neděle 28. června 2020

Zámek Manětín

... a ubytování v Plasech ...
Než vás vezmu na velmi výjimečné místo, 
na kterém jsme měli domluvenou prohlídku s pracovním kolektivem, 
mám ještě dva příspěvky, ... pokračování naší upršené mini dovolené.
Takže z Mariánské Týnice jsem tu naší partičku "vyvezla" na zámek Manětín. 
Jenže jsme sem přijeli pozdě odpoledne a prohlídku jsme už nestihli.
Ale zvládli jsem se projít po okolí i v zahradě a moc se nám tu líbilo.
A hlavně, přestalo pršet. Zvu vás tedy do Manětína, 
kde z náměstíčka koukáte rovnou do prvního patra zámku.










No a po výletním dni jsme se jeli ubytovat do Pivovarského Dvora v Plasech.
Zašli jsme si na jedno do pivovaru, ale protože zde nevaří 
 přesunuli jsem se do restaurace vedle kina, kde vařili výborně.




Snídaně v rytířském sále také neměla chybu.




Po snídani jsme se vydali na prohlídku kláštera a do muzea.
Ale o tom buď příště anebo až přes příště, 
protože nevím, o čem budu chtít psát dřív. Teď jsem plná dojmů z poslední akce. 

Přeji vám krásnou neděli a pohodový konec června.
Dáša F.


19 komentářů:

  1. Krásný výlet, tuto část naší země neznám a tak ráda poznávám nová místa. Zámek v Manětíně je krásný, líbí se mi i jeho okolí. Dívat se z náměstí do oken v prvním patře je zajímavé.
    Prostředí pivovarské restaurace je krásné.
    Těším se na pokračovaní. Užij si pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Manžel vojákoval v Mladoticích a chtěl se do toho místa po letech podívat. Takže jsme jednu dovolenou trávili v mladotickém kempu. Manětín i Plasy jsou nedaleko. Plaský klášter je navíc další ze Santiniho děl. I Manětín jsme navštívili. Nejen zámek, ale celé město je krásné, starobylé.👏😊
    Přeji krásnou a pohodovou neděličku.🌞

    OdpovědětVymazat
  3. Dášenko, to znám, dojmy z výletu rezonují delší dobu ( viz já nyní Kroměříž ).
    Plasy, Manětín a vše v okolí známe, byli jsme tam prvně za totáče a tak jsem ráda, že ty památky dostávají nové kabátky a jsou čím dál hezčí.
    Tvé fotky mi mnohé připomněly a ráda se tam někdy vrátím. Díky Jiřina z N.
    moc vám to v restauraci sluší!

    OdpovědětVymazat
  4. Dáši,
    krásne zábery, nádherný zámok i okolie, i keď počasie vám veľmi neprialo. Teším sa na ďalšie výlety :-)
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezké fotky z vašeho bezvadného výletu. Nikdy jsem tam nebyla, tak jsem se moc ráda podívala. A už se těším na to další ! :-)
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. V Manětíně na zámku jsme byli před pár lety, to byl syn ještě malý.
    Úplně to vidím, ty fotky mi připomněly atmosféru toho dne.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo, i mně jsi připomněla výlet uskutečněný před řadou let. Byli jsme v Manětíně na víkend s manželem (tak před 15 lety). Zámek jsme taky prohlídli jen z venku (byli jsme tam na večeři), ale vyraili jsme na výlet podél Střely do Rabštejna. Byl to fajn víkend. Plasy mám pořád ještě v plánu.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  8. Opravdu krásné místo, které ještě neznám. Díky za představení.

    OdpovědětVymazat
  9. Já když slyším Plasy ... hned se mi vybaví má dcera na letním táboře v tomto místě, ve 40st. horečkách a s hnisavou angínou. Tak jsem si kromě tábora, kde jsme pro ni byli, nic neprohlédla.
    Po druhé jsme si udělali výlet vlakem a před Plzní někdo skočil pod vlak, tak jsem si to zase neužila.
    Tak děkuji za příjemný výlet, já tu oblast nemám souzenou :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za procházku, jeden se nachodí a ani zadek nezvedne :o)
    Přeji krásné letní dny. J.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc krásné fotografie míst, která vůbec neznám. Jednou jsme byli v Chebu, ale ostatní místa jen projížděli. Tento kraj je pro nás velká neznámá i když vím z mnoha příspěvků, že je tam krásně. Děkuji za krásnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  12. moc hezké fotky,musím však zase hledat v mapách,Sv.

    OdpovědětVymazat
  13. Vůbec to tady neznám,ani mi to nic neříká.Také vždy koukám do map.Ale je to krásné místo a líbí se mi ta kamenitá dlažba.
    Dášo,měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
  14. Dášo, moc děkuji za fotky Manětína. Už několikrát jsem ho měla v plánu při cestě na západ, ani jednou to nevyšlo. Je to malebné místo, v plánech rozhodně zůstane dál.
    A Plasy... tam se nám moc líbilo!
    Přeji pohodové pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši, moc krásné fotky opět z místa, kde jsem nikdy nebyla. Díky a těším se na další. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
  16. Musím říct, že díky práci poznáš spousty zajímavých a krásných koutů republiky. To je pomalu sen, taková práce. Asi namítneš že se to tak zdá, že všechno má své mouchy. Já tak alespoň poznám částečně místa která bych nikdy nenavštívila...

    OdpovědětVymazat
  17. Dášo, krásná procházka. Nebyla jsem tady nikdy, ale sledovala jsem seriál o baroku a tam už jsem Manětín objevila. Nevšední podívaná.
    Měj se krásně v červenci. Jitka

    OdpovědětVymazat
  18. Nádherná místa. Díky za fotoreportáž.
    Přeji krásný červenec plný cestování a zážitků.Eva

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Dášo - Manětín a jeho zámek vypadá moc hezky a za návštěvu by určitě stál. Děkuji ti za tip na výlet. Iva

    OdpovědětVymazat