neděle 9. října 2022

Adrenalinové dárky

 ... ke kulatinám ...
Mírovo kulatinám..., ty měl sice už loni v prosinci, 
ale oslava proběhla letos na jaře. A těch dárků ...
Mezi nimi i lezení na Ferratu Hluboká, pro dvě osoby.
A tak jsme se jednoho srpnového dne vydali i s instruktorem na trasu A.
Ta měří 150 m, obtížnost B a leze se horizontálně nad řekou Vltavou.
Od instruktora jsme dostali informace jak na to a šlo se. :o)


Tady mne čekal dloooouhý krok, ruce natáhnout po laně hodně dopředu a pak skok. 




Trasu A máme téměř za sebou a dozvěděli jsme se, 
že máme zaplacenou i trasu B, ta má obtížnost C, D.
Na ní je úsek asi 5m vodorovného lezení, který je hodně náročný. 
Když jsem řekla instruktorovi, 
že jsem četla, že tato trasa není pro začátečníky, tak mi řekl, 
že nejsem začátečník, protože jsem už zvládla trasu A. No, a měl pravdu. Hi, hi.
Tak jsem se hecla ...





A tady začíná těch asi 5 m náročného lezení. 
Já sedím v odsedáku (odpočívám) a mám se vyhoupnout na ten kovový schod. 
Ovšem ruce i prsty mne už tak bolí a síla nikde a tak tam sedím a instruktor čeká ...
Cesta zpět není, takže musím zmobilizovat všechny síly a na ten schod se prostě dostat.


Povedlo se a pokračuji ...


A už zase sedím ...,  vlastně visím, a vše se opakuje.
Instruktor je pohodář, odpočívá ležmo zaháknutý v odsedáku a dává mi čas. 
Hodně času.


Ale navěky tam viset nemůžu a tak sbírám opět všechny síly a vydávám se k cíli.


Poslední foto a poslední metry.

 Zvládli jsem to. 
Sice jsem byla pomalá, ale zase jako naprosto netrénovaná jsem zvládla
 400m trasu o obtížnost C, D. 
Byl to pro nás pro oba úžasný zážitek, ale nevím, jestli bych si ho chtěla zopakovat.
A co Vy, 
zkusili jste si ferraty a nebo zkusili by jste si někdy ferraty?

Mějte prima neděli a užívejte si babí léto.
Dáša F.

PS: Míra ode mne dostal let ve větrném tunelu a i ten jsme o dovolené zvládli. 
Tedy Míra, já byla jen doprovod.







Zážitek skvělý, jenom ty dva vstupy po minutě a půl prý rychle ulítly. :o)


21 komentářů:

  1. Tedy Dášo, máš můj obrovský obdiv. Vaše lezení jsem viděla už na IG. Kamarád ferrata leze, z některých fotek je mi mdlo!
    A ten tunel - manžel si tedy užívá dárky :o)
    Moc tě zdravím a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Dášenko, tam by mne nikdo nedostal, ani před lety. Jsi Hvězda !!! Musím uznat, že i ten, kdo tě fotil, si dal práci a máš to pěkně zdokumentované. Jsem ráda, že s nám to ukázala.
    Ale na druhou stranu, na podobném místě na Nilu bys měla větší problém, ve Vltavě krokodýly nemáte.
    ( ty mi ty vtípky jistě ráda odpustíš )
    Ferata, o které vím a kam bych taky nelezla, je v Děčíně na Pastýřské stěně, naproti Děčínskému zámku.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Tedy Dáši, to zírám. Ani na jedno by mě nikdo nedostal. Taky kdo by tahal na Ferratu 71letou babku že? A do toho větrného tunelu bych také nevlezla. Takové adrenalinové sporty nejsou nic pro nás,ale obdivuhodné jste to zvládli a určitě máš vzpominky

    OdpovědětVymazat
  4. Dášo,to je úžasné.Jste odvážní.Jako mladá jsem se podobným zážitkům nevyhýbala,lezla i po skalách,ale mít pod sebou ještě vodu,to bych nedala.U nás je Ferrata v Semilech s vnoučatama jsme se tam byli podívat a zrovna tam lidé lezli.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
  5. Tak na to lezení bych se možná v mládí nechala zlákat. Těžko říci, jak bych dopadla.
    Ten větrný tunel se mi tedy líbí víc.
    Dáši, jste s mužem dobří !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Měj se hezky!,
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. No teeeeda! Tak to mate moj obdiv! Ale super, ze ste si to uzili a vyuzili:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělé. Gratuluji k takovým výkonům.

    OdpovědětVymazat
  8. Dášo!!!! No tě pic. To by mně mohli zkusit dát :-) Ani metr bych nedala :-)
    Máš můj obdiv. Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Wau, to máte Dáši super zážitky. Asi by som sa na to dala aj ja :-) teda, keď budem fit.
    Gratulujem!

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to klobouk dolů...pro mne by to již nebylo,jste dobří,inu mládí....

    OdpovědětVymazat
  11. vy jste teda akční..paráda,Sv.

    OdpovědětVymazat
  12. Dášo, já dostala kurs lezení na ferratách od manžela k Vánocům (tedy jeli jsme na něj oba). Byli jsme tam o generaci starší než ostatní účastníci, já byla navíc nejmenší, takže jsem měla problém vytáhnout zadek na některé dál od sebe umístněné stupy. Nakonec jsem ty dva dny kursu ty dala (a musím říci, že jsem na sebe byla pyšná), ale musím říci, že jednou stačilo (ono já se navíc docela bojím výšek :D).

    OdpovědětVymazat
  13. Dáši, obdivuju tě, tohle bych nedala nikdy ani před úrazem. No vskutku adrenalinové zážitky a povedené fotky, máš památku. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  14. No fíháááá))) to bych nikdy nedala. Nikdo by mě tam nedostal, mám strach z výšek. Je mi nevolno, jenom to vidím)))) Máš můj velký obdiv.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši, jsi dobrá! Zalétat bych si šla, ale lézt teda ne. Jen jsem přemýšlela, co dělají s těmi lidmi, co to nedají. Ty asi odříznou a doplavou to :-) Hezké dny

    OdpovědětVymazat
  16. Dáši, smekám. Na tohle nemám odvahu a sílu už teprve ne :-( Krásné podzimní dny. Pavla

    OdpovědětVymazat
  17. Dášo, teda klobouk dolů, tam by mne nikdo nedostal, a to ani v mladším vydání. To létání by se mi asi líbilo, ale ty skály rozhodně ne. Měj se moc hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Dášo, jste akční! Pro mě by to bylo oboje za trest... Moc pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Dášo, já jen valím oči, jste prostě nejlepší!!!!!

    OdpovědětVymazat
  20. Teda, Dášo, koukám jak jelen. To by mě kleplo, takový dárek. Ale jste dobří. Klobouk dolů.

    OdpovědětVymazat
  21. Vija
    Parádní výkon, smekám. Mě by tam nikdo nedostal. Užívejte, přeji prima dny. J

    OdpovědětVymazat