neděle 5. července 2020

Centrum stavitelského dědictví

...  Plasy ...
Tentokrát se ještě vrátím k naší červnové mini dovolené v západních Čechách.
Navážu na snídani v Pivovarském dvoře, 
po které jsme šli na prohlídku muzea stavitelství. 
Netušili jsme, že se expozice nachází ve čtyřech patrech 
a tak jsme se zde zdrželi celé dopoledne.
A že bylo na se dívat. Jeden by řekl, co zde ženy bude bavit, 
ale protože už jsem přeci jen starší ročník, tak jsem se kochala každou místností 
a v expozici dveří mne zaujaly třeba i vrátka od chlívka. 
Stejné měla naše babička na vsi, ke které jsme jezdívali v létě na prázdniny.
Ty si dnešní generace nemůže pamatovat.
Musím říct, že tímto místem jsem kápla do noty hlavně Mírovi, 
v Plzni se učil na dřevomodeláře a tak si výstavu opravdu vychutnal.
Tak snad se zde bude líbit i vám.
















Většina budov kláštera je v rekonstrukci, takže se nedalo moc fotit.



Za květem vlčího máku schovávám Toi Toiku (plastovou, bílomodrou toaletu)


Tak a to je z Plzeňska vše. 
Dnes odpoledne máme opět s Petrem a Hankou naplánovaný jeden mimořádný zážitek, 
tak pokud vše klapne, příště ...

Mějte krásný prodloužený sváteční víkend 
 a těším se na vaše zážitky.
Na ty se podívám, ale až zítra navečer.
Dáša F.

PS: Takto mi kvete Kleopatřina jehla a za ni Denivky.



18 komentářů:

  1. Jejda, Dáši, to je věcí, konečně vím, jak se jmenuje ta cizokrajná květena, koukám, že za vaší návštěvy Plas byla řeka Střela plná hnědé vody, a jak říkám manželovi, je čas do Plas znova zajet, zase je tam něco nového!
    Když jsem vzala kdysi sestřenku ze Skočic a jejího manžela do skanzenu v Přerově n.L., tak Venda pořád říkal: tohle jsme měli doma, tímhle se dělalo tohle a tímhle zas ono. Prostě mladí by to už neznali.
    Strašně ráda s tebou cestuji po vlasti.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Dáška,
    super múzem ste navštívili a užili.
    Ale najviac sa mi páčia Tvoje krásne kvety v záhrade :-)
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  3. Dášo,díky, že jsi nás vzala na prohlídku do muzea. Výstava je zajímavá.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Plasy si matně pamatuju jen z předrevoluční doby, kdy byl klášter hodně zpustlý. Pořád se chystám,že tam naplánuji nějaký výlet, ale ještě na to nedošlo.
    Díky za pěkné fotky z muzea

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé fotografie ze zajímavého místa. Západní Čechy vůbec neznám. Jednou jsme byli s manželem v Chebu,ale to je už před 50ti lety...Bylo by dobré to napravit. Uvidíme.Děkuji za příjemnou prohlídku. Kleopatřinu jehlu mám také na zahradě. Díky za název. Do dnešního dne jsem nevěděla, jak se květina jmenuje. Přeji Ti krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Dášo,
    toto muzeum by bylo pro mě, při studiu historie jsem se specializovala na sociální a hospodářské dějiny, takže vše, co souvisí s každodenním životem, mě baví a zajímá. Já jsem se dneska vrátila z malého výletu po východních Čechách, takže někdy během července se na blogu určitě objeví nějaký článek:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Dáši, Plasy, to je pro mě neskutečný zážitek z kláštera, o muzeu slyším myslím poprvé. Podle fotek je to taky místo, které stojí za vidění!
    Děkuji za krásný pohled do vaší zahrady a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši, to muzeum je nádhera, já se kochám krásnými záběry. Slyším o něm poprvé. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc ráda jsem se podívala do tohoto muzea. Vůbec jsem o něm nevěděla, tak teď už vím.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Na Muzeu stavitelství bych si určitě také našla něco,co by mě zaujalo.Klášter i když v rekonstrukci se mi moc líbí a fotografie s vlčím mákem v popředí jsou úžasné.
    Děkuji za představení krásného místa.
    Hezký sváteční den Dášo

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Dášo začnu tvojí zahrádkou, která ti nádherně kvete. V Muzeu stavitelství by jsem si i já našla to svoje - tak děkuji na nahlédnutí a přeji ti krásné letní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
  12. Plasy jsem asi navštívila s rodiči, když jsem byla ještě malá a bydleli jsme v H.T. Ale vůbec nic si nepamatuji. děkuji za super fotoreportáž.

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, jehla ti kvete parádně! Klášter neznám a muzeum stavitelství je krásný nápad.
    Měj pěkný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
  14. Dáši, to vypadá hodně zajímavě. Plasy jsou v rekonstrukci, co pamatuji. Už v dětství, když jsem tam byla poprvé, byly v rekonstrukci... Zkrátka běh na dlouhou trať - nebo na nekonečné roky... :(

    OdpovědětVymazat
  15. Daso, krasne ti to kvete, ty barvicky!
    A ani jsem netusila, ze nejake podobne misto o stavitelstvi a jeho historii existuje. I me by zaujalo more veci! Krasny tyden. M.

    OdpovědětVymazat
  16. Dášo, byl to opět zajímavý zážitek a máš skvělé fotografie. M.

    OdpovědětVymazat
  17. Když jsme navštívili Plasy my, tato zajímavá výstava ještě neexistovala. Vypadá moooc zajímavě. Díky za možnost nakouknout.😊 Je škoda, že jste nenavštívili přímo klášter. Je to náádhera! Ostatně jako všechna Santiniho díla.👏
    Přeji krásný prázdninový čas.🌞

    OdpovědětVymazat