pondělí 24. července 2017

Moje milovaná

... Vydra ...
Místo, které téměř každoročně musíme navštívit.  
Hlavně já se sem moc ráda vracím, miluji vodu a kameny 
a toto spojení právě Vydra nabízí. Stejné  místo, přesto, pokaždé jiné. 
Letos byl na Vydru žalostný pohled, nejméně vody, co jsme ji kdy navštívili.
Vidět studánku bez vody bylo strašné.
Také jsme zde poprvé zažili bouřku a lijavec, naštěstí, při cestě zpět k autu. 
Blesky vidět nebyly, ale hromy bylo slyšet přímo nad námi. 

Toto je trasa z Čeňkovy pily na Turnerovu chatu a zpět.


Kameny, kterým léta říkám žabáci a mám je na všech fotkách.



Žabáci z roku 2014, kdy se voda přelévá i přes kamen pod nimi.







Zde si poslechnete vodu i šum lesa.
Ve spodní části fotky je dřevěné koryto (studánka), letos bez vody.




 Terri už se pěkně kulatí, 41. den březosti.


A pro porovnání ještě rok 2014, kdy zase bylo vody nejvíce 
a ta přetéká přes rovný kámen v pozadí.
(Na pár krátkých let zde byla postavena vyhlídka a následný rok ji museli odstranit).





Prší a bouří nad našimi hlavami.



Po dešti,  v pozadí se paří lesy.


Vydra je pro mne přísun obrovské energie, 
místo, kde si sednete na nahřáté kameny a relaxujte, 
čvachtáte nohy, někdy ve velmi ledové vodě,  
osvěžíte se pramenitou vodou ze studánky (dřevěné koryto), 
posloucháte hukot vody valící se po kamenech, 
zajdete si na Turnerovu chatu na výbornou baštu, připravenou z místních surovin,
ochutnáte skvělou ovocnou zmrzlinu, 
podíváte se na vydry, které zde chovají a dětem můžete koupit plyšového Vydrýska, 
cestou zpátky si vyberete nejhezčí kamen(y) na Vydře 
a odnesete si ho domů, jako vzpomínku na nespoutanou šumavskou řeku.
To vše je Vydra
... moje milovaná ...

Jaké je vaše nejoblíbenější a nejvíce navštěvované místo?

Přeji krásný začátek nového týdne 
a děkuji za nakouknutí a milé komentáře.
Dáša F.


PS: A ještě pár zimních, :o)  trasa: Antýgl - Turnerova chata a zpět.






42 komentářů:

  1. Zrovna včera večer jsme s mužem vzpomínali, kdy jsme tam byli s nejmladším synem a že bychom si tam měli příští rok zase zajet. Ta místa jsou opravdu plná energie, vždyť voda ji v sobě má tolik. A ty fotky ze zimy, no páni. Krásné Dášo!
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji. My jsme tam opravdu téměř každý rok, někdy to spojíme s výletem a ubytováním v okolí, někdy jedeme jen na Vydru. Když se povede počasí, tak posedět na kamenech je opravdu zážitek. Doporučuji.
      Hezké úterý.

      Vymazat
  2. Dášo, řeka Vydra je dramatická, nádherná a magická zároveň. Vůbec se nedivím, že je to Tvoje srdeční záležitost. Kdysi jsem ji též navštívila a určitě ne naposled. Diana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dianko, určitě se sem podívejte, je tu krásně v každém ročním období. :o)
      Příjemné dny přeji. D.

      Vymazat
  3. Nádherné fotky, zvlášť ty zimní mají úžasné kouzlo. Takové osvěžující fotky v těchto letních dnech :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, nenapadlo mne, že ty zimní budou mít takový úspěch, ale je fakt, že v létě člověk rád vzpomíná na zimu a v zimě zase na léto. :o)
      Přeji skvělé dny.

      Vymazat
  4. Pro mne je to řeka, kterou znám jen z písemného, ústního nebo fotečkového podání.
    Tvoje fotky jsou super. Zvláště ty zimní- ty tedy jsou!!!!! Nevím, zda bych mohla říci, které místo tady v okolí nebo někde jinde mám nejoblíbenější. Fakt těžko říci.
    Člověk leckdy najde místečko, které ho nabije energií, aniž by o něm věděl. Najednou je někde, kde se cítí dobře, kde tu enerii cítí.
    Hezké odpoledne, Dášo!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji. Míst, kde je krásně je fakt mnoho, ale Vydra a Terčino údolí jsou pro mne srdcovky. Jinak moc rádi objevujeme místa, kde jsme ještě nebyli i ta, která potkáme náhodou.
      Přeji fajn dny. D.

      Vymazat
  5. Krásné místo a krásné fotky. Ty zimní mě naprosto dostaly, jsou kouzelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, moc děkuji.Ty zimní málem nevznikly. Na podzim jsem objednala, jako dárek manželovi, ubytování v šumavském penzionu na konkrétní (volný) lednový termín. Vánoce byli, myslím, na blátě a ani v lednu to nebylo lepší. Ale.... 2 dny před odjezdem začalo sněžit a sněžilo a sněžilo. Víkend byl moc povedený.
      Přeji krásné dny. D.

      Vymazat
  6. Vydra - můj velký dluh vůči sobě. Byla jsem tam ještě jako dítě s rodiči, a už tenkrát jsem z ní byla nadšená. Od té doby, každý rok si říkám, že letos tam musíme zajet...Nevím, proč jsou mé kroky strženy vždycky jiným směrem...
    Díky Dášo, že jsi mi ji opět připomněla.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, ono těch míst, kam se chce člověk podívat, je fakt hodně, ale třeba se to jednou povede. Doporučuji na víc dní, výlety i po okolí jsou nádherné.
      Pa D.

      Vymazat
  7. I moje oblíbené místo ( v létě i v zimě).
    Mám ráda vodu, les, parky.... hlavně bez lidí :-)))
    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my také radši vyhledáváme místa, kde není velký pohyb lidí, ale na některých je to občas náročnější.
      Pohodové úterý přeji.

      Vymazat
  8. Milá Dášo,
    nádherný fotky, zvlášť, když si je člověk rozklikne do samostatných oken... 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oó, moc děkuji za pochvalu. Potěšila. :o)
      Přeji krásný týden.

      Vymazat
  9. Dáši, tvé fotky jsou pastva pro oči! Já mám nejraději v Česku Karlovu Studánku a v Rakousku Schladming. Obojí jsou mé srdcové záležitosti. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karlo, Karlovu Studánku neznám, musela jsem se podívat do map, ale je to nádherné místo, takže se nedivím, že je oblíbené. :o)
      Přeji fajn dny.

      Vymazat
  10. Dáši, velká nádhera, nedivím se, že se ráda vracíš. Už jsem tady určitě psala, byla jsem tam jako malá a moc se chci vrátit.
    A moje místo, asi nemám jen jedno - někdy to je město s historii jako Florencie nebo Rovinj, jindy cesta krásným lesem...
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, toto je jediné místo, kam jedeme opravdu téměř každý rok, přesto, že je vzdálené necelých 100 km od nás. Bez Vydry si nedokážu představit léto, ale máme i jiná místa, kde je moc fajn.
      Přeju Ti, ať se návrat podaří. :o) Pa D.

      Vymazat
  11. Byli jsme tu vloni, nedosli jsme az na Turn. boudu, byli jsme s malymi detmi, ale je tam naramne. Ten zimni pohled je take uzasny, proste nadherny kraj ta Sumava:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, Šumava je opravdu kouzelná, líbí se mi skoro všude.
      Měj pohodové dny. D.

      Vymazat
  12. Šumava je krásná, Vydra taky. Ale moje srdcovka je Křemelná :-).
    A máš tu Vydru moc pěkně nafocenou - smekám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, vidíš a tam jsme ještě nebyli, ale koukala jsem, je to kousek odtud, takže příští rok snad i na Křemelné. Děkuji za tip.
      Krásné dny.

      Vymazat
  13. Moc krásné zastavení. Úplně cítím vůni lesa i tu vodu, ledovou a osvěžující. Hezké dny Dášo, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, děkuji, bylo fakt krásně. I Tobě pohodové dny. Pa D:

      Vymazat
  14. Jedeš s tou zimou !!!!
    Krásné fotky a ještě krásnější vyznání. Každý z nás by měl mít své místo, svůj kousek půdy, vody či kamene, kde se cítí stejně jako ty.
    Mamina vypadá spokojeně a tak přeji, aby než budou miminka na světě , užila klid a pohodičku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, moc děkuji za milý komentář. Terri se kulatí před očima a asi nás za chvíli sežere. :O) Baští úplně všechno, krytku z topení, plastový kousek náramku, dnes mi vlezla do sušených rohlíků a jeden si vítězoslavně odnášela ven. Venku zase papírové kapesníčky, no hrůza jí hlídat. Naštěstí jí chutná i ovoce a zelenina, tvaroh a jiné doplňky současné stravy. :O)
      Krásné dny přeji.

      Vymazat
  15. Ahoj!
    Tvoj článok ma zaujal ak chceš navštíviť môj blog tak budem rada :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za nakouknutí, také jsem se k tobě podívala, ale nenašla jsem nic aktuálního, tak nevím, který blog je ten pravý.
      Hezké dny přeji. D.

      Vymazat
  16. Dáši,to je krása.Jsem šťastná,že díky tvým fotkám jsem se po měsíci vrátila.Snad se hladina Vydry zase nyní konečně zvedá.Měj se moc fajn.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já když jsem viděla tvé fotky, tak jsem si říkala, jestli se nám to letos povede. A vyšlo to, sice o týden později, než jsem plánovala, ale Terri to ještě zvládla.
      Pěkný víkend přeji. D.

      Vymazat
  17. Nádherné fotky včetně těch zimních. Přesně tohle miluju... přírodu, zurčící vodu, to je pravý dobíječ mých baterek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, to jsou opravdu místa s energií. Také je mám ráda.
      Hezký víkend.

      Vymazat
  18. Milá Dášo,
    fotky jsou skvostné. V noci tam při měsíčku určitě tančí víly a divoženky.
    Už se těším na fotky štěňátek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji za milý komentář. Štěňátka už se nám blíží, asi tak za 10 dní. :o)
      Příjemný víkend přeji. D:

      Vymazat
  19. Nádherné fotky. Už jsem na tuhle řeku slyšela tolik ód, budu se na ni muset zajet podívat:), nejlépe s foťákem:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, určitě doporučuji a na Šumavě je krásně všude, takže klidně i na pár dní. :o)
      Přeji fajn víkend. D.

      Vymazat
  20. Na Vydře jsme nikdy nebyli, na Šumavě jsem byla jen jednou a toto magické místo jsem minula.
    Já miluju Jeseníky, kdekoliv..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, vy hodně cestujete, takže Šumavu i Vydru doporučuji. Věřím, že se na ni jednou podíváte.
      Hezké dny. D:

      Vymazat