pondělí 29. listopadu 2021

Vánočně vyzdobené komnaty

 ... knížecí rodiny Schwarzenbergů ...
na zámku v Třeboni.
Minule jsem Vám slíbila, že Vás vezmu na místo, kde jsme s Mírou ještě nebyli. 
Tedy ve městě ano, ale na prohlídce zámku nikdy.
Takže, když na mne vykoukla pozvánka na prohlídku tohoto zámku,
a navíc s vánoční výzdobou, moc jsem si přála se sem podívat.
A když si něco moc přejete ...
... občas se to splní.
Brzké dopoledne jsem napekla perníčky a ve 12 už jsme byli na nádvoří zámku. 
Kapacita prohlídky byla omezená. Vstupenky šlo rezervovat i elektronicky, 
což se nám nepovedlo, ale bylo možné je zakoupit i na místě.
A tak hurá do vánočně nazdobeného zámku.
Schwarzenbergové zde trávili Vánoce od roku 1895 do roku 1922.
A paní průvodkyně nám o těchto návštěvách vyprávěla tak úžasně, jako by tu s nimi žila.
Moc se nám tu líbilo a přiznám se, že jsem toto naladění opravdu potřebovala.













 Na zámku  probíhala i prodejní výstava klubu Mája. 

A v této místnosti to neuvěřitelně vonělo. Čokoládou i kokosem. :o)






V noci na sobotu nasněžilo, což umocnilo atmosféru tohoto výletu.
I když dopoledne skoro vše roztálo.



No, řeknu Vám, v době všech omezení a různých zákazů, 
byla tato prohlídka balzámem pro duši i pro oko.
Co říkáte, líbilo se Vám tu?
Přeji Vám krásný adventní čas.
Dáša F.

PS: V neděli jsem se pustila do zdobení perníčků a chaloupky. 
Během dne napadla pořádná sněhová peřina, která vydržela až dodnes. :o)



25 komentářů:

  1. Dášenko, já bych chtěla být u vás pes!
    V Třeboni jsem byla tolikrát, ale nikdy na prohlídce zámku a nyní jsem si s tebou spravila chuť - krásné!!!
    Hezké dny tobě i Mírovi.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Dáši, děkuji za krásné fotky. My byly zrovna na této trase v létě, takže jsem to teď zavrhla. To by děti nebavilo. Ale chtěla bych na vánoční Hlubokou. Jen vůbec nevím, zda to je, nebo to také zavřeli. Měj krásný Advent, Sabča

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná podívaná. U tebe i na zámku)))

    OdpovědětVymazat
  4. Daši, děkuji za úžasnou procházku zámkem. V Třeboni jsem byla, ale na zámku ne.Vanocni nálada mě ještě nezastihla v tom pravém nadšení. Sice jsem ozdobila okna, ale to je vše. Nemám dárky a ani chuť courat po obchodech. Sněhu u nás dnes trochu napadlo, ale přes poledne roztál. Krásný advent ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  5. Dášo, moc hezký výlet. Taková předvánoční prohlídka zámku je pohlazení duše v této době.
    Moc se mi líbí Tvoje chaloupka z perníku, je kouzelná.
    Přeji Ti pěkné adventní dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Dášo,to je nádhera a aktuální.Já bych se chtěla podívat na Vánoce u nás do Dlaskova statku.
    Jenže nevím,jak to omezili.
    Líbí se mi,jak Terinka odpočívá v křesle.
    U nás sníh není,ale víme,kam za ním jet.Na nejvyšší kopec Českého ráje Kozákov a tam bylo jako v pohádce.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo, zdravím. Vánočně vyzdobené interiéry zámků mám moc ráda a ráda je navštěvuju. V Třeboni by se mi to líbilo určitě taky. Moc hezké, všechno pro radost. Hezký adventní čas přeje Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši, potěšila si mě fotkami ze zámku. Doma máš pohodu je to vidět na pejskovi jak si hoví.Máš hezkou výzdobu, chaloupka se povedla, taky jsem kdysi ji dělala. Klidný a pohodový advent, Dáši :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Dášo, naprosto chápu, že taková prohlídka člověk povznese a zlepší náladu. Děkuji za krásnou reportáž!
    Chválím výzdobu a hlavně tu chaloupku, jsi fakt dobrá!
    A hladím Terry, které je koukám celkem fuk, že je advent :o)
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tam by se mi taky hodně líbilo. U nás je na naší Dřevěnce vánoční výstava, kterou hodlám co nejdříve navštívit. V pátek byla vernisáž, ale časově mi to nevyšlo.
    Taky u nás v sobotu napadl první sníh a teď zrovna padá taky.
    Měj, Dáši, hezký adventní čas !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Parádní výlet! Zámek v Třeboni znám zvenčí, uvnitř jsem neměla možnost ho navštívit. By mne zajímalo, co dělají s tím vším pečivem a cukrovím? ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Dášo, v Třeboni jsme byli na dovolené, ale zámek byl tenkrát zavřený, takže znám jenom zámeckou zahradu. Interiéry zámku jsou moc pěkné a vánoční výzdoba, to je fakt nádhera. Díky za fotky 😉

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši, to bylo vánoční pohlazení. Jsem moc ráda, že jsem si trochu té atmosféry mohla nasát i s tebou.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  14. My jezdíme do Třeboně v teplejší měsíce, takže vánoční prohlídka je pro mě novinka.
    Krásně nazdobeno.
    Přeju příjemný advent.

    OdpovědětVymazat
  15. Dášo, moc pěkné - v Třeboni i u vás. A ta chaloupka...

    OdpovědětVymazat
  16. Dáši,
    krásna vianočná reportáž, akoby som tam bola s Tebou :-)
    Aj doma to máš krásne a škrabkám maznoša v pozadí.
    Krásny advent,
    A.

    OdpovědětVymazat
  17. U nás na zámku taky bývají vánoční prohlídky. Krom vánoční výzdoby, je průvodce v kostýmu třeba komorné a jsou tam i různé scénky. Moc pěkný zážitek. Jen nevím, jestli budou letos. Třeboň jsi nafotila krásně.
    Přeji ti poklidná advent, Dášo.
    Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
  18. Tohle jsme měla v čase adventu moc ráda, návštěva vánočně vyzdobeného zámku. Do Třeboně to máme daleko, ale mnohokrát jsme byli na zámku Hrádek u Nechanic, tam to mělo svoje kouzlo.
    Na vánoční prohlídce jsme byli i v Novém Městě na Metují a v Kostelci nad Orlicí. Loni nic a letos také nic, chybí mi to, není bez toho ta správná adventní nálada.
    Hezké a klidné dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  19. Ta vánoční výzdoba mi ukázala třeboňský zámek zase v jiném půvabném duchu. A kouzelný je ten hafuša, ležící na ikřesle - spinká tak tak spokojeně...:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Vyzdobené je to parádně a moc mě zaujalo i to vystavené cukroví. :D

    OdpovědětVymazat
  21. krásná atmosféra...adventní,Sv.

    OdpovědětVymazat
  22. Dáši, moc krásné. Mně se letos nedaří naladit na adventní atmosféru. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  23. Krasa, verim, ze slo o dokonale naladeni Nas, snad, ceka podobna udalost, ale tam se pry fotit nesmi, doufam, ze to vyjde. V teto dobe je to dost nejiste. Snehovou perinu uplne zavidim, tady nic, a taky pernikovou chaloupku, zdobit ja pernicky neumim:-). M.

    OdpovědětVymazat
  24. Krásná pohádková prohlídka, krásně je i u vás.
    Přeji pohodové adventní dny. J.

    OdpovědětVymazat
  25. Vánoční výzdobu zámků nikdy neuvidí, navštěvujeme je jen v létě a tak ti moc děkuji. :)

    OdpovědětVymazat