sobota 4. ledna 2020

Jalubí

... větrný mlýn ...
Na Nový rok jsem hledala, kde se zastavím druhý den, cestou na poradu. 
Našla jsem větrný mlýn v Jalubí a téměř bez zajížďky.
Bylo něco kolem půl čtvrté, sluníčko krásně svítilo a já si říkala, 
že druhý den má svítit také a když k cíli dorazím kolem půl čtvrté, 
mohla bych si mlýn nafotit při západu slunce.
Spočítala jsem si, v kolik musím vyjet z Jihlavy, 
kde jsem měla pracovní zastavení, abych u mlýna byla dle plánu. :o)
Ve čtvrtek ráno se probudím a u nás mrzlo až praštilo (-8 stupňů). 
Hned mne napadlo, že kdyby mrzlo celý den, bylo by to také hezké focení. 
Jenže, čím blíž jsem byla Vysočině, bylo zeleněji a v Jihlavě asi + 5 stupňů.
Práci jsem stihla o něco dřív než jsem čekala a navigace mi hlásila, 
že v Jalubí budu už kolem 15 hodiny. 
No, tak do západu si budu muset počkat asi o chvilku déle, ale na cestě má být objížďka,
tak jsem si řekla, že vyrazím hned, ať jsem tam nejpozději v těch půl čtvrté.
Cestou jsem potkala snad všechna roční období. 
Slunečno, mrznoucí mlhy se sluníčkem, mrznoucí mlhy a zataženo, 
a i mlhu hustou tak, že by se dala krájet.
Řeknu vám, to bylo myšlenek, jak bude asi na místě.
No a když konečně přijíždím k Jalubí, vidím válející se mlhu u vesnice,
takže mne popadne panika, zda mlýn vůbec uvidím.
Vyjíždím na kopec ke mlýnu a ... slunečno. 
Mlha zůstala v ďolíku.
Kochám se, jdu fotit mlýn, ... chci ho i ze předu, takže jdu polem, nepolem. 
Kozačky mám jak čuně, ale jsem u mlýna. Jsou tři hodiny odpoledne 
a já se tetelím blahem, jak je tam krásně.
Fotím, ...kochám se, ...fotím a z vesnice se pomaloučku táhne ona mlha. 














Je půl čtvrté, čas, kdy jsem si naplánovala příjezd 
a mlýn je zahalen v šedivé mlze. Není z něj vidět téměř nic. 
Vracím se k autu a mám strašnou radost.
Opět věřím, že se věci asi opravdu dějí tak, jak mají. 
Protože přijet dle plánu, nemám co fotit.



A co vy? Také věříte, že se vše děje tak, jak má? 
Přeji vám krásný první víkend nového roku.
Dáša F.

PS. Přidávám pár fotek novoročního ohňostroje.






21 komentářů:

  1. Dáši, tak to ti vyšlo a vlastně jsi mohla plánovat, jak chtěla, ono se to vyřešilo po svém.
    A ten snímek polen se mi líbí moc. Větrné mlýny jsou krásné, viď? Abys vozila sebou ,,pracovní botky,, nebo holinky!
    Srdečný dík, žes nás vzala na hezké místo. Jiřina z N:

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tam jsem nikdy nebyla. Takže moc díky za fotky. No, měla jsi štěstí, že vše bylo jak bylo. Jo,jo doporučuji jako Jiřinka vozit sebou pracovní boty :-).
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky, mám chuť se u každé chvíli zastavit. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dášo, moc pěkné fotky, byť vykoupené bahnem na kozačkách.

    OdpovědětVymazat
  5. Fotky super, opravdu to krásně vyšlo.
    Asi to tak mělo být ;)
    Mlýn vypadá jako rotunda. Moc se mi líbí.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  6. Dáši, ta oběť zablácených kozaček stála za to. Krásné fotky, díky, zpříjemnily mi ráno. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  7. Dášo,už ten název Jalubí je hodně zajímavý.Pořídila jsi nádherné fotografie.Tady bych se také tetelila blahem a bláto,nebláto.Takové botky také mívám.
    My jsme ohňostroje pozorovali z balkonu.Fotky se mi nikdy moc nedařily,tak jsem ani nefotila.Ty je máš parádní.
    Hezké dny v novém roce

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši, moc ti přeji, aby si takových zázraků zažila ještě hodně! Děkuji za nádherné fotky, kdybych byla blíž, pomůžu ti vyčistit ty boty :o)
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Dášo přeji ti v šťastný nový rok 2020 a těším se na tvé tvé další zážitky a cestování v novém roce. Iva

    OdpovědětVymazat
  10. Podařilo se pěkně. Mlhu mám jako fotografický prvek ráda. Ovšem nesmí být v místech kam se jedu podívat jen jednou za život, to mi pak pije silně krev. Jako naposledy v tom Hallstattu. Jen bych potřebovala tady mít trochu vyšší kopec, aby se dala fotit v údolí. Tenhle jev se nám tu prostě vyhýbá...

    OdpovědětVymazat
  11. Krasne fotky, Daso. A je to tak, nakonec vzdy dojdeme k tomu, ze veci jsou tak, jak byt maji. A nekdy se stresujeme zbytecne uz predem. Tohel bych chtela umet lepe ovladat. Hezke dny. M.

    OdpovědětVymazat
  12. Dášo nádherné fotky mlýna. Počasí ti vyšlo na jedničku s hvězdičkou a špinavé kozačky za tu nádheru opravdu stály!!!
    A teda moc se ti povedly fotky ohňostroje. Já na svůj mobil nezachytila téměř nic. Moc si přeji aby se mi letos poštěstilo koupit si foťák a ty ,, lepší fotky" fotit na něj a na mobil fotit jen momentky.
    Do nového roku přeji spoustu kilometrů bez nehod a závad!!
    Danča

    OdpovědětVymazat
  13. Ano, věřím, mnohokrát mne život o tom přesvědčil. I když jsem nesouhlasila, byla smutná, vždy to mělo svůj smysl, včetně těch bot od bahna :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Dáší, překrásné obrázky mlýna. Poetické.
    No a kdo říká, že musíme být stále za krásky, dokonalé ve všech směrech, stále s naleštěnýma botama?!?! .o) I to bláto nám sluší! A jak!
    Věřím a Vesmír mi to dnes a denně nádherně ukazuje...
    Dáší, do nového roku ti přeji jen to nejlepší, hodně radosti, lásky, štěstí, plno bezpečných kilometrů a stále tak krásné články s fotkami, kdy se může člověk jednoduše pokochat a povznést.
    Katka
    K.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši věřím,že vše přijde tak jak má. Jen to chce velikou trpělivost.
    Nádherné fotky mlýna. Moc ti děkuji za tu nádheru a v novém roce přeji ti mnoho takových příležitostí.Z💙

    OdpovědětVymazat
  16. Krásný mlýn. Podobný je i u nás a je možno si ho prohlédnout i vevnitř, i když není už funkční.

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný den! Dnes jsem díky blogu Šárky Fodoňkové objevila ten Váš a jsem nadšená. Máte nádherné fotky a navíc - cestování. Přesně dle mého gusta. :) Ráda se sem budu vracet. Mimochodem ty fotky zamrzlého řetězu a a ohňostroje jsou TOP. :)
    Sabina z blogu Bláznivá máma

    OdpovědětVymazat
  18. Překrásné fotografie Dáši. Ten strom v mlze, to fotka opravdu překrásná. mlýn se mi moc líbí. Mohli bychom se tam vydat letos, jestli se manžel uzdraví a pojedeme zase na pár dní do Telče. Jen jestli se tam dá dostat od vlaku nebo autobusu...Nemáme totiž auto a tak na výlety vyrážíme pouze hromadnou dopravou.

    OdpovědětVymazat
  19. Nádherné, Dáši :) Dnes ti trošku spamuji pod články, ale konečně mám zase čas prohlédnout své oblíbené blogy :)

    OdpovědětVymazat