neděle 25. června 2017

Starý pivovar

... v Chýnově ...

Ve čtvrtek jsme se vydali do Tábora,
 protože mi manžel chtěl koupit staro nový objektiv. 
Ten můj už letos dosloužil. Sešli jsme se s člověkem, 
který ho prodával, objektiv vyzkoušeli a koupili.
No, a když už jsme byli na cestách, tak jsme se zajeli podívat do Chýnova, 
kde mají úžasný, starý pivovar.
Místní ho chtějí zbořit a místo něj postavit sportovní halu. 
Jenže vše je jinak a nyní se čeká, zda ministerstvo kultury vyhlásí 
 pivovar za kulturní památku. A to prý může trvat i několik let. 
Já nejsem místní, ale radši bych byla pro záchranu takto staré 
a vzácné budovy, která zde stojí od roku 1581 a téměř 25 let chátrá, 
než pro výstavbu sportovní haly v centu města.
 I když chápu, že je to věcí vkusu, finančními možnostmi obce a potřebami obyvatel.

Místo muškátů.  Asi dobře hnojí. :O) 
Ne, to byl vtip. 
Nás tyto stavby opravdu berou.








Byla místa, kam jsem se opravdu bála šlápnout, 
ale s foťákem v ruce prostě musím jít dál.



Tady, v podkroví, už jsem to hodně rozdejchávala.






Jsem ráda, že jsme toto místo navštívili, 
protože nevíme, jaký osud ho v budoucnu čeká.

A co vy a staré stavby, také vás berou?

Mějte krásnou neděli
a moc děkuji za všechny milé komentáře, které mi píšete.
Hodně mne těší a mám z nich radost.

Dáša F.


30 komentářů:

  1. Dášo, mám tyhle staré budovy taky ráda. Ale obnova v tomto případě bude určitě hodně drahá a je otázka využití. Ale taky bych byla ráda, kdyby se zachránil a obec (nebo nějaký jiný investor) mu našel smysluplné využití - ať už to původní nebo třeba nějaký multifunkční objekt kombinující třeba ubytování, kulturu ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, také nevím, zda je záchrana ještě možná, ale přes 400 let se udržuje a pak posledních pár desítek let ho nechají chátrat. Tohle nechápu. Jaká škoda, ale takovýchto budov je určitě víc.
      Přeji krásné dny.

      Vymazat
  2. To by byla hrozná škoda zbourat, tak krásnou starou budovu....Já mám mnohem radši staré než nové moderní....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, také mám radši tyto staré stavby. Zda je ještě možná záchrana uvidíme, až jak rozhodne Ministerstvo kultury. Mezitím zchátrá ještě víc.
      Přeji fajn dny.

      Vymazat
  3. Dáši, je to krásná budova. Bohužel by asi oprava nebyla pro obec finančně možná - velká škoda. Já v podstatě raději než na zámky, jezdím na hrady a zříceniny. Nevím proč, ale úplně mě fascinují - možná tím sepětím s přírodou... :) Taky... na Helfštýně jsem trávila spoustu času a nejlepší tábor jsem prožila na Kašparově mlýně a na hradě Svojanov. :)
    Jsou to opravdu krásné fotky, moc se mi líbí!
    Pěkné letní dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, pro obec by to byla obrovská a možná zbytečná investice, ale pokud stavbu časem prohlásí za kulturní památku, tak stejně nevím, kdo to bude financovat. Ale stavba je to úžasná a opravdu by jí byla škoda.
      Rádi také jezdíme na hrady, zámky a zříceniny a moc se mi líbí Vimperský zámek. Čeká na rekonstrukci, ale nás zaujal takto neopravený, jak se na něm podepsal zub času.
      Přeji nádherné léto.

      Vymazat
  4. Je věčná škoda, že se pivovar nechat tak zchátrat.Teď už záchrana bude opravdu složitá.Mně vždycky tak vadí, když vidím, kam až se to nechá dojít. Je jasné, že někdy musí i leckterý objekt ustoupit něčemu novému,ale......
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, souhlasím s Tebou. Také nevím, zda je ještě záchrana možná, ale přes 400 let fungoval. Tak proč poslední léta se o něj nikdo nestará, to mi hlava nebere. (Vím že je to složité, stejně nevíme, komu patřil atd.) Zase čas ukáže, jak to s ním dopadne.
      Přeji krásný den.

      Vymazat
  5. Dáši, to je nádhera! Doufám, že bude zachován! Něco tak krásného se přece nemůže zbořit!
    Adamův kamarád se zabývá focením opuštěných a zchátralých objektů, ty fotky mají poetiku (stejně jako ty tvoje), ale někdy je mi smutno, jak dopadly...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, také si myslím, ale v tomto případě se prý ani památkáři neshodnou, zda stojí ještě za záchranu.
      My také rádi lezeme dírami v plotě, nebo pootevřenými okny do starých budov a rádi tato místa fotíme. Jsem moc ráda, že nás s manželem baví stejné věci.
      Přeji krásnou středu.

      Vymazat
  6. Dášo. možná že Tvoje fotky a zamyšlení nad pomíjivostí někoho "nakopne" a začne se o chátrající pivovar zajímat. Přála bych mu To, jsem ale realista a v tomto případě nikoliv optimista.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dianko, oni už se zajímají. Dokonce padlo rozhodnutí o jeho zbourání. Jenže na poslední chvíli se do toho někdo vložil a tak je to nyní na Ministerstvu, jak rozhodnou. Tak za pár let uvidíme. :O)
      Přeji fajn dny.

      Vymazat
  7. Vždy je mi líto těch budov, kam až je člověk nechal zchátrat. V tomto zuboženém stavu to je asi již i nemožné. Obdivuji tě však, že vcházíš i dovnitř, připadá mi to až nebezpečné :o).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, také se někdy bojím, ale ten adrenalin a foťák na krku tě žene dál. Byli jsme i v horších budovách. :o) S manželem nás to baví, zkoumat tyto staré rujny.
      Zdravím a krásné dny přeji.

      Vymazat
  8. Dáši, já tyhle staré budovy dýchající minulostí taky miluju a byla bych taky proti zbourání. Ano, je to schátralé, ale část drží, tak by to určitě ještě stálo za to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, uvidíme časem, jak se na Ministerstvo rozhodnou a zda záchrana je ještě možná. Vím ale, že místní by radši sportovní halu.
      Přeji pohodové dny.

      Vymazat
  9. Jo, tyhle ruiny maji sve kouzlo! Krasny den, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné místo. Sama bych se tam bála :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý,já byla s manželem a ten mi radil, ať mám každou nohu na jiném trámu, kdyby se to prý propadlo. Ale snažíme se být sakra opatrní.
      Hezké dny.

      Vymazat
  11. Dáška, obdivujem Tvoju odvahu. Ale tie fotky za ten kaskadérsky počin určite stoja. Dýcha z nich nostalgia minulosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, v tom podkroví už jsem se fakt bála, ale co by člověk pro fotku neudělal. :o)
      Přeji krásné dny.

      Vymazat
  12. Dáši i mne takovéto stavby berou za srdéčko a tvé nádherné fotky také.
    Krásné místo..
    Měj se moc hezky,pa Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, děkuji za milá slova, moc těší.
      Zdravím a příjemnou středu přeji.

      Vymazat
  13. I já mám takové budovy ráda. Dokonce i v mém rodném městě stával do nedávna starý pivovar, už dlouho byl prázdný. A když byl v provozu vařilo s v něm pivo vyhlášené široko daleko. Bohužel před pár lety byl zbourán a nyní místo něj vyrostou rodinné domy. Je to škoda když se zbourají a zapomene se na jejich význam, na jejich krásu a chloubu pro město, ves či obec.
    Přeji hezký večer. Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, souhlasím s Tebou. Je škoda zbavovat se starých staveb, které mají zajímavou historii.
      Hezké dny.

      Vymazat
  14. Na tvých fotkách to vypadá jako krásná budova, bohužel ale v mizerném stavu.
    Strašná škoda, mnoho lidí si pořídilo obrovské nemovitosti a tak nějak si neuvědomili, že provoz takového kolosu něco stojí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, nevím, kdo byl posledním vlastníkem, neznám minulost, ale jak píšeš, někdo opravdu neodhadl náklady na údržbu a provoz. Nyní, myslím že je v majetku obce a ta čeká na rozhodnutí, zda se z budovy stane kulturní památka.
      Příjemné dny přeji.

      Vymazat
  15. Zajímavé fotky. Ta budovat je v natolik špatném stavu, že je dokonale fotogenická! Jen obdivuji tu odvahu, já bych asi měla na některá místa strach vkročit. Opravdu se to vyplatilo, fotky jsou jako dělané na výstavu! K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karlo, i já někdy obdivuji naši odvahu, ale baví nás to. A pak ty fotky.
      Moc děkuji za pochvalu, potěšila.
      Krásné dny.

      Vymazat