě jsme tam nebyli. A buchta vypadá krásně. Také teď moc nepeču. Ale napadá mě, že bychom si mohli po dlouhé době udělat aspoň bábovku. Tu snad nezkazím. :D
    Měj se pěkně, Sabi

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé místo, určitě za zastavení a vyfocení stálo.
    Taky už peču podstatně méně, než kdysi. Taky občas peču tyto jablečné řezy. Ty miluje prostřední vnučka.
    Měj se fajn !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Dášo, dobře že ses nevydala k rabníku, to by nemuselo dopadnout dobře :-))). Líbí se mi bílá paní a taky koláč vypadá moc lákavě. Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Dášenko, ve sněhu jsem Borotínský hrad ještě nenavštívila a koukám, vypadá to krásně.Když jezdíme k Táboru, stavujeme se tam. Koláč podobného ražení jsem dělala koncem minulého týdne( říkám mu linecký ) a polovinu poslala po zeťovi k nim domů a byla pochvala. Jen ten pudink opíšu, příště ho přidám, opisování od odborníka povoleno. Pac Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši,
    krásne zábery zrúcaniny v bielej snehovej perine :-)
    A koláčik niekedy rada vyskúšam, ďakujem za recept.
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Místo neznám. Tam je sněhu, brrr... jablečné řezy by bodly více, s tou kávičkou, mňam. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Také mě to láká navštívit nějakou zříceninu pod sněhem.Fotky jsou zajímavé,působí to ještě více opuštěně,ale nevím proč,mě taková atmosféra láká.Moc krásné fotografie.
    Koláče s jablky mám ráda,s pudinkem je to pro mě nové.Díky za recept,určitě vyzkouším.
    Dášo,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavé porovnání fotek z podzimu a zimy. Recept si také poznamenávám a vyzkouším. Díky za něj. Marie

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši, krásnými zimními fotografiemi z Borotína jsi mně moc potěšila.🍀💓 Moje dcera tady měla málem svatbu. Mladí dělali historický šerm a brali se ve středověkých kostýmech. Bylo to na Borotíně domluvené, byl objednán i nocleh a pak se proti všemu postavil pán, který bydlí pod hradem. Nakonec byla svatba na hradu Zvířetice. 👍💓
    Koláč vypadá náramně, peču něco podobného, ale bez pudingu. Takže se nechám tebou inspirovat.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Zajímavé fotky, sněhu jak na obrázcích od Lady. Dášo, tenhle koláč také občas dělám (také jsme doma už jenom dva), ale něco vezu pro tátu a ostatní kousky dlouho nevydrží. Je fakt výborný. Hezké dny i když u nás teď momentálně prší. Pá ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  11. Líbí se mi tam ta bílá paní. Je to krásné, zasněžené. Tady je akorát mokro, po sněhu ani památky.

    OdpovědětVymazat
  12. To je nádherná zřícenina, tam by se mi také líbilo. V lipové u zámku také byla sochy bílé paní. Sála jakoby vyhlížela na lepší časy zámku, který se pomalu rozpadá... Loni když jsme tam byli, tak už tam nebyla. Zachránit zámek v Lipové nebude jednoduché a kdo ví jestli se to někdy vůbec povede...Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
  13. zdá se, že v zimě mají zříceniny větší kouzlo..Sv.

    OdpovědětVymazat
  14. Zřícenina pěkná, zimně pohádková i s bílou paní. A jablečné řezy byly určitě chutné, děláme podobné z Hery, jen tam dáváme ocet s vodou místo mléka. A je také vždy pryč.

    OdpovědětVymazat
  15. Hezké zastavení, také se mi líbí socha bílé paní.
    Ty jablečné řezy znám a jsou moc dobré. Naposled jsem je dělala loni, ale jinak také peču málo. U nás je to stejné, muž moc sladké nejí a já pak kynu. I když teď v době covidu kyneme oba.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Dášo, pěkná zřícenina, ty já mám ráda. A zasněžená vypadá velmi romaticky.

    OdpovědětVymazat
  17. Zasněžená zřícenina vypadá opravdu parádně. Přiznám se, že ve sněhu jsem snad žádnou zříceninu neobhlížela.
    U nás se peče hodně, teď snad ještě více než jindy. Jablečné řezy dělám moc ráda.
    Krásné dny přeju!

    OdpovědětVymazat
  18. Dášo, mám ráda tyhle torza starých staveb a se sněhem to máš ještě lepší. Krásná bílá paní, už tam chybí jen Leontýnka - Lolinka z posledního příspěvku u E.S.Ideas.

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné zastavení, a mrazivé svítání je také moc hezké. Mám ráda když se slunce klube :)
    Měj prima dny a šťastnou cestu. J.

    OdpovědětVymazat
  20. To je tak krásné. Už chci taky někam na výlet. Courám se zatím jen po okolí.
    A mlsání omezují.

    OdpovědětVymazat
  21. Dášo, zřícenině to ve sněhu moc sluší. Líbí se mi všechny fotky, ta druhá u mě vede. Jak novější dům nakukuje oknem do zříceniny. Díky za připomenutí té buchty. Kdysi už hodně dávno jsem je dělala. Je opravdu výborná, letos máme jablek nadbytek a tak z jablek pořád něco peču. Taky jsem zkusila dát do cuketové buchty místo cukety nastrouhaná jablka. A s těmi jablky to bylo skvělé. Jenže tohle těsto já dělám baj očko, a tak je někdy kyprá a někdy tužší, někdy sladká někdy málo sladká. Ale je kakaová, tak mi to všichni odpustí, že je pokaždé jiná.:)

    OdpovědětVymazat

  22. Hey dear! Loved your post and allready followed your blog, i want invite you to visit and follow my blog back <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  23. Dáši moc děkuji za procházku s tebou. Zřícenina ve sněhovém kabátku má své kouzlo.
    Měj se moc krásně. Z💙

    OdpovědětVymazat
  24. Ráda jsem se podívala na Borotín ve sněhu :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  25. Dáši, opět nádherné fotky a s tou zříceninou takové tajemné. Díky, ráda jsem se prošla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  26. Dáši, na Borotíně jsem byly navečer, i tak bylo +30... Takhle pod sněhem je to opravdu velká romantika.
    Děkuji za recept a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat