neděle 11. července 2021

Skanzen i zámek

 ... v Chanovicích ...
Na tento výlet nás vytáhl bratránek s rodinou,
a s dalším bratránkem a jeho přítelkyní jsme jeli moc rádi.
Do Horažďovic i do Blatné jezdím celkem často a pravidelně, ale o Chanovicích, 
které leží na půl cestě, jsem neměla ani tušení.
Takže okružní procházkou, začínající u skanzenu, pokračující přes rozhlednu, Žižkův kámen,
 až k zámku, jsem byla nadšena. A líbilo se nám všem.
Skanzen byl sice stále v pracovním procesu a velmi skromně zařízen, 
ale nejsou prý peníze a ani lidi, kdo by práce dokončili.
Přesto tuto prohlídku mohu doporučit.
Tak nakoukněte s námi od skromného obydlí až k zámku.












Žižkův kámen







Cestou ze zámku k autu jsme potkali Karlose "Terminátora" Vémolu. 
A protože se musel otočit a vrátit do vsi, skočila jsme mu před auto, abych si ho mohla vyfotit. 
No, věřila jsem, že jede na nějaký srandamatch a že mne nezajede. :o)
Nezajel a ještě mi mávnul do foťáku.



Později jsme zjistili, že v Chanovicích hrál fotbal.
Byl to moc fajn výlet. 
U bratránka jsme grilovali a celý večer se všichni bavili tímto mým činem.
Spát se šlo hodně po půlnoci a druhý den, o svátečním pondělí,
 jsme se jeli podívat na nedalekou tvrz.
Tam vás vezmu příště. 
Mějte krásnou neděli i pohodový nový týden.
Dáša F.


PS: Dnes jsem byla opět na borůvkách a Míra našel tolik hub, 
že musel sundat tričko a nesl je v něm domů. :o)




Z borůvek jsme upekla koláč, pár si jich dala se šlehačkou 
a zbytek zamrazila, třeba na knedlíky.



Jdu si udělat kávu a ochutnat, co jsem napekla. 
Navečer nakouknu, co je u Vás nového a zítra zase odjíždím na dva dny na Plzeňsko. :o)
Nějak se vůbec nestíhám nudit.


PS 2: Koláč je výborný a tak Vám sem dám i recept.

1 vejce, 10 dkg cukru, 1/2 van. cukru, vše utřít, přidat
1 bílý jogurt, 150 g pol. mouky, 1/2 pr. do pečiva.
Rozetřít do vymazané a moukou vysypané formy, přidat ovoce, drobenu a upéct do zlatova.
Dobrou chuť. :o)



19 komentářů:

  1. Užili jste si krásný víkend a ještě jsi ulovila zajímavou fotku. Já jsem dneska pekla meruňkový koláč, u nás borůvky nerostou. Teda rostou, ale hodně málo. Než bych nasbírala na koláč, musela bych tam poskakovat půl dne. Houby závidím, byla jsem se podívat v lese, ale našla jsem 3 (slovy tři) ubohé prašivky. Hezký den 😀

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně Dáši užíváš prázdniny. Skanzeny mám moc ráda; tak děkuji za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký výlet zakončený prima večerem Manžel se byl podívat v lese a prý našel jednu babku. Babek prý tam bylo víc, ale ty trhaly borůvky. Ty se mu trhat nechtělo, takže buchta nebude.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za krásný výlet, voňavé houby i skvělý koláč!
    Dáši, přeji pohodový večer a zítra šťastnou cestu. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Dášo, zdravím. U nás borůvky jsou, taky chodím. Krásně houby, já jsem ještě nic nenašla. Výlet moc hezký, hlavně se mě líbí skanzen. Fotku s Vémolou mají dva mladší synové, když byli na jeho zápase. Tvoji fotku jim ukážu. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Dášo,krásný výlet.Skanzeny mám ráda,líbí se mi ty staré chaloupky.
    Měla jsi zajímavé setkání.
    Koukám na tu úrodu a ty dobroty.My máme hodně třešní,pořád peču,ale zavařovat se mi je nechce.
    Měj hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
  7. Dáši, právě dávali v telce zmínku o Starovičkách a levanduli - byla jsi první!!!
    Houby jsou krásné, my jsme na houbách nebyli asi 2-3 roky, borůvky bych si dala a ten koláč mě úplně nadchl.Celý výlet musel být pohodový, stejně jako setkání. Tak šťastnou cestu na služebce. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. opět krásný výlet,a ještě ti Karlos máve..co víc si přát,Sv.

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, Chanovice - tam jsme byli před dvěma lety. A koukám, že ve skanzenu jsou k vidění už i nějaké interiéry (před dvěma lety byly všechny domečky zavřené).
    Ale lesní úlovky jsou krásné. U nás na chalupě nerostou a borůvky ještě nejsou moc zralé a hlavně jsou strašně mrňavé...
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný výlet. Určitě by se mi ten skanzen líbil. Borůvku u nás už také rostou, moje kamarádka je už ve svém živlu. Mně stačí indiánské borůvky, které máme na zahradě :-).
    Měj se fajn, Dáši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Dáši, opět super fotky. Sbírám tady u tebe inspirace na výlety. Snad už se dáme brzy dohromady ať můžeme s šedivkama někam vyjet. Přeji hezký týden. P.

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkné fotky, výlet musel být moc fajn :) Nejvíce se mi líbily ty lekníny 8-)

    OdpovědětVymazat
  13. Moc krásné fotografie i nádherný a zajímavý výlet do míst, která neznám, ale můžu je použít jako tip na výlety, až tam budeme ubytovaní v Chodově. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti krásné dny i když teď si po těch vedrech alespoň odpočineme při ochlazení a deštích. I toho je potřeba. Měj se moc pěkně. J.

    OdpovědětVymazat
  14. Hlavně, že výlet byl krásný a podnětný - já houby nejím a nesbírám, ale nejvíc mě upoutal Žižkův kámen, ten je zajímavý. Přeji pěkné léto. ☺

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši krásné výletování. Pěkně si ten letní čas užíváte a tvoje fotka Karlose je pěkná třešnička na dortu. Měj se moc hezky a krásné letní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
  16. To je ale pěkné místo - Chanovice :) A také ty úlovky a produkty! Ať se dál dobře daří. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  17. Dáši, opět plno zážitků a jsi lovec zajímavých snímků. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  18. Marcela Nordic Passion15. července 2021 v 17:41

    Skanzeny mám moc ráda. Ta dlažba u pece!!! A Vemolu jsem na konci nečekala:-))) M.

    OdpovědětVymazat
  19. Krásný výlet. A ten koláč... úplně jsem na něj dosala chuť. Děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat