sobota 16. ledna 2021

Zřícenina mlýna

 ... u Horusic ...
Téměř dva roky se chci podívat k Podhrázskému, Horusickému Mlýnu, 
ale nikdy nebyl čas anebo příležitost. 
Až o víkendu, cestou z Červené Lhoty, jsem všem navrhla se na tuto zříceninu, 
kterou jsme měli téměř po cestě domů, podívat. 
Všichni byli pro, ... a tak jsem se dočkala. 
A sněhová peřina i toto místo opět korunovala. Takže jak se říká, 
"kdo si počká, ten se dočká".












Mlýn se nachází na samotě, kousek od hlavní silnice, vedle Horusického rybníka.
Vždy mne u těchto staveb napadne, jaké to bylo, když byly plně funkční.
        Třeba, kdo ve mlýně žil, pro koho mleli a jak stavba vypadala.

Jedno foto z internetu, zdroj vodnímlýny.cz:
                          

Dohledala jsem, že poslední mlynářskou rodinou zde byli Reidlovi.
V 60. letech zde měli skauti klubovnu, pak rybáři sklady
a na sklonku 70. let minulého století se začal mlýn rozpadat. 
Začátkem 90. let zde rybáři úmyslně vybagrovali náhon, 
který nasměrovali do mlýna, aby se co nejdříve rozpadl.
A tak pomalu zaniká.

A co vy? 
Lákají vás tyto rozpadlé stavby?

Přeji Vám krásný, sněhem zasypaný, víkend.
Dáša F.


PS: Foto zimy z pracovny. :o)



31 komentářů:

  1. Dášo, děkuji za fotky a všechny informace. Taková místa mám moc ráda, taky je vyhledávám. Asi i dřív, kdy urbex nebyl tak profláknutou zábavou. Má představivost se rozjede na plné obrátky, najednou vidím ty objekty v plné síle a funkčnosti.
    Díky moc.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Dáši, zvláštní místo. Skvěle opět zaznamenáno.Taky vždycky přemýšlím kdo tam měl doma, jaký byl...Když se chce, je možné se do té zašlé slávy i přenést.
    Pohodové zasněžené dny i k vám.

    OdpovědětVymazat
  3. Láká mě to tajemno)) představivost jede na plné obrátky))
    Nádherně jsi to zase zachytila.

    OdpovědětVymazat
  4. Pod sněhem to vypadá i trochu romanticky a mě vždycky napadne, kdo tu kdysi žil a spojil osud s tímto místem ....
    Krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  5. Zvláštní zajímavé místo, které jsi opravdu bezvadně nafotila. Taky v takovýchto místech přemýšlím jak to vypadalo v době své slávy.
    Pěkný víkend, Dáši !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Taky to tak mám. Bylo by fajn, vrátit se v čase a projít si ta místa v dobách jejich života a slávy. A že by jich bylo...
    Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  7. Říkala jsem si, když jsem si tam všimla toho žebříku, jestli jsi po něm vylezla. A nezklamala si! Já takové ruiny miluju, když mám možnost, jdu to prolézt co to jde....

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkné záběry,už jen pohled na ně nutí k zamyšlení kdo a jak tam žil. Zda .e taková místa zajímají,tak rozhodně ano.��

    OdpovědětVymazat
  9. Ano, Dáši, nejprve mne u takové stavby popadne smutek, pak si pohraje fantazie a vykouzlí obrázky, jak to tady asi prožívali dávní obyvatelé, ten sníh to tak nějak utlumil, že se člověk hned nerozbrečí nad tou zkázou.Díky tobě za obrázky místa, které neznám, ale je jich, bohužel, v republice příliš mnoho.
    Hezký víkend, Dáši, tobě i Mírovi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši,
    krásne fotografie, škoda len, že človek dokáže úmyselne zničiť stavby s históriou a dušou...
    Vďaka za nové miesto :)
    Krásny víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo, máš pravdu. Kdo si počká, ten se dočká. Fotky mlýna jsou se sněhovou nadílkou určitě zajímavější a tajuplnější. Je škoda, že se nezachránil, ale je to o penězích a tady by jich bylo potřeba dost a dost. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  12. Dáši, fotky jsou krásné, i když při jejich prohlížení na mně trochu padl smutek. Vzpomněla jsem si na své rodiště, kde jsme si chodili hrát do rozpadlého statku na nedalekém kopci v mém rodišti. Tehdy fantazie pracovala na plné obrátky a my všichni si vymýšleli příběhy, které se tu mohly odehrávat. Rodiče se zlobili, že tam neustále chodíme, bylo to tam dost nebezpečné. Ale i přes zákaz nás to tam lákalo.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotografie. Při pohledu na takové objekty je mi vždy líto, že nezůstanou zachované a můžeme si jen představovat jak takové místo kdysi vypadalo a kdo tu žil.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  14. ano, takové průzkumy mám ráda, hezké fotky,Sv.

    OdpovědětVymazat
  15. Dášo,taková místa mám ráda.Jednu dobu jsme hledali mlýny a z některých byly už ruiny.Jsem na tom stejně jako některá děvčata,že vždy začne pracovat fantazie,jak to zde dříve vypadalo a jak se tu žilo lidem.Takže já jsem velmi spokojená a fotografie se mi moc líbí,pro mě jsou nádherné.Původní komentář jsem smazala kvůli hrubce.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  16. Nelákají mne staré stavby, cítím zmar a smutek.
    A mrzí mne, že už pro člověka neměly takovou hodnotu, aby je uchoval.
    Přesto chápu, že mají pro jiné kouzlo, tajemný odlesk pro fantazii.
    Se sněhem to má atmosféru, je vše dokreslené a čistší.
    Přeji krásné cesty za dobrodružstvím.

    OdpovědětVymazat
  17. Vypadá to tam strašidelně. Je mně líto staveb, které takhle dopadnou. Moc.

    OdpovědětVymazat
  18. Dášenko, to je nádhera!👏
    Přeji fajn neděličku.🌞⛄

    OdpovědětVymazat
  19. Dášo-doufám,že mohu takto oslovit,nejkrásnější je zamrzlý vodopád,ale i jiné,mě to láká,ale každý hned křičí ,,nechod tam nebo se někam propadneš,,
    PS: mohu si vás uložit u mě na blog???Krásný den.Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloslavo, děkuji za nakouknutí ke mně na blog a za komentář. Určitě si mne uložit můžete, já ráda nakouknu zase k Vám. :O)
      Přeji hezké dny. D.

      Vymazat
  20. Smutny osud mlyna, ale fotky opet moc pekne, hlavne vodopad, hezky vecer, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
  21. Dáši, nádherné fotky, dýchá minulost a já mám zříceniny ráda, i když je to škoda. Měj pěkný vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  22. Tak tam bych se asi bála, vypadá to tam docela strašidelně.

    OdpovědětVymazat
  23. Takové výlety můžu, mají své kouzlo a minulost.
    Krásné lednové dny !

    OdpovědětVymazat
  24. Dáši, rozpadlé stavby mne taky hodně zajímají. vždy, když jsem někde poblíž nějaké, zkoumám a hodně fotím. Je mi líto pomíjivosti času.

    OdpovědětVymazat
  25. Dášo, nestíhám psát komentáře. Obdivovala jsem Vydru i Červenou Lhotu. Ta si přímo říká o zfilmování zimní pohádky. Máš to všechno moc pěkně výstižně focené.
    Pěkný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
  26. Dášo i já mám ráda tyto místa, kde se čas zastavil a budoucnost už nepřišla. Přemýšlím o místu a osudech lidí, kteří tu žili. Děkuji za procházku.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  27. Krásné fotky. Miluju staré ruiny, lákají mě stará opuštěná místa. Vždycky si představuju, jak tam asi lidé žili a co se asi s nimi stalo.

    OdpovědětVymazat
  28. Takové rozpadlé stavby by se hodily fotografům k focení krásných modelek. Líbí se mi pak na fotkách to tajemno kolem a krása a svěžest focené dívky nebo mladého muže.

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj Dášo, Krásné fotky, Urbex mě láká, ale není čas. Jinak zmrzlé vodopády moc hezky nafocené!
    Ráda tě přivítám i u sebe na blogu:

    <a href="http://www.bygabra.blogspot.com/">ByGabra</a>


    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  30. Toho mlýna je fakt škoda. Spousta zajímavých staveb byla zničená dřív než se mohlo usilovat o jejich záchranu. Smutný pohled.

    OdpovědětVymazat