čtvrtek 19. října 2017

Oranžové ráno

... jak malované ...
Čím jsem starší, vnímám podzim intenzivněji a barevněji.
Miluji, když jsou na pavučinách korálky rosy, když sluníčko zasvítí na barevné listy, 
když při procházce šustí listí pod nohama.
Nevadí mi, když se ráno probouzím do mlhavého oparu, když je sychravo a nevlídno, 
a když je zahrada plná barevného listí.
Ráda si odpoledne zalezu pod deku, pustím si film, na který přes léto nebyl čas,
uvařím si horkou čokoládu a zapálím pár svíček.
To vše je nádherný podzim, který jsem dříve nemusela.

Pohled na Budějce a v pozadí na Kleť.
















A jak vnímáte podzim vy?
Máte ho rádi a nebo vůbec ne?

Mějte krásné dny 
snad nám sluníčko ještě vydrží. 
Dáša F.




44 komentářů:

  1. Podzim je bezpochyby jedne z nej maliru na svete, nadhera, presne takhle ho mam rada. Pekne zachyceny na fotkach. Hezke dny, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, děkuji. Když se do těch barviček opře sluníčko, to je teprve nádhera.
      Přeji krásný víkend. D.

      Vymazat
  2. Dáši opět nádherné fotky. Příroda na podzim nádherně maluje.A krásně je tam u vás..Jako mladá holka jsem podzim v oblibě neměla.Byl to pro mne posel blížící se zimy a tu jsem nikdy nemilovala.Co jsem starší a snad i o trošku moudřejší 😉 na každém ročním období si nacházím to krásné.A podzim krásný je. Takže nyní už miluji i toto nádherně vybarvené období. Krásný večer ti přeji.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, moc děkuji a mám to stejně. Na každém období je něco úžasného a tak jsem ráda, že je máme. (Myslím čtvero ročních období.) I když teplo mám raději, nevadí mi, nádherná, bílá zima. Nejlépe o Vánocích. :o)
      Přeji fajn dny. D.

      Vymazat
  3. Poslední roky mám podzim také ráda a vychutnávám si jeho barvy.Moc krásné fotky.Hezký zbytek týdne přeji Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, asi člověk musí zestárnout, aby si uvědomil tu krásu kolem nás. Dříve jsem podzim fakt nemusela a spoustu věcí vnímala jinak. Teď si vše víc užívám a vychutnávám.
      Hezkou sobotu přeji. D.

      Vymazat
  4. Barevný, malebný, provoněný a slunečný podzim mám ráda Dášo velmi. A jak píšeš, čím jsem starší, tím víc si ho užívám. Tak s úsměvem :o)) ať nám dny pomalu plynou.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, je to tak. A dny letí jako bláznivé.... Takže nám všem také přeji, ať dny plynou pomaleji.
      Přeji krásný víkend. D.

      Vymazat
  5. Přesně takový podzim, jaký je na fotkách mám ráda... podzim barevný, oranžový, šustící pod nohama, slunečný a optimistický. Nemám ráda sychravý, mlžný podzim, který mne nutí být doma, případně ležet s nachlazením v posteli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dinako, zítra odjíždíme na Šumavu a moc dobré počasí nehlásí, ale jiný termín už volný nebyl. Takže nás to vytáhne ven asi i za mlhy. :o) V koutku duše tajně doufám, že tak hrozně snad nebude.
      Přeji krásné dny. D.

      Vymazat
  6. Dobrý večer, Dáši krásné fotky.Také mám ráda barevný podzim. Co mamča pejsková,je v pohodě?Krásné podzimní dny přeji.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Včera jsme se byli podívat za Dorinkou (dříve Cherri), holky se určitě poznaly a jak dováděly, to byla podívaná. Večer jsme si pak psali, že jsou obě utahané a spí. Naše Terri i bez večeře. Tu sblajzla až po deváté, když se na chvilku probudila.
      Hezké dny. D.

      Vymazat
  7. Dáši, tvé fotky jsou opravdu překrásné! A podzim - nerada se loučím s létem, ale čím jsem starší, tím víc se snažím vnímat na všem to hezké (ale u nás je už druhý den inverze).
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tak. S přibývajícím věkem jsem naladěná na spoustu věcí úplně jinak a vše kolen nás je mnohem krásnější. A také se dokáži radovat z maličkostí, které nám dělají dny veselejší. :o)
      Přeji pohodový víkend. D.

      Vymazat
  8. Poznávám "mojí" pavučinku s kapkami vody. 😊 Mě hlavně zaujala ta kráska v červeném šatu. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó, děkuji. Kapky rosy jsou na fotkách nádherné, také je ráda fotím. :o)
      Přeji fajn dny. D.

      Vymazat
  9. Dášo,take čim jsem starši vnimam nejak ty barvy,vune,vsechno kolem intenzivněji!A kazde rocni obdobi má něco do sebe:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, musím jen souhlasit. A za střídání ročních období jsem moc ráda, každé má své kouzlo. :o)
      Krásné dny přeji. D.

      Vymazat
  10. Dášo, krásně jsi zachytila takový podzim, který mám moc ráda .....prozářený sluncem a plný barev.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji a přeji Ti krásné slunečné dny. D.

      Vymazat
  11. Podzim je krásný a nejraději mám to zachumlání pod deku s kávou, pletením a svíčkami. Zrovna dnes jsme si s Bertíkem udělali takové odpoledne (Bertík kafe neměl, dal si nanuk ;-)) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, svíčky už také pálím a právě to se mi na podzimu líbí. Brzy se stmívá a tak je třeba si udělat doma příjemně. :o)
      Hezké dny. D.

      Vymazat
  12. Krásné fotky!!!! Prostě podzim se umí vybarvit a Ty bezva nafotit.. Dnes ale u nás tedy bylo hodně mlhavo,žádné velké teplo. Jenže i to k podzimu patří. Pak přijde na řadu čaj, zapálená svíčka .....
    Měj se moc hezky, Dáši!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji. Letošní podzim je obzvlášť barevný, vidím to na různých příspěvcích na blogu a jsem mile překvapena, jak je u nás krásně. I na podzim. :o)
      Přeji ti příjemné dny. D.

      Vymazat
  13. Dášo, nádherné fotky. A Ty korálky na pavučinkách - nemůžu se vynadívat. Měj se krásně. P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli, děkuji. Korálky se hezky fotí. :o)
      Přeji nádherný víkend. D.

      Vymazat
  14. Bože,to je sen...Krása co podzim vytvořil a tys ji opět mistrně zachytila.Prostě hotová reklama na podzim.Tak ať i ty další dny jsou jako malované.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za slova chvály.Ty umíš potěšit. V neděli jedeme na Modravu, kéž by ještě pár dní sluníčko vydrželo. :o)
      Posílám pozdravy a krásné dny Ti přeji. D.

      Vymazat
  15. Jeseň je moje najobľúbenejšie ročné obdobie.Neznášam úmorné horúčavy v lete, ani treskúca zima nie je nič pre mňa a jar vlastne už ani poriadne nemáme. Takže jeseň je môj favorit. A keď je ešte tak nádherne teplá a slnečná ako tohtoročná, tak nie je čo riešiť :-). Krásne fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, letos je podzim opravdu moc povedený a krásně vybarvený. Ale přeci jenom, já mam radši léto. :o)
      Přeji krásné dny. D.

      Vymazat
  16. Na tvých fotkách je podzim nádherný. Já ho ráda nemám. Funguju na solární pohon, takže teď trpím. Když svítí slunce, ráda krásné barvy podzimu obdivuji a kochám se. Ale už třetí den máme v Praze mlhu jako u Rákosníčka, vlastně horší, protože je to spíš smog, takže se špatně dýchá. A takových dní je na podzim bohužel většina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alice, moc děkuji. Také mám radši teplo, ale když se podzim takto vybarví, je to krásná podívaná. Ten smog je nepříjemný, u nás ho, naštěstí, zase tolik není. :o)
      Přeji krásný večer. D.

      Vymazat
  17. Nádherné fotky podzimních krás! Jako malá jsem měla podzim ráda, válení se v listí, skákání v loužích, opékání jablek a brambor v popelu byla super zábava. V pubertě jsem neměla náladu na podzimní práce na zahradě, častý déšť a mlhy. Teď naopak podzim miluju, to barevné listí, procházky, chumlání pod dekou s hrnečkem kafe, stejně jako píšeš ty :o) I ty práce na zahradě už mě i docela baví :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, podzim mne baví od doby, co fotím a tím pádem ho vnímám příjemně. Jinak jsem toto období nemusela. A práce na zahradě Tě baví určitě proto, že už máš svoji zahrádku. :o)
      Přeji krásné podzimní dny. D.

      Vymazat
  18. Dáši, moc krásné fotky. Kochám se. Čím víc stárnu, tím mám pocit, že víc vnímám krásu kolem a mám to i s podzimem. Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mám to úplně stejně. Rozplývám se nad kde jakou drobností, kterou bych před pár lety asi ani neviděla. :o)
      Hezký večer. D.

      Vymazat
  19. Zase se budu opakovat, ale fotky jsou to luxusní :-)
    Krásné dny. Jana

    OdpovědětVymazat
  20. Nádherná procházka podzimní krajinou to byla s Tebou, Dášo. Ty pavučiny jsou překrásné, ale ono všechno na podzim. Přesto že je zima, ty teplé barvy podzimu nás zahřejí. Neznám barevnější roční období.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henriet, já jsem dřív podzim úplně nemusela, ale poslední léta se mi moc líbí, hlavně na fotkách. Je takový fotogenický. :o)
      Přeji příjemné dny. D.

      Vymazat
  21. Dášo, to jsou tak krásné fotky! Nemůžu se vynadívat... :-) Jsi prostě skvělá fotografka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, moc děkuji za milá slova, moc mne těší. Ale podzim se dobře fotí tak nějak sám. :o)
      Posílám pozdravy. D.

      Vymazat
  22. Dáši, tak to jsou naprosto nádherné fotky, až se tají dech :) Podzim je zkrátka nejlepší malíř na světě a ty jsi jeho díla zachytila skvostně. A ta pavučina s kapičkami... nemám slov. Překrásný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, moc děkuji za pochvalu. Podzim opravdu krásně maluje a skvěle se fotí. A když do toho listí zasvítí sluníčko.... hned je vše veselejší.:o)
      Přeji Ti krásné dny. D.

      Vymazat