pátek 3. prosince 2021

První sníh

 ...výzva od Jiřinky ...
Koncem listopadu vyhlásila Jiřinka výzvu na téma "První sníh". 
Bylo to v době, kdy nespadla ještě ani vločka, ale sníh měl brzy napadnout,
a tak jsem se přihlásila. 
Letošní první sníh jsem nafotila, zveřejním příště, 
ale dnes bych tento příspěvek věnovala prvnímu sněhu v roce 2005.
My jsme dostavovali náš domeček a plánovali se nastěhovat.
Do velmi nehotového, ale do našeho. :o)
Prodali jsme byt na sídlišti a do konce listopadu se museli vystěhovat. 
Takže jsem naplánovala termín stěhování na čtvrtek 17. listopadu.
To se podařilo, a tak jsme se pomalu zabydlovali. 
V sobotu 19. napadl první poprašek sněhu, za pár dní pořádně nasněžilo, 
a sníh vydržel celou zimu, až do března. 
No, řeknu Vám, že jsme si připadali jako na horách. 
Tak se pojďte podívat na naše začátky na vsi.
Kvalita fotek je mizerná, ale mám tyto fotky ráda a občas se k nim ráda vracím.






 To jsem já, na našem kopci. 







 ... syn Lukáš a synovec Kuba při stavbě iglů.





Byla to nádherná zima, dlouhá zima a v takovémto časovém rozsahu
 (listopad až březen v kuse) se už nikdy nezopakovala.

Příště Vám ukáži ten letošní první sníh.
Mějte krásný druhý adventní víkend.
Dáša F.

PS: Jen pro porovnání, ...letošní první.



19 komentářů:

  1. Moc hezké vzpomínání na první sníh.Jo to bylo sněhu i u nás a byl dlouho na to nezapomenu. Zrovna v roce 2006 únor na Valentýna mě operovali,sněhu plno i při navratu domu po dlouhém pobytu v nemocnici. Chůze o berlích bez jakéhokoliv zatížení operované nohy bylo hororem.Mam něco málo fotek se sněhem,určitě je dám.

    OdpovědětVymazat
  2. Dášo,krásné vzpomínání.Já si asi moc sněhu u nás nepamatuji,musela bych také do starých fotek.V roce 2005 jsem chodila do práce a konec roku byl vždy v účtárně náročný,ale pokud byl sníh i u nás určitě jsem někde sáňkovali s vnoučatama.To byly hodně malý.
    Obdivuji Vás,že jste se rozhodli prodat byt a jít do domečku.Také jsem měla několikrát stejné plány,ale manžel nesnáší změny a vůbec není na žádné práce.Byt v paneláku je přesně pro něj.Já v něm občas trpím.
    Nádherné fotografie.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Dášo, krásné vzpomínky i moc hezké fotografie. Matně si tu zimu pamatuji.
    Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou bezvadné vzpomínkové fotky. Pamatuji takové zimy, ale teď poslední roky ohledně sněhu žádná sláva!
    Dáši, měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši,
    to teda bola snehová nádielka, wau. A sekne Ti to na tom kopci :)
    U nás len jeden deň poriadne nasnežilo, a potom už nič...
    Maj sa krásne, pekný advent,
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Dáši to jsou moc krásné fotografie i když vzpomínkové. Pořádná nadílka sněhu. Přeji Tobě i celé rodině pohodové dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  7. Občas není špatné se ohlédnout!
    Pamatuji, tenkrát se sešli všichni (skoro všichni) chlapi z ulice a snažili se ji zprůjezdnit a vytvořit nějaké místo na parkování. Ač patříme do středu města, ulici nám nikdo neprohrnul...
    Dášo, těším se na letošní fotky!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo, to byla teda pořádná nadílka. Tu zimu si nepamatuji, ale tohle byla vážně nádhera. Taková zima se mi líbí, ale čvachtanice, které u nás většinou jsou, ty teda nemusím. Přeji krásný víkend, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  9. Dášenko, to se někdy schválně podívám, kdy to bylo, že jsme auto na ulici před domem měli spoustu týdnů pod sněhem a nešlo s ním vyjet.Ale váš domek v tom sněhu vypadá jak z Mrazíka.
    Těším se na sněhové příspěvky do Výzvy. Zítra tu nebudu, ale v neděli ano. Pac Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Daso, uplne zavidim. Vsude na IG se to hemzi zpravami, jak vsude snezi, u nas sice vlocky padaly, ale nic tu neulpelo. Vloni ano, to bylo skvele, dnes jsem detem k Vanocum objednala nove boby, tak doufam, ze se uziji:-). M.

    OdpovědětVymazat
  11. Dáši, jakoby jsi žila v jiné zemi. U nás není ani vločka, ani poletující a ještě nebyla. Moc pěkné fotky. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  12. První zimy tady na vsi byly taky podobné. Nasněžilo v listopadu, někdy už v říjnu a sníh byl až do března. jednou tu sice nasněžilo až mnohem později, ale první máj byl ještě na deseti centimetrech sněhu. A devátý květen jsme se pařili ve dvacetipěti stupních. Takové tu jsou výkyvy...

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, tolik sněhu, paráda. Uvidíme zda se bude nadílka opakovat a vydrží jako tenkrát... U nás konečně dneska bílo.
    Hezký víkend. J.

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkná nadílka! Pamatuji si, jak jsem trávila první Vánoce u budoucího manžela v našem budoucím domově na horách. Bylo to v roce 1999 a ta sněhová nálož byla neuvěřitelná, myslím, že za pár dní napadly asi dva metry sněhu. A další zimy nebyly jiné, děti jsem odnosila v klokance, protože s kočárkem se dostat jenom před dům byl nadlidský výkon :D.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši, tak tuhle zimu se moc dobře pamatuju, ogaři u nás v práci museli odklízet sníh ze střechy...od té doby opravdu taková nadílka nebyla, tak že by letos? :-) to by bylo.

    OdpovědětVymazat
  16. Dášo, tu zimu si přesně pamatuji, protože v lednu 2006 jsme se stěhovali do většího bytu a já se bála, že mi při stěhování zmrznou pokojové květiny. Příjemný adventní čas :-) Pavla

    OdpovědětVymazat
  17. To je nádhera. Já mám zimu hrozně ráda a na tu letošní se obzvlášť těším. Synovi je rok a kousek, takže ho loňská zima vůbec nezajímala, tak se těším, až s ním vyrazím na pekáč :-) . Ven chodíme každý den na procházku, ale popravdě se pak už těším domů ke kamnům. Máme akumulační kamna z https://www.flamen.cz/product-brands/norsk-kleber/ , v kterých se topí krásně. Dlouho v nich dřevo vydrží hořet a pak se ještě uvolňuje teplo, které se v kamnech nahromadilo, takže tu máme teplo i v noci, když netopíme :-) .

    OdpovědětVymazat