pondělí 17. června 2019

Poběžovice

... a Horšovský Týn ...
Na mé dvoudenní cestě do západních Čech 
jsem tentokrát zavítala na zámek Poběžovice. 
Je schovaný za kamennou zdí a občas, při cestě kolem, mé oko na něj nakouklo. 
Ale byly vidět spíše jen střechy.
Tentokrát jsem si udělala chviličku a zastavila u brány, 
kde byla cedule "Nepovolaným vstup zakázán".
Nevím sice proč, jeden místní mi potvrdil, že je to volně přístupné místo.
Tento zámek jsem nikdy na fotkách neviděla a tak jsem ani netušila, co uvidím. 
Původně hrad, v 16. století přestavěný na zámek, 
byl v 80. letech minulého století určen k demolici. Díky MNV se v roce 89
 začalo s jeho přestavbou a ta podle mne trvá dodnes. Nevím?
Ale jako objekt k focení super, prohlídku jsem si užila.



Brána z jedné strany


  a z druhé strany.






Z Poběžovic jsem pokračovala do Tachova 
a odtud do Horšovského Týna, tentokrát  na penzion. 
Hotel Gurmán už měl plno. Ale na večeři a na Gurmán 11, jsem si došla. :o)
Nejdřív jsem si ale udělala kolečko kolem zámku.
Pro ty co neví, jsem tu každé dva měsíce a moc, moc, moc se mi tu líbí.

  


Květ kaštanu z dubna


 a z června. 
Asi nikdy jsem neviděla, jak rostou kaštany a kolik jich je na jednom květu. 
Jsem ostuda, ale čím jsem starší, tím víc si všímám těchto věcí.



Mějte hezký nový týden
a užívejte každého dne, vždyť je u nás tak krásně.
Dáša F.

PS: Chci vám poděkovat za spoustu krásných komentářů k předešlým příspěvkům, 
mám z nich velikou radost a ráda si je čtu.
Jste báječné, že si najdete chvilku napsat mi pár milých slov.
Děkuji Vám, 
mé virtuální čtenářky, kamarádky, přítelkyně.


18 komentářů:

  1. Dášenko, ten kraj okolo Poběžovic, ten je plný tajemství, že? Moc pěkně jsi nás dnes překvapila, potěšila, hned bych se tam vydala.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. krásná procházka, mám ráda tajemná zákoutí....

    OdpovědětVymazat
  3. Dáši, určitě krásná procházka a spokojenost.fotky hezké a ráda se dívám na tvé příspěvky. Božka.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky tobě vidím jiný světa kraj:-)))))

    OdpovědětVymazat
  5. Dáši, to je nádhera, kouzlo minulosti, i když rekonstrukci potřebuje. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Dášo,tohle objevit na našich toulkách,jsem nadšená.Tajemné místo a ještě s rybníkem.Krása.Hezké dny přeji Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Zámek v Poběžovicích si pamatuji z dětství, jeho rekonstrukce jde opravdu pomalu. Ale stojí, pokud vím, v 80. letech byl určen k demolici...
    Dáši, děkuji za krásné fotky a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Poběžovice-pro mne neznámá. To se Ti to fotilo! Taková zajímavá zákoutí.
    Takže díky za super fotky!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. V Poběžovicích jsme byli kdysi za mlada s mužem, když jsme se toulali krajem (i v Týně jsme byli), ale přiznávám, že už si to moc nepamatuju (na rozdíl od Týna). Děkuju za připomenutí a nahlédnutí na současný stav.
    Dáši, užij si krásný den, Ilona.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, ještě že tě znám a mám.Zíram, kam ty se protáhneš ;-).
    Moc fajn místa dáááleko od nás.Díky za výlet.
    Šťastné cesty i návraty i v červnu.

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo, Ty se dostaneš opravdu na zajímavá místa, o kterých nemám ani ponětí, že existují:-).
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  12. Daso, ta budova je skutecne zajimavy objekt a je dobre, ze stale stoji!
    Take mam pocit, ze vnimani sveta kolem me se s mym vekem meni. Taks atstnou cestu do dalsi destinace:-): M.

    OdpovědětVymazat
  13. Dášo, to je zajímavý tip - do západních Čech občas jezdíme. Ráda prolézám takovéhle staré stavby. Pokud jde o ten zákaz vstupu, tak je to myslím "alibi", kdyby tam někdo přišel k úrazu. Stejnou situaci jsme zažili na zříceniny Valdek - cedule "zákaz vstupu" a plná zřicenina turistů :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Musím říct, že o těchto krajích můžu říct leda že pro mne Hic sun leones. Vždy když u někoho na blogu vidím chátrající kdysi tak krásné a výstavné budovy je mi smutno. Vždyť kolik to stálo jejich tvůrce sil aby nakonec skončily jako nechtěná břemena...je to škoda, zámek je velice architektonicky zvláštní, kdyby byl opravený byl by velice krásný. Škoda že je jen tak málo nadšenců, kteří se takových staveb ujmou a vrátí je k životu.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši moc děkuji za nádhernou procházku s Tebou... nejdříve jsem si myslela,že jsi zavítala nedaleko nás a ejhle jiné Poběžovice :-)
    Zámek je moc zajímavý a věřím,že se svého nového kabátku dočká.
    Měj se moc krásně. Z♥

    OdpovědětVymazat
  16. Tam by se mi líbilo, krásné a fotogenické místo. V poslední době vyhledávám spíš zpustlé, ale o to pro mě krásnější stavby, hledám v nich dávnou krásu.
    Přeji krásné letní dny !!!

    OdpovědětVymazat
  17. O Poběžovicích jsem nikdy neslyšela. Děkuju za rozšíření obzorů. Obdivuji, jak úžasně umíš zachytit místo a jeho duši.

    OdpovědětVymazat