neděle 19. srpna 2018

Hrad a zámek

... Horšovský Týn ... 
jsem navštívila letos potřetí a stále je co objevovat.
Poprvé jsem zde prošla parkem v březnu, podruhé v květnu
ale prohlídku jsem nikdy nestihla.
Buď ještě nebylo otevřeno (mimo sezónu) a nebo bylo už zavřeno (po 16 hod.). :o)
Tentokrát jsem si chvátla a prohlídku jsem stihla. 
Dokonce jsem si mohla vybrat jeden z 5 prohlídkových okruhů, což mne mile překvapilo
Nejdříve začínala prohlídka hradu, tak jsem zvolila tuto trasu. 
Příště přijedu v říjnu a to už bude po sezóně, 
takže prohlídku zámku si musím nechat na jindy....
Jedná se o rozsáhlý komplex budov, z nichž jedna část je hrad a druhá zámek.
Dnes vás zvu na hrad. :o)



Prohlídka začala ve sklepení.




Pokoj komorníka



Přípravna oděvů, vpravo suché WC.



Kaple



Zbrojnice





Pokud někdy pojedete přes Horšovský Týn, zastavte se zde, 
je tu krásně a hrad i zámek se svým parkem vás určitě nezklame.

Přeji vám krásný večer 
a prima vstup do nového týdne. 
Dáša F.

16 komentářů:

  1. Dáši, další místo, kde jsem nikdy nebyla. Díky a hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Ani já jsem tady nebyla, takže díky, díky za fotky!
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. V Horšovském Týně jsem ještě nebyla a tvé fotky mne nalákaly... Určitě by stál za návštěvu. Díky za virtuální prohlídku.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za krásnou prohlídku:)
    Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné fotografie, milujem hrady a zámky :-)
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Mnoho, mnoho let jsem přes Horšovský Týn jezdila a nikdy jsme se tam nezastavovali. Doufám, že se tam někdy zase dostanu.
    Hezký večer, Dášo.

    OdpovědětVymazat
  7. Krása! A nemám to až tak daleko :)
    Měj hezky den, Petra

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavé místo a také další, které vůbec neznám. Hrad stál za to, zámek bude určitě také krásný. Snad se tam dostaneš dřív než příští rok.
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem též vymetač historie a taková paráda by mne také zabavila ..a navíc je to všechno ve vynikajícím stavu.
    Děkuji za prázdninové okénko do dob dávno milnulých...

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši tam muselo být nádherně,jednou bych to chtěla zažít se podívat na zámek a okoli Božka

    OdpovědětVymazat
  11. I pro mne Dáši velké neznámé,ale nádherné.
    Moc děkuji za nádhernou procházku s Tebou a úžasné fotky.
    Posílám pozdrav a měj se moc krásně.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  12. Som opäť prekvapená koľko nádherných hradov a zámkov máte v Čechách. Vďaka za zaujímavú prehliadku.

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši, i mě se v Horšovském Týně moc líbilo. Jen snad, nevím jak ty, ale my měli naprosto hroznou průvodkyni (skoro vše četla, sama nevěděla nic...).
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Dáši, díky za okruh číslo šest :o). Krásné místo, nikdy jsem tam nebyla, až s tebou- díky za výlet.
    Měj se moc a moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  15. Urcite se rada zastavim, interirer je moc pekny. Hezky vecer, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
  16. Další krásné místo Tvýma očima, Tvým objektivem:-). Díky za něj, Dášo.
    Krásný víkend
    Henrieta

    OdpovědětVymazat