neděle 6. prosince 2020

Po břiše do Ortů

 ... kaolínových dolů ...
Nedávno se za námi zastavili naši známí, chtěli si popovídat a trošku se projít,
a tak je Míra vytáhl kousek od nás, do Ortů. 
Tam se jim dost líbilo a rozhodli se, 
že druhý den půjdeme kaolinové doly prozkoumat. 
Přivezli tedy helmy i čelovky a tak začala naše výprava.
Vstup do Ortů je nově zrekonstruovaný a to mne mile překvapilo. 
Jenže hned za vstupem jsou chodby zasypány a tak jsme řešili, jestli půjdeme (polezeme) dál.
My holky jsme to vzdaly a kluci se tou chodbou zkusili proplížit. Když se vrátili, 
řekli nám, že po břiše se leze jen pár desítek metrů a pak se chodby otevřou.
No a to bych nebyla já, ... s foťákem, abych se nechtěla podívat, co je uvnitř.
A tak jsme lezli všichni. 
No, fotky jsou nic moc, svítili jsme jen čelovkami a foťák tu tmu moc nepobíral, 
ale pár fotek vám ukáži. A ani po břiše lézt nemusíte. :o)

Na horní fotce vstup nový,
 na dvou fotkách níže vstup starý, foto 2007.








Míra a Terri






Kamarádka a Bady.


Tak jak, líbilo se vám tu? 
A našli by jste v sobě také kousek dobrodruha, 
nebo by jste výpravu do neznáma vzdali?

Přeji vám krásnou druhou adventní neděli. 
Já jsem včera pekla a dnes jdu promazávat. :o)
Dáša F.


PS: V listopadu, po dlouhé době, byla u nás na dva dny moje neteř 
a tak jsme ji vzali na ranní procházku s Terri a v lese jsem jí nafotila pár fotek.






Kdysi jsem ji fotila na balíkách slámy, to byla ještě mrně. :o)
Dnes už je z ní školačka.

30 komentářů:

  1. Dášenko, fotky neteře v lese se mi moc líbí. Do dolů bych nevlezla, pocit, že se peru s pavoukama mi vadí, ale ráda jsem se tam díky tobě podívala, to jo. Moc zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Dášo, děkuji za tip na výlet. Jižní Čechy milujeme, tak alespoň vím, kam se podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, nezapomeňte si vzít s sebou náhradní oblečení. :o) Kus polezete po břiše a vylezete špinaví jako čuníci, v těchto dolech se těžil kaolín. D.

      Vymazat
  3. Dáši, čtu všechny tvoje poslední příspěvky se zpožděním a tak napíšu až sem...
    Je mi líto okamžiků, které jsi zažít neměla a moc děkuji za okamžiky, které jsi na svých cestách zase zachytila pro nás. Přeji jen, ať adventní čas je pro tebe co nejklidnější, ať je důvod si cokoliv zapamatovat...
    Opatruj se na cestách a měj se co nejlépe.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé místo; ale ne pro mě. Asi bych měla stísněné pocity.
    Máš krásné fotky s neteří. Přeji krásnou druhou adventní neděli )))

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Dášo,
    to vypadá moc pěkně. Já mám doly hodně ráda, hned bych se tam šla taky podívat. Musím si to zapamatovat, až zase vyrazíme někam na výlet. Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz
    PS: u mě na blogu právě probíhá soutěž, tak tě zvu:-)

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou pěkné fotky, známí byli určitě nadšení :) Já bych na takovou výpravu nebyla, bála bych se :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to by pro mne fakt nebylo. Stačí mi vidět tvoje fotky a už se mi blbě dýchá, jsi odvážná školačka. Jó, a na fotku školačky na balících slámy si pamatuji, myslela jsem, že je to vnučka ☺☺☺ Zdravím a přeji klidnou druhou adventní neděli ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo, díky, že jsi nás do kaolinových ortů vzala. Ráda bych se tam podívala, ale nevím, jestli bych dala ten začátek. Kdysi se tam byl podívat manžel se švagrem, který je u jeskyňářů.
    Neteř jsi moc pěkně nafotila. Taky mě jako mrně fotily na kupce sena.;-)
    Doufám, že máš hezkou druhou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
  9. Dášo, tak to vás všechny obdivuju! Mě by tam nikdo nedostal ani heverem. Ne že bych měla přímo klaustrofobii, i když..... prostě tyhle stísněné prostory fakt nemusím, A pak ještě výšky a hlubokou vodu. Zkrátka ráda stojím rovnýma nohama na zemi :o)
    Jinak fotky pěkné, určitě to muselo být víc než zajímavé.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  10. Taková výprava by se mi líbila i když bych měla z těch stísněných prostor divný pocit.Ale byli jsme v podobných,ale nelezli jsme po čtyřech.To by se líbilo vnoučatům.
    Fotky s neteří jsou kouzelné,moc hezká holčička.
    Dášo,měj hezký adventní čas

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to plazení bych nedala, to přiznávám. Moje černá můra je, že se musím někde takhle plazit malým otvorem. Vždycky se vzbudím totálně vyděšená....

    OdpovědětVymazat
  12. Dášo, moc zajímavý výlet do kaolínového dolu. Ráda jsem si fotky prohlédla.Já bych tu odvahu, navštívit podzemí, nenašla. M.

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, děkuji za tip na výlet. Třeba se tam někdy také podíváme. Teď bych to lezení po břiše fakt nedala :D

    OdpovědětVymazat
  14. skoro strašidelné ,ale neteř je hezká holka,Sv.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak to je opravdu jen pro odvážné, obdivuju vás. Ale zajímavé místo.
    A modelku máš šikovnou.

    OdpovědětVymazat
  16. Dášo, to je nádhera. To vůbec neznám. Kde to je? To by naše děcka (teda vnoučata) bavilo a i mně. Je to moc lákavé.

    OdpovědětVymazat
  17. Dášo, neee!!! Lapu po dechu i tam, kam jdu po dvou. jeskyně a doly, to není nic pro mě! Jsi hrdinka!
    Neteř skutečně vyrostla v slečnu, na fotky na slámě si pamatuji...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  18. Néééé, tam bych nevlezla. Moje klaustrofobie by jela na plné obrátky :-)).Takže mi stačí Tvoje fotky, ty jsem si prohlédla ráda . Ano, neteř si pamatuji jako malou holčičku a už je to školačka.
    Hezký den, Dášo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  19. Vůbec, ale vůbec bych se do takového dobrodružného otvoru nepodívala, natož tam lezla.
    Máme každý své limity a tohle je můj, díry. Tam nelezu :)
    Fotky na slámě si pamatuji a princezna roste jako z vody. Je kouzelná.
    Příjemné dny v adventním duchu.

    OdpovědětVymazat
  20. Dáši, nádherné fotky, ale já bych tam asi nevlezla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Dáši,
    už nadpis ma veľmi zaujal a fotky nesklamali moje očakávanie, nádhera.
    A verím, že si si užila aj neterku...
    Pekné adventné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  22. Já bych odvahu určitě nenašla. Tak děkuji za zajímavé fotografie, aniž bych někam musela lézt :-) S neteří jsi udělala krásné fotky. Sluší jí to.

    OdpovědětVymazat
  23. Skvělá výprava. Kdyby nás bylo více, možná bych se na to dala, ale jen třeba se svým turistickým doprovodem v jedné osobě, bych si to netroufala. Ale jak znám Michala, tak by se nevzdal. On vleze všude a pak neví, jak ven. Když je místo neznámé, může to být nebezpečné. Ale když na druhou stranu takto krásně zrekonstruovali vchod, tak se předpokládá, že to bude uvnitř bezpečné. Fakt super výprava. Pěkné fotky

    OdpovědětVymazat
  24. Dášo, krásné fotky. Sama od sebe bych nelezla, jsou však jedinci, kteří by mě vyburcovali.
    Měj klidné dny. J.

    OdpovědětVymazat
  25. Dášo, moc pěkné fotky - vypadá to lákavě a zajímavě. Jen nevím, jestli bych se doplížila - nemám ráda stísněné prostory...

    OdpovědětVymazat
  26. Dášo, moc pěkné, ale obávám se, že nic pro mne. Nemám ráda stísněné prostory.
    Modelku máš parádní! Sice malou, ale fešnou :-)
    Měj pěkný adventní večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Dáši nevím, jestli bych se odvážila, ale námaha stála za to. Nádherné prostory. Neteřinka pěkně povyrostla: Měj krásné a pohodové vánoční dny. Iva

    OdpovědětVymazat
  28. Fotky neteře jsou krásné! Jinak v podzemí už jsem sice byla, ale po břiše bych nikam nelezla, to už by bylo na mě moc :D

    OdpovědětVymazat
  29. Krasna neter:-), a ten vylet by se urcite libil memu manzelovi:-). M.

    OdpovědětVymazat