neděle 14. července 2019

Skanzen Strážnice

... splněný malý sen ....
Ještě se vrátím na konec června.
Cestou z páteční porady, která tentokrát skončila docela brzy, 
jsem stihla navštívit skanzen ve Strážnici. 
Chystala jsem se tam už dlouho, ale díky otvírací době, 
která na jaře a na podzim je jen o víkendu, v červnu zavírají už v 16 hodin 
a o prázdninách porady nemáme, byl toto jediný vhodný den.
Pokud bych to nestihla, tak zase za rok.
Na prohlídku musí jít min. 5 lidí a já byla v tu chvíli sama a tak jsem čekala, 
jestli se někdo najde. Paradoxně lidí bylo dost, 
protože se zde navečer a celý víkend konal Mezinárodní folklorní festival, 
jenže všichni sháněli vstupenky na něj.
Díky skvělé paní v předprodeji, která věděla, jak moc se chci do domečků podívat,
 se jí podařilo přemluvit skupinku důchodců, aby se zúčastnili komentované prohlídky. 
A tak jsem se díky nim mohla podívat i do domečků.
 Jestli chcete, pojďte se pokochat krásnými staveními se mnou.





















Toto focení bylo opravdu "skvělé". 
Díky festivalu zde byly všude různé stánky, plastové popelnice 
a u domečků zaparkovaná auta. 
Mně došla po vyfocení pár fotek baterka ve foťáku a přesto, 
že jsem si náhradní balila s sebou, tak jsem ji v tašce nenašla. Musel nastoupit mobil. 
Ale když najdete správné místo a úhel, fotit se dalo. :o)
No, a když jsem večer přijela domů a šla hledat tu náhradní baterku do pracovny, 
nikde nebyla.
Po vybalení všech věcí jsem ji i s nabíječkou našla v kosmetické taštičce, 
kam ji ale fakt nedávám. Chápete to?
Jak já byla na sebe naštvaná, naštěstí po stažení fotek z mobilu se mi docela ulevilo.
Úplně špatně nefotí, takže díky za něj. 

A co vy? 
Také se občas takto skvěle připravíte?

Mějte fajn neděli 
a užijte si další týden prázdnin.
Dáša F.

PS: Včera jsme s Mírou skoukli všech 5 dílů Černobylu. Fakt síla. 
Musím napsat, že mráz po těle mi běhal v každém díle.
Strašný důkaz toho, jakou sílu má jaderná energie ve špatných rukách.
Doporučuji zhlédnout. 
Spoustu scén vidím stále před sebou.

25 komentářů:

  1. Dáši, moc děkuji za fotky ze Strážnice, už několikrát jsme jeli okolo, ale vždycky v nevhodný čas.
    A neboj, taky si umím připravit chvíle, že se mi orosí čelo. naposledy jsem hledala jeden doklad a stále jsem ho měla před sebou...
    Na Černobyl se teprve chystám, protože vím, že to nebude žádná oddychovka, zatím na něj nedošlo.
    Měj krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, skanzeny mám ráda a velký sen je skanzen v Rožnově pod Radhoštěm, tak třeba jednou...
      Na Černobyl musí být ten správný čas a u nás včera bylo pod mrakem a tak jsme koukali a koukali a nešlo se odtrhnout. Strašná zkáza. My tu máme Temelín za humny, ale věřím, že dnes je doba jiná a odborníci jsou na svých místech.
      Měj krásnou neděli. D.

      Vymazat
  2. To je jako z pohádky :)))
    Někdy bych si chtěla vyzkoušet žít v té době.

    No a foťák, baterie a já ???? Zažívám to dost často:) a vždycky mám na sebe vztek, protože se zrovna nabízejí k foceni ty nej nej záběry:)))
    Hezkou nedëli. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já bych si to také chtěla na pár dní vyzkoušet, byla to určitě dřina, ale měli čistou hlavu. Myslím. Dnešní doba je plná informací a neuvěřitelných možností.
      Jo, ještě, že jsou ty mobily s foťákem, ... jako záloha dobrý. :o)
      Přeji fajn neděli.

      Vymazat
  3. Fotky se Ti povedly. Toto je pohlazení po duši. Jelikož já jsem starší nežli Ty, tak moje prázdninové vzpomínky jsou na podobnou světničku u babičky. Byla tam kachlová kamna, truhla, stůl, lajc(lavice) a tzv.stříbrník. Tam bylo naskládano lepší spíš porc.nádobí. Dodnes lituji, že nemám nádhernou procelánovou slepici- byla to dóza.Hodila by se mi do kuchyně úplně nádherně. Holt sestřenice byly rychlejší když babička zemřela .Spala jsem v pruhovaných peřinách a dívala se na obrázky(byly to tisky)
    K.H.Borovský se loučí s rodinou a pak nějací svatí s křížky v ruce. Tenkrát jsem byla prostě u babičky a užívala si to, dnes na to vzpomínám tak nějak jinak.
    Hezkou neděli, Dáši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za krásný příběh. Také jsme jezdívali na prázdniny k babičce na vesnici. Dnes je statek prodaný a já se tam byla loni podívat. Mám i pár fotek, které jsem si myslela, že jsem na blog dávala, ale ať hledám, jak hledám, asi ne. Dokonce vím, co jsem psala (asi jen fcb), tam fotky mám, takže díky Tobě a Tvé vzpomínce příští příspěvek bude vzpomínka na mé prázdniny. :o)
      Přeji krásnou neděli. D.

      Vymazat
  4. Jediný skanzen který jsem navštívila a to hned několikrát v různém věkovém období je hlinecký Veselý Kopec, a jeho městská část Betlém ve středu Hlinska. Tedy ne že by to byly městské domky, ale jsou to přesně takovéhle staré domečky jenže svezené doprostřed města, a mnohé jsou zřejmě ještě pozůstatky starého Hlinska. Ale jak koukám, jsou si hodně podobné a vybavení těch stavení je skoro totožné. No a co se týče baterky, tak to jsem přeborník. Nikdy se nepodívám včas jak na tom jsem se stavem a pak úpím při nafocení tří fotek, že mi dojde a náhradní je samo doma. Poslední taková akce se konala u dcery při narozeninách vnučky. Došla baterka a ať jsem hrabala v tašce jak jsem hrabala, nenašla jsem jí, i když vím že tam byla. Takže dcera přinesla můj původní foťák kterej jsem jí přenechala, já přendala kartu a dávám prázdnou baterku do kapsičky v kabelce a hele! ona tam ta nabitá! Takže zas přendat kartu zpět a hurá fotit. Pokud by tam ta baterka nebyla, tak by to byly už druhé narozeniny kdy mi chcípla a já neměla náhradní!! Stav nekontroluju doteď, ale rovnou si sebou tu náhradní baterku beru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, Hlinsko jsme také navšívili, dokonce jsme byli ubytováni v penzionu Betlém, zde: https://fotodasaf.blogspot.com/2017/05/skanzen-betlem.html. A skanzen Veselý Kopec se mi hodně líbil, zatím asi ze všech skanzenů nejvíc. Ale každý má něco svého. Zde: https://fotodasaf.blogspot.com/2017/05/vesely-kopec.html.
      No, a ty baterky...Alespoň se máme čemu smát. .o)
      Měj prima neděli. D.

      Vymazat
  5. Dáši, připomněla jsi mi místo mého mládí :-) Je to kousek od Hodonína a na festival jsem tam jezdila skoro každý rok. A nejen na festival. Díky za reportáž a měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, kdybych neměla takovou štreku před sebou, tak bych se na festival také podívala. Musí to být skvělý zážitek. Ale během prohlídky probíhaly všude okolo zkoušky dětských souborů, takže něco málo jsem si poslechla. :o)
      Přeji krásné dny. D.

      Vymazat
  6. Dáši, moc pěkná reportáž a navzdory baterce pěkné foto.
    Tady jsem dosud nebyla, ač jsme skanzenů navštívili hodně.Máme je rádi a stejně jako ZOO má je rád i manžel.
    Ohledně baterky se mi jednou stalo, že v krásném středověkém městečku u moře v Bretani jsem si, já trdlo, nechala vše v busu a ten na hodně hodin odjel a kamera mi po pár záběrech klekla a byl konec. Řekla jsem si: budu si to pamatovat a málem jsem se rozbrečela. Tehdy jsem, poprvé a naposledy, na zájezdu nefotila, ale zkoušela točit.
    (pozn. pro Martičku: v Hodoníně měli při naší návštěvě ZOO tygra Timura )
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Dáši!!
    Krásný sen sis uskutečnila!!
    V tomto skanzenu jsem nebyla a vypadá malebně a je krásně vidět, jak se žilo...
    A tvé fotky jsou prostě moc hezké pokaždé...
    Já občas s kartou bojovala- nosila sebou náhradní a někdy ani to nedopadlo :o)))
    PS. Na Černobyl se chystám- na vhodnou příležitost...teď jsem v poslední době shlédla dva válečné takové těžké filmy, které jsem chtěla vidět a ještě ve mně doznívají....

    Měj se moc hezky - letně Jarka

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši, to je zase pecka. Tam se taky ještě teprve chystám...fotky máš skvělé i mobilem, přiznám se, že se mi zrcadlovka už čím dál tím méně chce tahat na krku, hlavně, když já to mám pěkně pěšmo :o). Ale účel zaznamenat splní mobil i tak...Díky za výlet a pohodové další červencové dny i tobě.

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši, díky za tip. Vůbec jsem nevěděla, že je ve Strážnici skanzen. Krásné léto. Pavla

    OdpovědětVymazat
  10. Dášo, tenhle skanzen neznám, tak díky za fotoprohlídku. A na fotkách není rozhodně znát, že jsou "jen" mobilové, povedly se ti.

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo,nádherné fotografie.Ten skanzen se mi moc líbí,chaloupky jsou kouzelné.Skanzeny navštěvuji velmi ráda.Nejvíce v Přerově nad Labem,protože kousek bydlí moje sestra.A poslední jinde byl skanzen v Rožňově pod Radhoštěm.Focení mobilem bych nepodceňovala,když si prohlížím fotky na Inst.,kde někdo fotí jenom mobilem,tak si říkám,že mají lepší fotky,jak já zrcadlovkou.Mobilem se fotit teprve učím.Seriál Černobyl jsem také viděla.Odstrašující,ale perfektně natočený a zdokumentovaný.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  12. Skanzeny mám moc ráda, jak člověk vejde do těch domečků, hned na něj dýchne duch minulosti. Jako by se rázem zastavil čas...
    Černobyl jsem už shlédla taky, při některých momentech zůstává rozum stát. Nejen nad tou katastrofou, ale hlavně nad tím, jakým způsobem k ní bylo přistupováno nad zatajováním skutečností a pod..., no děs. Ale zpracování se mi líbilo.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši,
    nádherné fotky, aj ja mám rada Skanzeny a obdivujem, čo všetko v tej dobe dokázali :-
    Na ten seriál o Černobyle sa ešte len chystám, zato manžel ho už videl 4-krát.
    Prajem Ti pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
  14. Jsem roztěkaný bordelář, stále něco hledám, postrádám a něčeho se mi nedostává.
    Připravuji si situace hodně smutné a přitom by bylo tak jednoduché, jen se stát systémovým uzurpátorem, který má vše na svém místě.
    Pěkný výlet, takový z gruntu letní :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši, ve Strážnici nebyl folklorní festival, ale folkový. Byli jsme na něm s manželem. Skanzen jsem navštívila loni, když jsme byli na stejném festivalu. Už jsem tam jednou byla, ale ráda se tam vracím. Manžel vozí power banku a dva kabely, dost často mám vybitý foťák:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, název jsem ověřovala zde: http://festivalstraznice.cz/ a tam mají folklorní. Ale je to jedno ..., na festival jsem se nepodívala, mám to domů moc daleko a ani jsem o něm nevěděla. Třeba příští rok budu připravenější. .o)
      Přeji prima týden. D.

      Vymazat
    2. Koukám na příspěvek u tebe a vy jste opravdu byli na folkovém, ale o 14 dní později. :o) Pa D.

      Vymazat
  16. jej, tak to si bola na skok od nas :-) Skanzen ve straznici je velmi pekny a taky mily, hlavne ked je tam nejaka akcia ako Vanoce ve skanzenu alebo o Velikonocich...Tesim sa na fotky z dalsieho miestocka, ktore Tvoj fotak - alebo mobil nafoti a Ty to sem nam vsetkym ukazes! Maj sa krasne, Daska!

    OdpovědětVymazat
  17. Dáší, to jsou domečky jako z pohádky. Radost pohledět. Děkuji za přiblížení místa, naší historie.
    Prima léto
    Katka

    OdpovědětVymazat
  18. Daso, tak to je dalsi nadherne misto. Moc a moc a krasne nafocene. Tohle ja muzu. A Cernobyl jsem videla, souhlasim. Smutne, pusobive, misty hrozive... Politika a moc, ve spatnych rukou proste niciva. M.

    OdpovědětVymazat