sobota 25. července 2020

Prohlídka zámku

... Horšovský Týn ...
Dnes vás vezmu na prohlídku interierů zámku a kuchyně.
Před dvěma lety jsem se podívala poprvé do hradu.
Loni jsem žádný z 5 okruhů nestihla, 
a tak jsem letos vyjela za prací o něco dřív a snažila se být včas u zámku. 
To se mi povedlo. 
Zaplatila jsem si prohlídku zámku a protože po ní ještě provázeli, 
tak jsem se šla podívat i do zámecké kuchyně. Když už tu jsem, 
...a kdo ví, co bude příští rok.
Jenže o kuchyň už zájem nebyl a tak jsem zde byla opět sama. 
A průvodce mi stále kladl nějaké otázky z kuchyně.
Na co je toto a k čemu se používalo ono a já "musela" odpovídat. :o)
Některé kousky jsem věděla na co se používaly, ale některé jsem ani netušila.
Dozvěděla jsem se spoustu zajímavostí a oba průvodci, jak klučina na zámku, 
tak druhý na okruhu kuchyně, byli moc fajn a věděli, o čem mluví.
Tak pojďte se mnou do zámeckých pokojů.












A nyní se podíváme do zámecké kuchyně.
Ta byla postavena na severní straně a během hodinové prohlídky mi byla pěkná zima.
Ale stálo to za to.






 Na fotce níže je lednička. Do prostřední nádoby se dal led a když roztál, 
voda se vypustila  spodním kohoutkem. (Toto jsem zrovna věděla.)


 A víte, na co se používala tato oválná mísa? 
Je to nočník pod šaty. 



Tak co, líbila se vám prohlídka? 
Ještě tu mají dva okruhy, které jsem neviděla, Purkrabství a Mitsuko, 
tak třeba příští rok.

Přeji vám krásné léto. 
My dnes měli docela nabitý den, ale o tom jindy.
Dáša F.

PS: Ještě vám musím ukázat, co, nebo spíše koho, jsem tento týden potkala na cestách.
Hejno hus. :o)
Foceno mobilem a přes sklo auta.    




24 komentářů:

  1. To jsou krásné interiéry, líbí se mi nejen zámecké pokoje, ale i kuchyně. Sporák mi připomíná ten, který měli moji rodiče.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Horšovský Týn je moje srdcovka. Jako děti jsme ještě mohly chodit do školy z náměstí přes obě zámecká nádvoří. I park tenkrát jinak vypadal. Zámek je ošuntělý, ale interiéry jsou skvostné. Děkuji za opětovnou prohlídku. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  3. děkuji za prohlídku,Dášo kuchyně mám nejraději,hezké dny,Sv.

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá prohlídka zámku. I ten husí pochod jsi pěkně nafotila. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Dáška
    krásnu prehliadku som spolu s Tebou absolvovala :-) Hrady, zámky majú vždy svoje čaro minulosti...
    Krásny víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné interiéry, prohlídka musela být krásná. Chodím do zámků ráda. Bohužel hned po prohlídce si nepamatuji kdo, kdy , s kým))))) V tomto směru mi historie nějak uniká.
    Měj se hezky fotografko:-) Husy jsou božíííí. Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotografie, Dášo. Krásné interiéry a pěkně naklizená kuchyně :-) Tu lednici bych také nevěděla a ten nočník taky ne. Vše jak z pohádky, jen ta husopaska u hus chybí .-)

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo, v Horšovském Týně jsem zažila asi nejhorší prohlídku svého života. Náctiletá dívka četla text z papíru, pletla si stránky a nejsem si jistá, zda věděla, kde je.
    Děkuji za krásné fotky, ta kuchyně je fakt kouzelná!
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. V Týně jsme byli naposledy před 15 lety a myslím, že tolik okruhů nebylo :o)
    Je fajn narazit na kvalitní průvodce, někdy je to děs, ale co naděláme.
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, to je nádhera. Kochám se a ten nočník pod šaty bych potřebovala při jízdě na otřesné D1... Díky a měj pěknou a pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc prima prohlídka. Já jsem letos ještě na žádném zámku uvnitř nebyla.
    Ten nočník mne tedy zaujal :-).
    Hezkou neděli, Dáši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Chá, husy si daly výšlap Praha - Prčice? Krásné interiéry, to srovnání rendlíků podle velikosti je mimořádné!

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, moc pěkné fotky. Mne by určitě nejvíc zaujala kuchyň a prostřené stoly :).

    OdpovědětVymazat
  14. Dášenko, tak to je pecka, v H.Týně jsem byla mockrát, ale uvnitř zámku naposledy někdy za totáče při zájezdu od podniku, ... tohle je nádherná reportáž.
    A hejno husí u tabule Sedlec Prčice, to se může stát jen tobě,
    Vendy to nazvala trefně.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  15. Nádhera. Nikdy jsem na zámku nebyla. Interiéry jsou opravdu krásné. A do kuchyně bych určitě chtěla!
    Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
  16. Dáši v zámku jsem ještě nikdy nebyla a tak jsem si prohlídku s tebou užila. Hejno hus - jak dlouho jsem je takto nepotkala. Krásný zážitek je potkat. Krásné léto a hodně sluníčka.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  17. Dášo, ten husí pochod mně připomněl i náš výlet, kdy jsme museli čekat až se holky překolíbají na druhou stranu silnice. Jo, letos má zvířena zelenou :-)
    Zámek moc pěkný. Jitka

    OdpovědětVymazat
  18. Krásné interiéry zámku. stěny jedné z místností mi trochu připomínají zámek v Ploskovicích, kde celé i interiéry navrhoval i maloval Josef Navrátil a část i jeho studenti. Příště nádhera. To mi připomnělo, že bychom se mohli zase někdy jet do zámku v Ploskovicích , podívat. Děkuji za krásnou podívanou. Hejno hus té asi překvapilo. Tady mají sousedé také hejno a dokonce se jim na dvoře na trvalo před lety usadila jedná divoká a už mají po ní i některá housata... Hezké letni dny hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  19. Omlouvám se za ty chyby, ale píšu na mobilu. Je bouřka a nemohu na PC. Nejde proud.

    OdpovědětVymazat
  20. Skvělá prohlídka. Díky za ni.👏 Takovou skříňku - lednici jsme viděli ve Velkých Losinách. Tak bych třeba zaperlila.😃
    Přeji úspěšný nový týden.🌞

    OdpovědětVymazat
  21. Krásný zámek a moc se mi líbí kuchyň,hlavně,jak je prostorná a krásně prostřený velký stůl.O tom jsem vždy snila,jenže v paneláku je po snech.
    Ty husy jsou parádní.Jednou jsem u tety na prázdninách před nimi utíkala,bála jsem se jich.
    Dášo,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  22. Marcela Nordic Passion27. července 2020 v 13:07

    Teda Dášo, jeden zážitek za druhým:), včetně hus! Zámek krása, bohatý interiér, ale ta kuchyň a ta srovnává prkénka, to je nádhera. M

    OdpovědětVymazat
  23. Díky za pěkné fotky, interiér zámku je opravdu nádherný ☺

    OdpovědětVymazat