pondělí 8. července 2019

Výlet na Vydru

... v pátek, ve svátek ...
O prodlouženém víkendu jsme vyjeli na moje oblíbené místo. 
Na Vydru. Miluji to tu. 
Každý rok si sem jezdím dobít baterky. Letos už o měsíc dříve, 
protože nás čeká náročný začátek srpna. Ale o tom jindy.
Vyrážíme od Čeňkovy pily na Ternerovu chatu, jsou to asi tři a půl km, 
na kterých se různě zastavujeme u řeky a kocháme se a já fotím a fotím. 
Mám jedno, vlastně dvě místa, které musím vždy zdokumentovat. 
První jsou dva ploché kameny na sobě, říkám jim "žabáci" 
a druhé je u rozebrané vyhlídky, na placatý kámen, přes který se jen jednou valila voda.
Tak jestli chcete, pojďte nakouknout k řece se mnou.


Na kameni vlevo je vidět, kolik zde bývalo vody. Smutný pohled.




U rozebrané vyhlídky.
Zde najdete foto, kdy vyhlídka ještě stála.













Mile nás překvapila restaurace na Turnerově chatě, 
kdy si jí vzali do svých rukou současní majitelé a ne nájemníci. 
Ceny jsou sice vysokohorské, ale na to už jsme si zvykli. 
A kuchyně výborná. 
Já měla borůvkové knedlíky a Míra se se mnou podělil o pečené koleno. :o)
A co vy? 
Navštívili jste někdy Turnerovu chatu?
 Chovají zde Mainské mývalí kočky, které se volně pohybují po restauraci a okolí 
a také při troše štěstí zde můžete vidět Vydrýska.
No, prostě je tu krásně, 
v létě i v zimě.

Mějte krásné dny a užívejte léto plnými doušky. 
Dáša F.




23 komentářů:

  1. Dáši, to je zase krása... Vydra, moje milovaná, jen letos je i tady v ní vážně žalostně málo vody. U Vydrýska jsme byli taky, to prostě být musí.
    Moc jsem si pohladila oko i duši, zavzpomínala, zase.
    Měj se krásně a užívej dokonalé letní dny ať už to bude kdekoliv...

    OdpovědětVymazat
  2. Dášenko, přesně, Vydra je nejvíc! A pak Jetřichovice, hihi.
    Naše vnučky tady dostaly Vydrýsky - plyšové a st.vnučka si ho zapomněla na hradě Kašperku a pak nebyla k utišení.Od Čeňkovy pily k Antýglu nebo s odbočkou na Horskou Kvildu, tak to chodíme.Ale už jsme tam zas chvíli nebyli.
    Krásné fotky, jen se divím,že je tam tak málo vody. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Dáši, krásné fotky. Tyhle končiny moc probádané nemáme, tak jsem se aspoň virtuálně pokochat.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  4. Dáši,
    fotky sú nádherné, krása, nikdy som tam nebola :-)
    A voda bola určite "osviežujúca".
    Maj sa pekne a pekné leto,
    A.

    OdpovědětVymazat
  5. Daso, tahle destinace je nádherná a nikdy neomrzí. A ty divy s koulí!!! Krása. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Vydra je krásná, už je to spousta let, co jsme tam byli naposledy, takže jsem se ráda pokochala tvými fotkami
    Hezké léto

    OdpovědětVymazat
  7. Dáška, rada som sa s tebou prešla popri rieke, teda skôr riečke ... Tohoročné sucho sa iste podpísalo ma nízky stav vody ... Ale i tak krása ... Maj pekné leto, užívaj si slniečko ... L.

    OdpovědětVymazat
  8. Šumava je pro mne místo svým způsobem neprobádané. Známé pro mne jen z dokumentů v televizi a fotek. Ty Tvoje dnešní jsou moc krásné. Díky za ně!
    Hezké dny, Dáši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Dášo,krásná příroda,tady se baterky dobíjí určitě dobře.Turnerovu chatu neznám,ani,kde teče Vydra,musela jsem kouknout na mapy.Ovšem okr.Klatovy nejsou až tak neznámé.Na Šumavě jsme kdysi s manželem cestovali a Klatovy si pamatuji.Je tolik krásných míst.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  10. Na Šumavě jsem bohužel nikdy nebyla ale strašně ráda bych se tam někdy dostala.... jedině kde jsem byla jsou Klatovy, ale z těch znám jen sportovní areál kde se koná Národní výstava psů a kam jsme s pesanama jezdili.....nedivím se ti že tak ráda na Vydru jezdíš. Já občas doženu muže k tomu že jedeme na její hodně podobnou kamarádku řeku, Divokou Orlici při česko-polské hranici.

    OdpovědětVymazat
  11. Udělali jste si nádherný výlet. Fotky jsou krásné, moc se mi líbí i ty s kuličkou, jsou tak zajímavé. A vůbec se nedivím, že je to tvé oblíbené místo :o)
    Já byla na Kvildě a na Vydře na týdenním výletě se školou. A plánujeme se tam zajet podívat i s Jirkou, vždyť to nemáme daleko. Jen s tím časem je to horší...

    OdpovědětVymazat
  12. Dáši, krásné fotky. Na Šumavě už jsem dlouho nebyla, tak se kochám. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši, tenhle kout naší země na mě teprve čeká :o) Vždycky mě těmi fotka taak lákáš... Nádhera!
    Přeji krásné dny a děkuji, Helena

    OdpovědětVymazat
  14. nádhera, věřím že tu baterky určitě vždy dobiješ...nikdy jsem tam nebyla je to pro mě dálka,a ta koule..hmm budu o ni přemýšlet, udělá fotku zas zajímavější, budu vyhlížet další tvoje fotky Sv.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši, krása, tiše závidím a zároveň ti přeji tenhle relax. Člověk se vždycky, když se cítí vyčerpaný, kloní k přírodě. Já mám na víkend v plánu totéž, už cítím, že jsem nadoraz... H.

    OdpovědětVymazat
  16. Dáší, krásně jste se měli! Díky za fotečky.
    Prima dny
    Katka

    OdpovědětVymazat
  17. Je to naozaj nádherná príroda...stále a opäť sa presviedčam koľko krásnych miest máte u vás v Čechách. Dúfam, že sa mi podarí aspoň niektoré z nich navštíviť.Nateraz plánujeme v septembri Adršpach a Krkonoše...prajem krásne letné dni.

    OdpovědětVymazat
  18. Krásná krajina. Jako malé jsem zde trávila s našima dovolenou. Moc se mi líbilo skákat po kamenech, to si pamatuju :o).
    Dášo, přeji ti krásné dny. J.

    OdpovědětVymazat
  19. Ty modelko, jak si tu vodu užíváš :-)
    Hodně smutný pohled na naši krajinu, na naše řeky, ta naše neteče, jen skomírá a byl to pane, tok.
    Borůvkové knedlíky, tak ty mohu a klidně si přidám !

    OdpovědětVymazat
  20. Ta kočka mě uhranula! Na řece Vydra jsem nikdy nebyla. Asi nejvyšší čas!
    Krásné léto Dášo, ať těch chvil odpočinkových máš dostatek!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  21. Dáši, jezdíš ráda na Vydru,je to tvoje zamilovaná řeka,fotky jsou velmi krásné s koulí úžasné,i ta kočka mě zaujala, užij si konec týdne. Božka.

    OdpovědětVymazat
  22. Dáši chápu ..to je tak kouzelné místo..moc děkuji za procházku s Tebou.
    Krásný víkend přeji.Z 🖤

    OdpovědětVymazat
  23. Moc hezké fotky, Dáši. Ty přes kouličku jsou super a ten kocour na konci je nádherný :-)

    OdpovědětVymazat