pondělí 31. srpna 2020

Český Šternberk

... trhá rekordy ...
Jeden z dalších cílů naší dovolené byl zámek Český Šternberk.
Když jsme rozpádlovali beton do základů, vytáhla jsem Mítu na výlet. 
Překvapilo mne, že na zámku bylo celkem rušno. 
Po prohlídce interiérů jsem mluvila s paní průvodkyní o intervalech 
mezi jednotlivými prohlídkami, protože zatímco ona vyprávěla, 
z vedlejších místností byla slyšet předchozí skupina.
Říkala, že letos lámou rekordy v návštěvnosti zámku.
Prohlídky mají co 15 minut, po skupinkách 30 lidí.
Průvodkyni musím pochválit, byla moc příjemná 
a úžasně vyprávěla o zámku i o jeho současném majiteli.
Tak pojďte na prohlídku s námi.
















Letošní dovolená byla opravdu jen o několika výletech a stavbě.
Ale nestěžuji si, mám radost z obojího.

Užijte si krásně poslední srpnový den 
a zítra vykročte pravou, ať máte dobře našlápnuto. 
Dáša F.

PS 1: My dnes večer jedeme do Husince na Cimrmany. :o)

PS 2: Na stavbě je postaveno, o víkendu se bude dělat věnec a pak už krovy. 
Míra jede jako fretka :o), chtěl by to do října dostat pod střechu.




Doplňuji: Stavíme zahradní domek se skladem na nářadí.

27 komentářů:

  1. Dáši,
    krásny zámok, aj mne by sa tam páčilo :-)
    Prajem ešte veľa podobných výletov, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Dášenko, skvělé! - ale takto hnědou vodu jsem tam nikdy v Sázavě neviděla, asi někde proti proudu lilo?
    Co vlastně stavíte? nějak jsem to zapomněla...
    Tak, ať se daří, práce i výlety. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotografie ze zámku. My jsme na tom letos s cestováním mizerně. Jednak není zrovna moc příznivé počasí a také nás brzdí výskyt koronaviru, protože se docela bojíme, abychom ho někde "nenakoupili", zvláště když měl manžel v lednu zápal plic... Přeji Ti krásný večer a ať se vám dílo daří...

    OdpovědětVymazat
  4. Dášo, díky za připomenutí i naší návštěvy na tomto zámku. Už je to pár let, ale moc se nám tam líbilo. Za zámkem je vyhlídková věž, na kterou jsem tenkrát nevylezla. Ne proto, že by byla nějak vysoká, ale při vstupu na točité schodiště tam byl jen úzký prostor pro světlo, a to mi fakt nedělalo dobře, klaustrofobie z těsného, uzavřeného prostoru. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  5. To je velice pěkné, nedivím se, že je návštěvnost vysoká. Moc se mi líbí ta knihovna :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tam bych se chtěla podívat. Pořídila jsi nádherné fotografie. Stavba roste jako houby po dešti. Jste dobří. zvládáte práci i výlety. Tak přeji ať vám na oboje vydrží počasí. Září má být prý pěkné.

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo, Český Śternberk byl hezký už před 30 lety, když jsem tam byla já, a nepochybuji, že současný majitel mu dodal lesku... Možná bychom tam někdy mohli vyrazit na výlet znovu...

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo, Český Šternberk mám moc ráda a už jsme tam dlouho nebyli. Děkuji za krásné fotky!
    Gratuluji ke stavitelským výkonům, domeček vám parádně roste!
    Přeji hezký den a hodně sil. Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši, moc krásná reportáž ze zámku. Nádherné fotky. Tak ať jde práce rychle od ruky. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  10. Dášo, děkuji za tip na výlet, tam by se mi líbilo. Krásné fotky.
    Držím staviteli palce, aby mu vše vyšlo podle plánů.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné interiéry jsi nafotila. Tam by se hezky bydlelo.

    OdpovědětVymazat
  12. krásné fotky,ale tolik lidí...Sv.

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, tam jsem byla, už je to ale strašně let a všechny ty zámky a hrady už mi v hlavě trochu splývají.... asi by to chtělo oživit :) Tak díky za fotky :)
    A stavění zdar, ať jde dílo od ruky :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  14. Od jara jsem viděla, prohlédla a zažila 12 hradů a zámků, divím se, že jsem se ještě nevzbudila s korunou na hlavě :-)
    Letos jsme asi všichni užívali rodnou hroudu a její historii, což je přínosné, proč lapat jen v zahraničí, škoda jen, že nemáme moře.
    Krásně vám to roste před očima, krásně.

    OdpovědětVymazat
  15. I v této nejisté sezóně se někde daří a to je fajn )))
    Hezké září přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
  16. Dášo, vždy jedeme kolem, ale vidím, že zastavit se ve Šternberku se vyplatí. Fotky máš moc pěkné.
    Krásné zářijové dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
  17. Ráda s tebou chodím na prohlídky a tahle se mi obzvlášť líbila.
    V divadle jste se určitě dobře bavili.
    A stavba je to tedy pořádná, tam se toho vejde...
    Zdraví Hanka

    OdpovědětVymazat
  18. Nádherný zámek, Dáši. Děkuji za krásný článek a za to, ze jsem se mohla pokochat. Hlavně tou knihovnou a rodovým stromem.
    Měj se fajn, Sabi

    OdpovědětVymazat
  19. Nádherný zámek,nalákali jsi mě na jeho návštěvu.Zjistila jsem,že od Sázavy to už není tak daleko.Hlavně,aby bylo hezké počasí a mohli jsme všechny naše cestovatelské plány uskutečnit.
    Přeji Vám,ať se dílo doma daří.
    Měj hezké dny Dášo

    OdpovědětVymazat
  20. Na tomto zámku jsem nebyla, tak jsem se alespoň pokochala Tvými parádními fotkami.
    Tak ať se vše, co je v plánu ohledně zahr.domku, podaří.
    Měj se Dáši, fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  21. Mě zaujal ten strom s podobiznami. Dostala jsem chuť si nějaký zámek projít. Po 15 minutách 30 lidí je teda dost. Ta slunečnice se stavbou je moc pěkná fotka, tak ať se dílo daří.

    OdpovědětVymazat
  22. Daso, opravdu jedete!!! Pekne to roste. A vylet nadhera. Nedivim se, ze maji plno. Je fajn podporit v teto dobe cesky turismus. Mej se. M.

    OdpovědětVymazat
  23. To už je dávno, co jsme byli v Českém Šternberku. Ráda jsem si zase prohlédla.
    Ať se stavební dílo daří :) !

    OdpovědětVymazat
  24. To vyzerá nádherne. Vyzerá to ako náš kaštieľ.

    AUTUMN IS COMING...

    OdpovědětVymazat
  25. Taky mám v plánu někdy navštívit Český Štenberk. Kdysi jsme se u něj jen zastavili na rychlovku a pár fotek, ale na prohlídce jsme nebyli. Krásný víkend, Dášo :)

    OdpovědětVymazat
  26. Tam to je nádherný :) Já už aspoň rok na žádné podobné prohlídce nebyla. Zámek mi přijde hodně povědomý hlavně ty kořeny, a přitom si nejsem jistá jestli jsem tam byla.

    OdpovědětVymazat
  27. Dáši, vše je nádherné, kočárky, strom života úžasný prostě nádherné fotky. Božka.

    OdpovědětVymazat