neděle 15. srpna 2021

Zřícenina tvrze Vyšehořovice

 ... a zřícenina kaple ...
Tentokrát Vás pozvu na dvě zříceniny, které jsem zmínila v minulém příspěvku.
Původně jsem chtěla napsat článek na každou samostatně, 
ale zjišťuji, že se k počítači dostávám čím dál méně, takže dnes to bude takové 2 v 1.
Tedy dvě úžasné zříceniny v jednom článku.
Tu první, ve Vyšehořovicích, jsem kdysi zahlédla v Toulavce a moc se mi líbila,
 takže když jsem ji objevila na trase do Přerova nad Labem, bylo jasno.
A ta druhá leží nedaleko, takže když už jsme tím směrem jeli, bylo nutné zastavit i zde.
No posuďte sami,
 ... že stojí obě za prošmejdění?




I Terri  šmejdila. :o)

Ta druhá, zřícenina kaple Povýšení sv. kříže, se nachází kousek od Starého Vestce.
A i tady se nám moc líbilo.









A protože jsme měli dobrý čas, konečně jsme nikam nechvátali, 
tak jsme se ještě zajeli podívat do Lázní Toušeň, kde jsme si dali pozdní oběd. 
Pak už jsme se jeli ubytovat a druhý den nás čekala prohlídka skanzenu, 
kterou jste už viděli v minulém příspěvku. :o)



Dovolená to byla krátká, ale krásná. 
Domů jsme se vraceli ve čtvrtek, přes Říčany u Prahy 
a už mám doma pokutu 1 500 Kč za překroční rychlosti.
Nejsem pirát silnic, nevím ani, kde mně změřili, jen jsem místy netušila,
 jestli jsem na obchvatu, nebo mezi poli ještě v obci.
Ale chybu uznávám, a zaplatit stejně musím. :o)

Vám přeji šťastné cesty, pokud možno bez pokut, 
ale hlavně šťastné návraty. 
Vždy dojeďte v pohodě domů. :O)
Dáša F.


24 komentářů:

  1. Dášo, dovolená sice krátká, ale krásně jste ji využili. Obě zříceniny jsou zajímavé, a protože to od nás není až tak daleko, je to dobrý tip na výlet. Pokuta zamrzí, ale nic se dělat stejně nedá. Teda vlastně dá, zaplatit 😜 Užívej si sluníčko, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  2. Dáši, mrzí mě ta tvá pokuta, to by bylo benzínu. Jinak znám obě zříceniny, už jsme tam kdysi také byli, stejně jako ve skanzenu, ale tvé fotky se mi velice líbí. Zdravím a opatruj se. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné zříceniny a malý kousek od nás! A my je ještě neznáme. U Říčan jsou opravdu nechutně nasázené rychlostní značky :(

    OdpovědětVymazat
  4. Dáši, to jsou krásná místa.
    oč hezké fotografie. Vždycky se těším čím překvapí. Tady by se určitě líbilo i Jitušce. Ona má také takováto místa ráda. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Tvrz Vyšehořovice je nádherná,byli jsme tam vloni ještě se sestrou a švagrem.A na zříceninu kaple Povýšení sv.Kříže se chystáme.Vždy na ni koukáme z dálnice.Lázněmi Toušeň projíždíme velice často,kousek dále bydlí moje sestra,ale ještě jsme tam nezastavili.Ostuda.
    Dášo,moc děkuji za připomenutí krásnými fotografiemi.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  6. Lázně znám, ale zříceniny ne. Krásná magická místa.

    OdpovědětVymazat
  7. tak toto místo neznám,díky,Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. Dáši,
    krásne miesta si nám ukázala, obe by som hneď navštívila :-)
    Tá pokuta ma mrzí...
    Pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
  9. Dášo, obě zřiceniny vypadají prima. Dobrý tip na výlet.

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, zříceniny mám ráda. Jsou tajemné a ty tvoje moc krásné. Ovšem nejkrásnější je zvědavá Terri. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo, pěkné a fotogenické zříceniny. Díky za procházku.
    Pěkný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
  12. Dáši, príma výlet hezké fotky, hlavně ta kde je Terri v okně :-) Měj hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky, Dáši!
    Musím se smát, na kapli Povýšení sv. Kříže mrknu pokaždé, když jsem na dálnici, ale nikdy jsem u ní nebyla. Ukázala si mi jí až ty, z jihu Čech. Chtěla jsem tam, když jsem byla v zimě poprvé za dětmi v Praze, ale manžel to zakázal. Je pravda, že bych tam asi nevyšla...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Obě místa se mi líbí, taky bych je prosmejdila.

    OdpovědětVymazat
  15. Dáši, to je smůla, trošku se víc sešlápne pedál a už je doma pozdrav :-)) Ale hlavně, že jste si užili dovolenou. Navštívili jste krásná místa, o kterých jsem se právě teď u Tebe taky dozvěděla a prostřednictvím fotek poznala, díky :-)
    Přeji pěkné dny :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Super zříceniny 👍 opravdu stojí za pořádné prošmejdění.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  17. Obě místa mají svoje kouzlo. Krásně jsi je nafotila a já se dostala tam, kde jsem nebyla.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  18. Dášo, ty nikdy nezklameš. Je tolik míst, která neznám a díky tvým fotkám se aspoň dovím, že existují. S pokutou je to pech, stanou se ale horší věci.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  19. Dášo, hlavně že jsis užila dovolenou, čert Vem pokutu...Moc hezká místa, ráda jsem nakoukla. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Dáši, super dovolená i fotky. Pokuta určitě nezastínila krásné zážitky z dovolené, to by byla škoda. Občas se prostě zadaří. Přeji krásné dny. P.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Dášo,
    interaktivní výlet s tvými fotkami jsem si moc užila. Zítra někam konečně vypadnu i já, moc se těším:-) Líbily se mi obě zříceniny, mám je celkově ráda, mají takovou speciální atmosféru.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Marcela Nordic Passion26. srpna 2021 v 12:49

    Zříceniny miluju, krasne zabery, Dášo. M.

    OdpovědětVymazat
  23. Když si představím, jak to vše stavěly holýma rukama, uvědomím si, kolik mohlo být u stavby úrazů i třeba úmrtí...

    OdpovědětVymazat