sobota 14. března 2020

Za bledulemi

... do Petrovky ...
což je přírodní rezervace na okraji Plzně.
Začátkem týdne jsem byla ještě pracovně na Plzeňsku a spala i na hotelu. 
Kdo ví, jak to vše bude v dalších dnech, ale o tom jsme psát nechtěla.
Chtěla jsem i letos vidět bledule, loni jsem je na poslední chvíli našla tady,
a tak jsem nakoukla na net, jestli v okolí Plzně nějaké takové místo najdu 
... a našla.
Sice blíže neurčené, ale v PR Petrovka prý rostou.
No, řeknu vám, nebýt jednoho místního pána, který byl v lese na procházce se svými pejsky a nabídl mi, že mne tam doprovodí, bych to místo nenašla.
Pán špatně chodil a měl naslouchátko, takže jsem musela zpomalit. 
Dozvěděla jsem se, že na něj spadl strom a lékaři mu řekli, že bude na vozíku. 
On má ale obrovskou vůli a chodí, pomalu, ale chodí. A bez holí.
Přiznám se, že jsem si říkala, kdyby mne teď majznul klackem..., 
ale zase chvílemi jsem byla ráda, že tudy nejdu sama, 
protože bych se asi vrátila k autu a na místo určení bych nedošla.
Pán byl rád, že si má s kým povídat a komu pomoci.
A já na konci cesty (šel se mnou až k autu a dostal ode mne pár drobností pro vnučku)
 jsem byla vděčná za jeho doprovod 
a za fotky bledulí, ke kterým jsem došla jen díky němu.
Tak pojďte také na toto tajné místo (většina Plzeňáků o něm neví) nakouknout.











Mám radost, že jsem louku plnou bledulí, jak říkal pán, mohla vidět.
Přeji vám klidný víkend 
a užívejte si přírody, je v ní krásně.
Teď na to budeme mít  i spoustu času, když je vše zavřené.
Dáša F.


30 komentářů:

  1. Bledule jsi nafotila krásně, jsou to takové princezny. A i příběh je dojemný. I mi jdou hlavou vždycky katastrofické scénaře v těchto situacích, ale slušné vychování a úcta k starším vesměs vítězí. Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Dáška,
    krásne si bledule nafotila, muselo to byť magické miesto a mala si to aj s doprovodom :-) Našťastie všetko dobre dopadlo.
    Pozdravujem,
    A.

    OdpovědětVymazat
  3. Dáši, nádherné místo plné bledulí. Vždycky se těším na jaro - bledule, sněženky, koniklece a tak ... Měj se krásně. Pavla

    OdpovědětVymazat
  4. máme tu taky takovou rezervaci, ale zas to asi letos nedám. Myslela jsem teď na víkend, jenže máme na hlídání vnučku a nemáme v autě dětskou sedačku. je zajímavé, že se s bledulemi dobře snáší lýkovce....

    OdpovědětVymazat
  5. Dášo, je to krása, až se tají dech. :-D
    Já už několik let mám v plánu navštívit rezervaci Peklo, která je nedaleko České Lípy, ale stále to z nějakého důvodu nevychází.
    Jsme teď hlídací, u nás zavřeli i školky. Čas věnujeme vnoučatům. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slyšela jsem, že tam byl zával a že se tam nesmí???!!! Chodíme tam každý rok. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Dášo,nádhera.Krásně jsi bledulky nafotila.Není snadné takové lokality najít.Na internetu to moc přiblížené není.My dnes hledali krokusy mezi Jabloncem n.N. a Libercem.Nakonec jsem se musela zeptat jednoho pána u baráku.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  7. Krásně nafocený výlet. Od loňska se chystáme k obci Krásné, kdy bledulky rostou. Ale momentálně nemám vůbec chuť cestovat. Pěkné dny ve zdraví přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo, to je nádherný pohled. Snad příští rok se také podívám. Přeji ti hezký večer. ♥
    Iva

    OdpovědětVymazat
  9. Daso, krasne misto, hezky jsi to nafotila a jeste dobry skutek! M.

    OdpovědětVymazat
  10. Jsou to jarní krásky. A když je jich tolik pohromadě, je to pastva pro oči. Já se jimi chodím kochat alespoň do botanické zahrady.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo, bledulky jsou krásné. Já je letos viděla v parku u zámku v Telčí, ale takový koberec jich nebyl (a ani nevím, jestli jsem nakonec fotku dala na blog)

    OdpovědětVymazat
  12. Dášenko, u tebe vždy najdu nové naleziště, loni i letos.
    Zatím jsem znala jen několik : bledulky - Peklo u Č.Lípy, pak u Zubrnic, u zámku v Kostelci n.Orlicí a sněženky u Labe kousek od Roudnice. A znám naleziště rarity: úpolíny u Verneřic.

    OdpovědětVymazat
  13. To je krása!!:-)
    Přeji klidný zbytek víkendu.:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Dáši, já si ani nepamatuji, kdy jsem naposledy viděla nějakou jednu bledulku. Celá louka to je nádhera. Díky, že jsi nás vzala virtuálně s sebou. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné, Dáši! Jak ty fotky, tak ten malý příběh.
    Taky jsem v pátek prošli podobnou nádherou, ještě teď mám ty krásné obrazy v hlavě...
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  16. Taky vím o podobné lokalitě, kde je bledulí úctyhodný koberec.
    A mně na zahrádce taky vykvetla - jedna !!! Kde se vzala, tu se vzala. Musím si to její místečko hýčkat :-).
    Měj se Dáši, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  17. Krásné bílé tanečnice, brnkají na naše emoce a nesmírně těší.
    Ještěže nás ta příroda umí tak nádherně obdarovat, občas si to ani nezasloužíme.
    Krásnou a slunečnou neděli přeji.

    OdpovědětVymazat
  18. Ooooo, tak to je nádhera! U nás natová místa nemáme, je to skvost.
    Krásnou a poklidnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  19. Vždycky jsem Bledule měla raději než Sněženky, možná proto, že jsou často tak trochu ve stínu Sněženek(tak si připadám trochu i já, ve stínu ostatních lidí, zatím to vždy tak bylo). Na své zahrádce jsem je také chtěla mít a mám jich opravdu jen malinko. Ale poblíž nás. U vesničky Krásné v přírodní rezervaci Vršovská olšina je také máme. Ještě, když jsem mohla cestovat,tak jsme tam byli a připadala si tam jako v ráji.
    Přeji hezký týden.
    Danča

    OdpovědětVymazat
  20. Dášo, mám bledule moc ráda. Mám je na zahradě a i tu letní variantu.
    Vidět je takto kobercově je kouzelné.
    Pěkný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  21. To je krása...vůně až k nám domů.
    Přeji poklidné dny. Eva

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné. Bledule miluji. Konečně už mám jeden trs i na zahradě. Pečuji o ně jako o zázrak. Nedaleko od nás jsou i v lese, ale ještě jsem tam nikdy nebyla. Teď tu máme vnoučata kvůli koronaviru a tak se tam možná taky vypravíme.

    OdpovědětVymazat
  23. Krásné fotky. Možná je lepší, že to místo není moc známé. Bledulky jsou tak víc chráněné. A pán byl určitě rád, že si měl s kým popovídat.
    Za bledulemi jezdíváme ke Staré Říši, ale letos to už nestihneme.
    Měj pěkné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
  24. Nádherné fotografie Dáši. My jsme každý rok jezdili do údolí Peklo mezi Zahrádkami a Českou Lípou. Letos jsme to bohužel nestihli a teď už ani nikam cestovat nemůžeme. Loni jsme tam byli 13. března...to by bylo tak akorát tam zajet ještě teď...ale bohužel. Virus nám všechny plány zhatil. Nedá se nic dělat. Přeji krásné jarní dny a snad se dá chodit j alespoň na procházky do příroda v okolí.

    OdpovědětVymazat
  25. Božínku, to je krááásy až se dech tají.
    Díky, Dášo, moc za zprostředkování cinkajících krásek.
    Prima dny
    K.

    OdpovědětVymazat
  26. Dáši to je krása a ta lesní vůně, prostě nádherné fotky. Božka.

    OdpovědětVymazat
  27. Nikdy jsem tolik bledulí na vlastní oči neviděl. Vím o několika lokalitách,ale nikdy jsem se tam nedostal včas. Pokaždé se mi do toho něco připlete
    Pořídila jsi nádherné záběry!

    OdpovědětVymazat
  28. Dášo je to nádhera !!!
    Já má to štěstí, že bledulové lány (a to doslova) máme na zámku v Kostelci nad Orlicí je to cca 15 km od nás. Už jsme tam byli a je to vždycky potěšení pro duši.
    Přeji klidné dny, Jitka

    OdpovědětVymazat